Hond heeft kennelhoest..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi allemaal

Hmmm vanmiddag thuis gekomen en mn hondje deed zo raar :( net de dierenarts gebeld en naar aanleiding van de klachten heeft die waarschijnlijk kennelhoest... weet iemand of dit erg is voor mij en de kleine?

2. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Nee joh, das niet erg hoor. Ja wel vervelend voor je hond, maar voor jou niet hoor. Het is niet besmettelijk ofzo (voor mensen bedoel ik, wel voor andere honden).

3. Niet meer actief

Ooohh gelukkig maar... ja heb het wel met dr te doen hoor!
    Normaal is ze zooo super vrolijk, rennen blaffen spelen en nu al dehele avond niks!
    Ligt met een dekentje over dr heen tegen mij aan te slapen, komt alleen soms overeind om te hoesten en gaat dan weer liggen :(

Probleem 2 is dat we 2 honden hebben die ECHT onafscheidelijk zijn... dus die ligt nu naast mn ziek hondje onder het dekentje ernaast te slapen.. zal wel niet heel lang duren voordat de andere ook begint dan :(

Morgen even naar de dierenarts!

Bedankt voor je antwoord... maakte me wel een beetje druk :)

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, is voor jou en je beebske niet erg. Voor je andere hond wel. Al hadden wij er ook 2 en de ene had wel kennelhoest en de andere heeft het nooit gekregen (hij lijkt wel imuun te zijn, want er waren veel honden in de buurt ziek en hij had niks!). Ik zou morgen meteen bij de DA vragen om preventieve maatregelen voor je andere hondje.

5. Niet meer actief

Ja daar had onze DA het ook al over.. dat ons ander hondje het nu waarsch. ook wel krijgt, mits die immuun is...
    we shall see.

Neem ze morgen gewoon even samen mee naar de DA kan die ze meteen even allebei checken!

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    waren ze niet ingeent dan? Onze hond kreeg elk jaar een prik tegen kennelhoest.
    sterkte voor je hondje

7. Vlinder84

Onze hond was ook geent hoor! Er zijn verschillende varianten kennelhoest, laten we zeggen type A, B en C. Je hond wordt ingeent tegen type A en is daartegen dna ook beschermt. Maar type B komt veel vaker voor en daar hebben ze geen entingen voor. Tadaa je ent je hond in en hij wordt alsnog ziek... Tenminste, zo legde de dierenarts het aan ons uit. Ze kunnen er goed van herstellen gelukkig, maar het is wel heel vervelend.

8. Niet meer actief

Ja inderdaad, dat je hond is ingeent tegen kennelhoest wil niet zeggen dat die het niet krijgt..

Vanmiddag even langs de huisarts.. gelukkig voelt ze zich vandaag wel een beetje beter gelukkig! Ik had net een broodje kaas en ze heeft lekker een beetje kaas meegesnoept hihi

9. Vlinder84

Awww gelukkig maar, wat voor hondje is het?

10. Niet meer actief

Een Lhasa Apso, weet niet of je die kent?

11. Vlinder84

Jaaaaaaah! Die zijn zo geweldig! Wij hebben een shi tzu gehad! De kleinere versie zeg maar.

12. Niet meer actief

Jaaa ons ander hondje is een Shi Tzu.. hihi ook een super schatje! :D

13. Vlinder84

Oooooh ikke is fuliefd op shi tzu's en lhasa apso's! Onze chikachutjaptjoi is alweer 6 jaar dood :cry: Echt zulke grappige knuffeltjes! Al was hij wel een klein sacherijntje.. Maar dat maakte hem juist zo leuk! En die honden krijgen sneller kennelhoest omdat ze zo'n korte snuit hebben. Ze snurken ook gigantisch :) Oh op een dag ga ik een heel roedeltje shi tzu's verzamelen!

