Hey mensen, Ik heb een vraag,misschien een beetje raar want zoiets zou je als volwassene wel moeten weten.Maar ik twijfel toch een beetje. Namelijk: Is de hoeveelheid sperma van belang voor de bevruchting? Ik weet dat men zegt dat je van voorvocht ook al zwanger kan worden. Nouja, misschien is het erg voor de hand liggend maar het houd mij toch bezig.
Het gaat er natuurlijk wel om dat er een hoeveelheid spermacellen in het kwakkie zitten. Maar dat kun je natuurlijk niet met het blote oog zien. Men spreekt van goed zaad als er per ml meer dan 20 miljoen zaadcellen zijn. Ook moet de vorm en de beweeglijkheid goed zijn. Maar ook als er sprake is van minder zaad, kan je nog zwanger raken. Uiteindelijk is er maar eentje nodig. Hoe meer volume van het kwakkie, hoe meer zaadcellen er in kunnen zitten. Ik weet niet waarom het je bezig houdt, maar als je nog geen jaar bezig bent om zwanger te raken, hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Ik weet niet of je vraag nu beantwoord is, ik hoop van wel!
De reden waarom het mij bezighoud is omdat mijn partner en ik via zelfinseminatie proberen zwanger te worden. Maar vanwege medicatie die hij gebruikt is de hoeveelheid sperma minimaal. De kwaliteit is wel goed, want het is getest. Maar omdat het al op een aparte manier gaat en de hoeveelheid zo weinig is, maakte ik mij een beetje zorgen. Dat plus dat ik ergens gelezen had dat sperma direct dood is als het eruit komt.
Dat laatste wat je zegt is in ieder geval niet waar. Mijn vriend heeft zijn sperma naar het ziekenhuis gebracht. En dat moet je binnen een uurtje brengen (wel op lichaamstemperatuur houden). Ik kan me voorstellen dat het je bezighoudt. Zijn jullie al bij de gynaecoloog geweest? Het lijkt mij voor jullie makkelijker dat er IUI wordt toegepast. In het ziekenhuis houden ze dan precies bij wanneer je eitje ongeveer springt, en zij spuiten dan het goede sperma bij je naar binnen (hoog in de baarmoedermond). Als het getest is, dan zou ik me verder geen zorgen maken. Dan zit er echt genoeg in, om zwanger te raken.
Mijn zoon van 13 is het levende bewijs dat voorvocht alleen al, genoeg is om zwanger te raken.... En dan was ik dus gewoon al 14 maanden bezig he.... Steeds op het juiste moment aan de gang....maar niks, nada, noppes.. En ff een vluggertje tussendoor, waarbij de uiteindelijke lozing buiten mij plaatsvond ( 8-[ )...die keer was het raak...
Dat verrekte internet ook....had het namelijk ergens gelezen We zijn bij gynaecoloog geweest, vandaar dat zijn zaad getest is. Advies ( omdat ik eerder nogal makkelijk zwanger raakte, zeg maar meteen de eerste keren raak) was om het even toch zo te proberen en anders met zelfinseminatie.
:haha: Ik heb er ook zo een hier rondlopen...alweer 16 bijna. Had het nooit gedacht,maar was direct zwanger...niet eens maanden proberen of wat dan ook. Maar toen was ik 19 en nu 34...das toch wel ff anders
Er bestaan geen stomme vragen: Zelfinseminatie is dat je je zelf door middel van een speciale inseminatie of spuit ( zonder naald!) met sperma bevrucht. Wordt voornamelijk veel gebruikt door lesbische vrouwen die een kinderwens hebben. Maar ook door mijn partner en mij, omdat hij moeilijk klaar kan komen als we vrijen.