Mijn zoontje is 2,5 week oud en ik ben de borstvoeding aan het afbouwen sinds gisteren. De ene laatste borstvoeding van de dag heb ik vervangen door nutrilon h.a. Dit ging gelukkig goed, maar nu vroeg ik me af: na hoeveel uur mag hij dan weer de volgende borstvoeding. Is dat na 4 uur of 3 uur? ps) ik hoef geen reacties over dat ik bv moet blijven geven
Ik zou ook zeggen als hij honger krijgt. Een voeding is een voeding, maakt niet zo uit of het bv of kv is.
Bij fv kun je, net als bij bv, op verzoek voeden. Bv kan en mag je onbeperkt geven, fv niet. Daarom is het van belang dat je wel oplet en kijkt naar wat er in 24 uur gedronken wordt aan fv. Dat is nu nog niet zo zeer van toepassing, maar later wel. Als je nu namelijk bijv per keer 120/4 geeft en dit in 10 minuten leeg gedronken word, zal je de maag oprekken en straks niet goed uitkomen met de voeding. Daarom vind ik dat je wel nu al kunt kijken naar de hoeveelheden en dit, indien nodig, kan aanpassen. De ideale drinktijd voor fv is trouwens 15-20 minuten. Als je meer tips wil kan ik dat ook geven