14. Niet meer actief

Ooohh ja superlief he! hihi die van ons is echt een klein eigenwijsje! Heeeel klein maar heeeeeeel dapper hihihi

Wat dat betreft is onze Lhasa Apso wel een stuk rustiger/liever haaha

Zijn allebei schatjes :D vooral samen! Haha

15. Vlinder84

Ja Lhasa's lijken wat rustiger en serieuzer te zijn terwijl shi tzu's van die springende knuffels zijn haha. En dapper haha, die van ons wou niet naar buiten wanneer het regende en als er een plas op de grond lag, liep hij eromheen of moesten we hem tillen. Maar hij was wel de baas in huis. We hebben ook een golden retriever en die vond hem eng! Maar toen was hij ook nog jong, nu zou hij 'm rauw lusten ;) Zet ff foto's op je profiel, ik wil ze zien! Alsjeblieft? (wel netjes vragen natuurlijk...)

16. Niet meer actief

Hahaha jij bent goed opgevoed zeg :p
    Ik heb een foto in mn album gezet van die 2 boeven :D
    Heb je nu nog honden of?

En jaa dat verhaal herken ik wel hoor.. kleine held op sokken is het hahaha

17. Vlinder84

Ooooooh wat een schatjes! Zou vooral die kleine zo meejatten haha. Ja, we hebben nu nog een golden retriever. Ik wou heel graag een shi tzu, maar dat zou teveel tijd kosten ivm studie en werk en da's zielig. Dus hebben we twee katten genomen... En in die twee kleine krengejtes zit meer werk dan in een lief shi tzu'tje :( Ach, poezenbeesten zijn ook leuk!

18. Niet meer actief

Hihi ja poezen zijn ook leuk, maar ik ben wel echt een honden mens :D en jij ook zo te horen hihi

Ja snoesje is het he? Maar ze lijkt liever als ze is hoor ;) hihi

19. Vlinder84

Ja, ze is nog maar een klein pupske op die foto! Hoe oud is ze nu? En ze zijn echt stout wanneer ze klein zijn. Toen Chikai nog klein was, hing hij altijd in onze enkels en hij nam hapjes in de gordijnen en schoenen. En als hij iets niet wilde, dan deed hij het ook echt niet he. Gelukkig blaffen ze weinig, want ze kunnen al van die zenuwpeesjes zijn. Hij blafte alleen als hij ergens op wilde springen waar hij niet bij kon, dan moesten we hem optillen haha. Jullie Lhasa Apso ziet er zo lief en rustig uit, die zla af en toe wel gek worden van dat kleine wiebelende vloerkleedje!

Oh hoe was 't bij de DA trouwens?

20. Niet meer actief

Jaa een klein ding is ze daar inderdaad nog.. ze wordt dit jaar alweer 6 ! Onze Lhasa is nu alweer een tijdje 6!
    Echt suuuuuuuuuper ondeugend als ze klein zijn inderdaad, maar nu nog wel hoor... echt een klein duiveltje! Gelukkig bijt ze niks kapot! Maar wat je zei herken ik wel... ze blaft inderdaad niet zo vaak, ook echt alleen als ze wat wil! Als ze een koekje wil gaat ze voor de kast staan blaffen en vaak wil ze in een (leeg :rolleyes:) bad zitten en moet je haar daarin tillen... gaat ze rondjes lopen en dan wil ze er weer uit hahahaa

Onze Lhasa is inderdaad een heel stuk rustiger... echt een snoepie, knuffelkontje! Wij hebben haar ook niet van pup af aan, hebben haar uit een pension gehaald.. ze is waarsch. vroeger mishandeld :( daardoor is ze wel vaak nog heel bang maar gelukkig is dat in de jaren wel minder geworden...

Bij de DA was het wel oke, ze had flink koorts dus ze heeft een spuitje gekregen om de koorts te laten zakken en een antibiotica kuur... maar gelukkig gaat het nu al steeds een beetje beter :) nu maar hopen dat die kleine het niet over gaat krijgen!

Deel Deze Pagina