Hoezen ikea bank echt niet te wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantico, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik wilde de hoes van onze Ikeabank wassen, zit er een label in dat hij niet gewassen mag. Zelfs niet koud. Mag ook niet gecentrifugeerd. Terwijl het gewoon een stugge hoes is, geen kwetsbare stof ofzo.

Ik heb niet zo'n zin om m'n hoezen toch te wassen en er dan achter te komen dat het inderdaad niet kon ;) maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze er niet tegen kunnen...

Iemand hier wel eens bankhoezen gewassen die volgens de labels niet gewassen konden worden? En ging dat goed?

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Welke bank is het?

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Geen bankhoezen, maar ik was mijn blazers wel altijd die mogen ook niet gewassen worden.

Als je het op de wolwas doet en dan nat ophangt moet het wel kunnen. (dus niet centrifugeren)

4. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Nog niet gedaan maar ben het wel van plan. Gewoon op wolwas wil ik het gaan doen. Maar doe ik pas na de verhuizing. Dus over 3 maanden kan ik je antwoord geven ;)

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    En ze kunnen er wel gewoon af? Vreemd dat ze dan niet uitgewassen mogen worden of staat erop dat het alleen met chemische reiniging gedaan mag worden?

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Toen wij nog de Ikea banken hadden, deed ik ze wel gewoon in de wasmachine.. Kwamen er netjes (en schoon!!) uit!

7. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik heb ook een ikea bank en poef en was ze altijd gewoon. Gewoon 30 graden katoen progammatje. Alleen niet in de droger doen. Heb ik 1x gedaan en nu zijn ze wel iets kleiner dus wat lastiger om er weer omheen te krijgen:p

8. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb een ektorp bank met een grijze (svanby?) hoes die in tegenstelling tot de andere ektorp hoezen niet in de wasmachine mag. Alleen chemische reiniging. Ik heb het toch gedaan, op 30 graden en hij is er prima uitgekomen. Het enige is dat na een keer of 4 wassen de kleur iets lichter is geworden!

9. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gooi hem ook regelmatig in de was. Gaat prima!

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet niet welke bank je hebt, ik heb de klippan en die gaan elke maand in de was. Ik doe op 40 graden en dan kreukherstellend, anders zit het heel lelijk om de bank en strijken begin ik niet aan.

11. WLE

WLE Niet meer actief

Hier de kivik en gaat ook gewoon op 60 graden in de machine!

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    wij hadden ikea banken witte weet niet meer welke naar maar de armleuning is net zo hoog als de rugleuning. ik waste de hoezen regelmatig op 40 niet in de droger. ging goed weet alleen niet meer wat er op het kaartje stond of je ze wel of niet mag wassen.
    succes ermee!

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hadden expres de Karlstad bank gekocht want we wilden een wasbare bank. Volgens de medewerker konden de hoezen ook in de wasmachine.
    Toen ze vies waren wilde ik ze wassen... niet wassen stond erin.
    Dikke vinger!
    Dus ik heb ze gewoon gewassen op een koud wasprogramma en op een lage stand gecentrifugeerd.
    Duurde alleen wel superlang voor ie droog was... wel 2 dagen (maar is ook hele dikke stof)

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb ook de karlstad en ik was de hoezen ook gewoon, alleen niet in de droger. Gaat prima. Alle kussens zijn al zeker 1 a 2 x gewassen en ze passen prima en zijn niet gekrompen. Ik waste ze op 30 graden.

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

hier ook karlstad gehad. geen probleem op 30 graden

16. Maia

Maia Niet meer actief

wij hadden ooit de klippan en die ging gewoon in de was de hoezen daarvan.

17. Onder water

Onder water Niet meer actief

Gisteren nog gewassen!!! Mijn grijze hoezen en bloemetjeshoezen op 30 graden weer helemaal fris

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De ektorp hoezen die wel in de as mogen, verkleuren naar verloop van tijd ook hoor, wij hebben de rode hoekbank daarvan.
    (30 graden, niet in de droger)

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik was de hoezen ook gewoon, we hebben een Karlstad volgens mij, met donkergrijze hoezen. En de witte hoezen van onze stoelen, Klappsta, heb ik laatst zelfs gekleurd met textielverf.

20. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hier word ie ook gewoon gewassen!. Ideaal hoor..

Deel Deze Pagina