Hoi, Ik vroeg me af of een hoge hartslag (120 in rust) kwaad kan voor de baby? En kan ik er eigenlijk iets aan doen of iets voor slikken? Ik heb eigenlijk altijd al wel een hoge hartslag gehad, maar heb wel het idee dat hij nu nog hoger wordt. Mijn bloeddruk is daarentegen weer vrij laag, de laatste controle 100/55 (heb zelf geen idee wat het allemaal inhoud ). Alvast bedankt voor het antwoorden!
hoi Sammie, nee dat kan geen kwaad voor het kindje. Hij kan ook hoger zijn nu door de zwangerschap. Je bloeddruk is prima. Heb je ooit met je huisarts besproken dat je hartslag zo hoog is? Bij sommige mensen is het normaal, bij anderen kan er een oorzaak voor zijn. In de zwangerschap zien we het vaker omdat je lichaam zich moet aanpassen, het moet een liter bloed extra rondpompen en daardoor verhoogt je hartslag zich ook. Mirjam
Jeeee wat ben je snel ! Ben blij dat het geen kwaad kan. Ben er wel een mee naar de dokter geweest. Kreeg er toen een soort beta blokkers voor en deze werkten prima alleen kelderde daar mijn bloeddruk mee en kon ik dus niet op mijn benen blijven staan. Ach en zolang het geen kwaad kan voor de baby, kan ik er wel mee leven.