Hou jij rekening met je baby haar/zijn initialen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Yotsuba, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Mijn lief en ik zijn eruit wat de namen van onze kleine meid gaan worden.
    Super leuk natuurlijk, nu was het niet de bedoeling om 2 namen te geven maar doordat we beide graag een naam willen meegeven doen we het toch op deze manier.

Anyway, houden jullie rekening met de initialen van je kindje?

Mijn initialen zijn bijvoorbeeld A.F.C. dikke pret bij de ajax fans natuurlijk ;) en ik vermoed dat mn pa het wel geweten heeft al zeggen ze het niet bewust gedaan te hebben :p
    Nu vind ik t niet erg maar je hebt natuurlijk ook minder leuke afkortingen..

Denk aan pieter isaac karel of weet jij veel :$
    En de initialen voor ons kindje zouden S.M. zijn..

Hoe denken jullie erover? mijn vriend vind t een beetje ver gezocht en niet belangrijk om over na te denken maar ik vind t toch wel iets om over na te denken hihi :D

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

onze dochter haar initialen zijn l.a.w. niet over nagedacht was gewoon zo :p

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier maar 1 naam, maar ik zou er wel over nadenken ja. Dingen als NSB, SS = no way!

SM zou ik ook niet doen trouwens. Maar goed je hebt het natuurlijk niet helemaal in de hand. Een jeugdvriendin van mij heeft idd SM als initialen, maar in die tijd (eind '70s) was dat nog niet common knowledge ;)

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    jaaa inderdaad dingen als nsb of ss ofzo zou ik ook niet willen :$ maar sm sja.. ik weet t niet

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja ik zou er wel rekening meehouden en SM zou voor mij wel op de grens liggen. De initialen van mn vader zijn B.H. ik vind dat mn opa en oma daar toch niet zo goed overnagedacht hebben.

6. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij houden er wel rekening mee. Zolang er echter niks al te vreemds door de initialen gevormd wordt maken we ons niet zo druk. Wij zijn (nog) niet zwanger, wel al geweest (2x mk) en hebben het daardoor wel al over namen gehad. Achternaam begint met een P, en we hadden met doopnamen erbij S.L.A.P. Tja dat vinden we te overduidelijk dus dat zal 'm niet worden ;)

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij houden er zeker rekening mee. De genoemde SS, NSB, BH, WC, SM zijn voor mij echt niet oke. En ANWB bijv. zou ik ook niet doen.
    Daarentegen afkortingen die niet zo bekend zijn, zoals Nationale schaak club (ik verzin maar wat) NSC zou ik dan wel oke vinden.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou ook niet kiezen voor "rare" combinaties met de voorletters. Als ze wel iets betekenen, maar wat niet erg is dan boeit het me verder weinig. Net de voorletters van mijn kinderen gegoogled: zoon: vishengel iets en dochter: een of ander onbekend opleidingsinstituut. Tja het zal wel, volgens mij nog niet toen dochter geboren werd en anders jammer dan.

9. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Ik zou er wel rekening mee houden.
    Initialen als A.A.P., N.S.B., S.S., B.H. of W.C. zal je kind vast niet blij mee zijn. S.M. zou ik zelf ook niet voor gaan. Misschien kun je een tweede naam geven zodat er een letter tussen komt te staan?
    Onze dochter heet M.M., daar kun je met een beetje fantasie M&M van maken, maar dat vind ik dan persoonlijk weer niet zo erg. M&M is voor mij niet iets negatiefs. ;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.897
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze achternaam begint ook met een M en voor ons vielen in eerste instantie alle namen met een met een S daardoor af. Toen kwamen we toch op een superleuke naam met een S uit, dus hebben we er een tweede naam bij bedacht, om hem niet met SM op te zadelen.
    Uiteindelijk vonden we de tweede naam leuker dan de eerste, dus toen was het probleem helemaal opgelost. :)
    Ik zou SM dus niet doen. Maar ik vind een afkorting zoals NSB inderdaad erger. Gek genoeg vind ik SS weer minder erg. Niet vanwege de betekenis. Maar Ik vind allitererende namen gewoon mooi, dus zou ik minder stilstaan bij de initialen.

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    onze achternaam begint met een R
    dus het gaat puur om haar 2 voornamen zeg maar die SM creeren.
    Met de achternaam erbij zou het dan dus

S.M.R. zijn maarja op haar bankpasje zal uiteindelijk dus S.M. R........ komen te staan ;)

12. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat velen SM te belastend zouden vinden. Nu vraag ik me eigenlijk wel af of het nog steeds even erg zou zijn als initialen S.M. (en dan initiaal achternaam) zouden zijn? Dus bv S.M.G. (de G van de achternaam zijnde).

13. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Nou ik zou gewoon S.M doen hoor, wat is daar nou erg aan?
    De 2e naam word alleen maar gebruikt bij officieele documenten.
    Gewoon doen wat jullie willen.
    Onze dochter heet A.S.

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik ga daar wel op letten. mijn vriend heeft een achternaam met een F. de voornaam gaat ook niet met een F worden, want dat wordt echt heel stripfiguur achtig.

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier wordt er absoluut rekening meegehouden! We hebben daardoor zelfs namen gewisseld, anders zou het een afkorting worden van een voetbalclub die mijn man totaal niet kan waarderen.:p

16. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Ik zou er alleen rekening mee houden in 'extreme' gevallen. Mijn nichtje heet D. en haar doopnamen beginnen met E. en L.
    Daar is dus duidelijk opgelet dat ze D.L.E. is genoemd en niet D.E.L.;)

S.M. vind ik nou niet echt super fout of hilarisch, niks mis mee toch?

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb er niet expres op gelet, maar toen we uiteindelijk onze namen hadden, heb ik het wel eens een keer opgeschreven om te kijken hoe het staat. Dan kom je dus achter zulke dingen.

SM stoort mij persoonlijk niet zo erg. P.I.K. zou ik idd eerder storend vinden, net als alle andere variaties die je daar op kunt bedenken ;)

Maarehh, hoe vaak schrijf je het initiaal van je achternaam erbij? Nooit toch? Voorletters van Julia zijn J.H. maar ik schrijf nooit ergens J.H.G. voor haar. Alleen de letters van haar voornamen gebruik je. Met de achternaam zou ik dus geen rekening houden, alleen als het dezelfde letters zijn. Soms kan dat, maar soms krijg je idd het stripfiguur idee. Maar goed, dat heeft naar mijn idee niets met je voorletters te maken of hoe het staat, maar gewoon met dat het gek klinkt!

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    ik heb er wel rekening mee gehouden dat er niks van gemaakt kan worden.
    Mn dochter heeft als voorletters J.D. en ons 2e V.D.
    v&d vind ik niet erg als dat er van gemaakt word:)

19. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    De initialen van onze dochters zijn A.E. en S.B. Nu is het zo dat als je onze achternaam hebt en de E. weghaalt bij A.E. dan krijg je wel een grappige naam (niet heel raar, maar voor een seconden zou je er om kunnen lachen). Ach ja, nu maar hopen dat de meeste instanties gewoon de E. erbij plaatsen. Als er iets zou ontstaan als P.I.K. of K.U.T. of N.S.B. e.d., nee dan hadden we het niet gedaan OF wat namen omgewisseld...

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij hebben hier een SM :) Vind ik persoonlijk niet erg schokkend (over SS zou ik wel nadenken)

Deel Deze Pagina