Hoeveel zwemlessen gemiddeld?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bkoenen, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Ze adviseren hier om pas met 5 jr te beginnen. Sterkere spieren, meer concentratie. Meeste kindjes halen het a hier dan in in paar maanden.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier staat er 3 maand per bad voor. De eerste 3 baden zijn in het ondiepe om watervrij te worden en de slagen te leren.
    Bad 4-5 en 6 zijn voor de diploma's A-B en C in het diepe. Elke week dan 45 minuten les, 3-6 kinderen per groepje en 27,50 per maand. (Dus keer 24 is ook zo'n 600-650 euro voor de 3 diploma's)

Maar mijn jochie is echt niet watervrij, dus hij dobbert al 4 maand in bad 1 ;)
    Daar had ik deze club ook al voor uitgekozen. Hun rustige begin en geduld. Is ook een zwemclub, ipv het zwembad zelf.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier geen diploma's, maar gekleurde badmutsen ;)

Je betaald per jaar 200 euro. En dan zwemmen ze twee keer per week.

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

geen geld ...

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Bij de reddingsbrigade kun je zwemlessen voor maar €121 per jaar volgen. Je kind moet dan minimaal 5 jaar zijn en het zijn zwemlessen van 40 min. 1 keer per week.

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier kost het 73 euro voor 10 lessen kaart, ben nog even aan het dubben dochter lief heeft adhd en is snel afgeleid
    dus het beste voor haar zou zijn zaterdagochtend, omdat ze dan haar medicatie heeft gehad en dus het beste bij de les is

ohja ze is inmiddels 4 geweest maar ga er pas volgende maand opgeven omdat kindjes van net 4 nog helemaal niet zo sterk doen en er dan gemiddeld langer over doen,

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.778
    3.309
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Houd dan wel rekening met een (mogelijk) wat langere wachtlijst dan door de weeks. Hier is de wachtlijst op zaterdag 1 jaar en doordeweeks 6 maanden meen ik.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier begin ik ook pas met 5 jaar...vindt 4 echt nog te vroeg en soms duurt het dan onnodig lang voordat ze hun diploma halen.

Hier kost het ons 50 euro per maand en daar zit dan al alles bij inbegrepen.....diplomazwemmen alles.

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaren in een zwembad gewerkt en dat advies gaven wij ook altijd. Plus dat kindjes van 5 ook al goed hebben leren luisteren naar de juf/meester op school
    En als je het idee hebt datje kindje een beetje watervrees heeft: ga dan vanaf 4 jaar al regelmatig zwemmen met je kind (of al jonger uiteraard ;) ) dat scheelt een hoop gedoe in het eerste groepje, waarin ze watervrij gemaakt worden

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vergeten te zeggen dat mijn oudste nu al op zwemles zit. Het gaat hartstikke goed en zijn juf verwacht dat hij over 1,5 jaar zijn a haalt. Ik vind het prima, hij is dol op zwemmen.

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ligt er ook aan welke zwembad.
    Waar mijn dochtertje zwemt is er geen wachtlijst.
    Wij betalen 53 euro p.m 20,50 euro voor zwemdiploma A

12. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Bij mij zwemt ze inderdaad bij een reddingsbrigade daarom zo goedkoop.

13. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Is er ook een gemiddelde bekend hoelang kinderen over hun A-diploma doen die al vanaf voor hun eerste jaar op zwemles zitten (ouder en kind zwemmen)? ben ik erg benieuwd naar, want kinderen van 4 leren misschien minder snel, maar als je vanaf je 1e jaar al bijna wekelijks zwemt zal het toch wel sneller gaan?

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nou dat is mijn oudste dus. Zoals gezegd, zijn juf verwacht dat hij over 1,5 jaar zijn a heeft. Hij is in oktober begonnen en was toen 3 jaar en 3 maanden. Het gaat niet per definitie sneller. Ze zijn dan wel watervrij maar moeten het ook fysiek aankunnen en ze moeten ook goed kunnen luisteren. Mijn jongen luistert heel erg goed maar in zijn groepje zit ook een jongentje dat al heel lang zwemt maar voor geen meter luistert en dan schiet het niet echt op, he.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.778
    3.309
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In de praktijk zwemmen die kinderen niet veel sneller af. Dit omdat ze vaak bij Ouder en Kind zwemmen nog niet met de schoolslag beginnen. Deze kindjes gaan vaak wel snel door het 1e stuk heen, maar blijven 'hangen' op het stuk waar ze de schoolslag in het geheel moeten leren zwemmen. Met je armen en benen wat anders doen, is érg moeilijk.
    En ik zie het nu ook bij m'n eigen dochter. Met O&K heeft ze vrij goed borstcrawl en rugcrawl geleerd. Ze kon zelfstandig 25 meter zwemmen, werd het te zwaar, dan ging ze op haar rug liggen trappelen. Nu zit ze 5 maanden op les (45 minuten in de week - door feestdagen etc 4 lessen gemist) - en kan eigenlijk alles voor het diploma al goed :duiken door het gat, drijven buik/rug , borstcrawl, rugcrawl, zelfs rugslag zwemt ze bijna goed en zonder drijfmiddel, alleen schoolslag gaat dus moeizaam. Ze zwemt eerst de slag met haar armen en daarna pas met haar benen, terwijl het half tegelijk moet zeg maar.
    Als dit kwartje ook gaat vallen, gaat het weer goed. Maar dit zie je dus bij veel kinderen terug.
    En sommige kinderen van ouder en kind zwemmen zijn juist TE vrij en zitten meer onder water dan boven water, waardoor ze juist minder oppikken dan anderen kindjes die niet zo vrij zijn.

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik vind het geweldig! ;) Was er een lange wachtlijst of viel het mee? Het is dat kinderen daar pas met 5 jaar mogen beginnen anders had ik mijn zoon ook bij een reddingsbrigade ingeschreven.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.018
    3.798
    113
    Een vriendin van mij die zwemjuf was, zei dat ze het idee had dat die baby/peuterzwemmers er gemiddeld zelfs iets langer over deden voor ze hun diploma hadden dan kinderen die dat niet hadden gedaan. Waarschijnlijk ook omdat die vaak gelijk doorgaan met zwemles zodra ze 4 zijn en zich nog niet zo lang kunnen concentreren of motorisch er gewoon nog niet aan toe zijn.

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter heeft 5 maanden op de wachtlijst gestaan dit kwam omdat ik de vrijdag had opgegeven , vrijdag en woensdag is een favo dag.
    ik betaal 42,50 voor 10 lessen.
    ze heeft nu 21 lessen gehad en zit nog in badje 1 , heeft behoorlijke opstart problemen gehad.
    ze zwemt 1x per week 45 minuten.

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier geeft het zwembad aan dat een gemiddelde zwemleerling anderhalf jaar over een diploma doet wanneer het kind start met vijf jaar. Mijn zoontje startte met vier, en zal er naar verwachting langer over doen. Dat zijn hier tenminste de richtlijnen.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.156
    2.278
    113
    Mijn oudste heeft voor A een turbocursus gedaan. Dat waren in totaal 48 uur geloof ik, 16 weken x 3 uur. B deed hij in 9 lessen van een half uur, dus dat ging een stuk sneller. Hij wil ook nog C doen, maar het leek ons beter om daar nog even mee te wachten, omdat hij niet zo groot is en je daarvoor met een regenpak aan een X-aantal baantjes moet kunnen zwemmen. Dat lijkt me best zwaar. Ik denk dat we hem C laten doen als de jongste met A begint, kunnen we het gelijk combineren.

Deel Deze Pagina