crystal cleare

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mabidami, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    heb een vraagje. ik lust geen water. heel stom. maar ik wil eigenlijk wel dat ik water drink. nu heb ik van een paar mensen wat ideeen gekregen. zoals citroen erin doen. dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik citroenen vergeten was te kopen.
    maar nu ben ik een beetje verslaafd aan crystal cleare kers. is dit wel goed. (er zit wel prik in)
    dikke kus muppie

2. Hummel

Hummel Niet meer actief

Crystal Clear mag je rustig drinken, ondanks dat er koolzuur in zit.

Sommige dames (zoals ik) kunnen erg slecht tegen koolzuur tijdens de zwangerschap ivm de maag, maar zolang jij daar geen problemen mee hebt, dan mag je het rustig drinken.

Liefs Hummel.

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mocht je je verslaving een keer zat worden ;) : Roosvicee 50/50 is ook erg lekker. Gewoon (mineraal)water met vruchtensap zonder chemische troep erin. Het smaakt ook niet zo heel erg zoetig, gewoon net goed. Het kan geen kwaad voor de beeb, er zitten zelfs wat extra vitamines aan toegevoegd. Alleen weet ik niet of vitamine A er nu inzit en of het nou goed/niet goed is als je daar veel van binnenkrijgt.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja joh, lekker drinken, met al die gore zoetstoffen en fenylalanine erin. Een beetje kan geen kwaad maar als je een fles per dag leegdrinkt is niet echt gezond.

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Zou ik niet doen, die zoetstoffen zijn (of je nou zwanger bent of niet) niet al te best voor je. En je kan er diarree van krijgen omdat het een licht laxerende werking heeft. En diarree voorkomt opname van voedingsstoffen dus pas wel een beetje op hoor!

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb het ook heel veel gedronken toen ik zwanger was maar verdunde het altijd met water, iets van 1/4e van die zooi en de rest water. Niet zo zoet maar toch weer even iets anders...

Och zo lang je een paar glazen op een dag drinkt krijg je er niets van hoor! En ook je babietje niet! Maar zoals met alles: je moet het niet overdrijven...

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    En iets van lessini of andere aanmaaklimonade, ik hou ook niet van water, maar het gaat er gewoon om dat je voldoende drinkt ;) (bij mij is dat dus veel lichte siroop)

8. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi, ik lust ook geen "gewoon water"en was ook verslaafd aan crystal clear. Maar aangezien er zoetsstoffen inzitten ben ik er vanaf het begin van de zwangerschap mee gestopt. Nu drink ik gewoon water met een klein scheutje limonade siroop van lessini of kervan ofzoiets. Een heel klein scheutje maakt al meteen een wereld van verschil. Is veel lekkerder.

succes!

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Je mag best zoetstoffen hoor. De richtlijnen in Nederland schrijven voor dat zwangeren hetzelfde mogen als niet-zwangeren qua zoetstoffen. Niet overdrijven zou ik zeggen maar ook niet nodig om het uit je dieet te bannen. Maar uh.. Lessini is ook heel lekker! :p

10. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oke bedankt allemaal.
    ja ik neem zo af en toe een glaasje maar denk ik maar over ga op lessini. haha is ook erg lekker.
    xxx muppie

11. melloncollie

Uhm dames ik denk ook even lezen voordat je schrijft. In Roosvicee zitten namelijk geen suikers maar ook geen toegevoegde zoetstoffen.

In Crystal Clear zitten wel zoetstoffen maar geen kleurstoffen.

Bovendien kan ik deze site even laten zien: http://www.natuurlijkerwijs.com/enummers/enummers.htm
    En dan zul je merken dat het niet alleen om suikers en frisdrank gaat maar een heleboel meer slechte troep die wij binnen krijgen die 'goedgekeurd' zijn door EU. Wist je dat asbest niet in huizen mag voorkomen maar wel in bepaalde mate als asbest in je voedsel voor komt? Ik bedoel maar.....van de informatie op productverpakkingen kun je ook niet op aan.
    Als je het echt helemaal safe wilt doen zul je naar de reformwinkel moeten gaan/veel biologisch(dynamisch) moeten kopen.

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hahahah.. en dan allemaal onbespoten sla gaan eten? Je wilt echt niet weten wat daar allemaal opzit (los van het feit dat het voor veel mensen niet te betalen is!). En begin maar eens naar je vaatdoekje te kijken of in je eigen bed... Meiden, het is niet te vermijden en je gaat er echt niet dood van en je kind krijgt ook geen horens. Probeer gewoon te eten, "alles" met mate en niet roken, drinken of drugs. Dan heb je een fijne zwangerschap en ben je lekker niet gestresst.. Stress is tenslotte het allerslechste voor je kindje!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, geen water lusten... als je jezelf ertoe zet, went ook dat vanzelf toch? Mijn man gooide altijd enorme hoeveelheden suiker in z'n thee, maar wilde wat afvallen en z'n maag niet te zeer belasten met al die suiker (heeft nogal last van maagzuur). Is toen gaan minderen en vond het eerst niet te drinken. Laatst gooide hij per ongeluk twee klontjes suiker in z'n thee en vond het een partij vies!

14. melloncollie

Daarom zie ik de ernst ook niet in van een beetje crystal clear...
    En tja over onbespoten sla valt te twisten :)

15. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ach ja je kunt je heel erg druk maken om het eten maar daar heb je je zelf mee. want je maakt je helemaal gek. maar was gewoon benieuwd of crystel claere niet 1 of andere troep was.
    en ja water leren drinken. ik probeer het echt maar nee het lukt me niet. ik vind het zo ontzettend goor.
    @rozemarijke: ik dronk eerder altijd koffie met melk maar al zins een tijdje doe ik er geen melk meer in en als ik dan weer koffie krijg met melk dan vind ik dat ook heel vies. maar water krijg ik echt niet weg. dan ga ik kokhalzen.

16. melloncollie

ik kan me er iets bij voorstellen, ik heb dat met lauwwarm water. Dat schijnt goed te zijn voor de spijsvertering. Maar ik vind het zo ranzig. Ik doe het niet want waarschijnlijk is na een half uur dat glas nog niet leeg :)

Deel Deze Pagina