Hoeveel voeding voor baby 9 weken en 5,5 kg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door unknowable, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unknowable

unknowable Niet meer actief

Dag dames, zoals de titel al omschrijft ben ik benieuwd wat jullie advies voor hoeveelheid flesvoeding voor mijn dochter is. Mijn dochter is bijna 9 weken en weegt 5,5 kg.

Heb haar tot voor kort nog tig flessen van 135 cc (4 schepjes) gegeven, maar mocht van het consultatiebureau naar 5 x 150. Dit opgevolgd, maar ik vind dat ze vaak nog ontevreden is na de voeding. Bovendien slaapt ze 'maar' 5 a 6 uren na een nachtvoeding.

Gisteravond heb ik haar 200 cc gegeven in de avond, dronk ze met gemak op en spuugde nauwelijks nadien. Ze heeft nu geslapen van 21.00 tot 06.00.

Aan de ene kant ben ik super blij, aan de andere kant voel ik me net een misdadiger.. Ik lees namelijk dat 200 cc, ofwel 6 schepjes, best veel is voor een baby van 9 weken.

Maar op de verpakking van de voeding staat het advies dat je bij baby's boven de 5 kg maar liefst 5 x 200cc mag geven.

Wat vinden jullie?

Alvast dank!

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Onze kleine zal nu net 5kg wegen gok ik. Donderdag naar het cb :)
    Ze krijgt nu 5-6x 170ml (150+5) laatste fles om 23.00u en slaapt dus soms al door tot 6u.
    5/6 uur slapen na een nachtvoeding lijkt mij toch echt prima voor 9 weken oude baby..
    ik zou in jouw geval beginnen met 5x150+5 en zo opbouwen naar 180+6. Als je meteen alle flessen van 135 naar 200 gaat doen lijkt me een wrg grote overstap..

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Heey,
    Bij ons ging het opbouwen de eerste weken ook heel snel. Op die leeftijd kreeg ons zoontje ook al de max van 200 (op advies van het cb). Hij dronk het eerst altijd netjes op en spuugde niks uit. Hij is toen heel hard gegroeid en nu drinkt hij niet meer al zn flesjes tot de laatste druppel leeg. Mijn mening is dan ook dat je op je baby af moet gaan. Als zij laat merken nog meer voeding te willen zou ik dat geven. Al zou ik het wel met het cb overleggen voor de zekerheid. Succes!

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij zitten met hetzelfde dilemma. Onze zoon is 9 weken.

Op de verpakking staat bij 5-5.5 kilo (zoontje is 5100 gram) en krijgt 5x 150 met 5 scheppen + nutriton om het dikker te maken ivm spugen.
    Kinderats van het cb vond dit veeeel te veel zei ze. Dat we als hij blijft huilen nog wat extra's geven hebben we maar niet verteld :p ze zei dat hij daar buikpijn van kon krijgen.
    Als we minder geven komt hij na 3 uur weer voor een fles. Een speentje helpt niet.
    Wij hebben besloten gewoon te blijven geven waar onze zoon het goed op doet. Hij groeit perfect op de gemiddeldenlijn en heeft echt de ideale groeicurve en is tevreden dus we laten het zo.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon is 7wk, weegt 5,5kilo. Wij mogen max 7x140ml geven. Hij komt om de 3 uur, 's nachts laat hij er soms wel eens 4-5u tussen. Wij hebben het advies gekregen niet meer dan 6uur tussen de voedingen te laten ivm leeftijd. Qua gewicht zou het wel mogen.

6. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik moet even terugdenken maar ik denk dat ZL ook 5,5 kilo was bij 9 weken. Hij was bij geboorte 4500 en is weinig afgevallen.
    Ook mijn zoon zat super snel op de max van 5 flessen 200 cc (180/6).
    Ook hij sliep bij 9 weken al van zijn laatste fles (23:00u) tot ong 7:00u door. Geen probleem.. Sterker nog; bij thuiskomst uit het ziekenhuis zij de kraamhulp dat k hem 's nachts niet hoefde wakker te maken. DIe kwam vanzelf wel en als ie niet kwam was het ook goed. En in dit geval had ze gelijk!

Het klinkt mega afgezaagd; maar als jij denkt en merkt dat je kindje het goed doet op de hoeveel fv die jij geeft; bljiven doen!
    Hou je in ieder geval aan de maximale hoeveelheid (dus niet meer dan 30 schepjes per dag)..

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Forte voeding? Met 9 weken op de max zitten is niet ideaal...

8. unknowable

Dank dames!! Heb al samen met vriendlief besloten ons eigen gevoel te volgen. Nu 4 x 150cc (+5 schepjes) en 1x 180cc(+6 schepjes)

Ze lijkt geen moeite te hebben om die 180cc naar binnen te werken, maar toch proberen dit nog even te rekken.

9. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Hoi, wij hebben het zelfde gehad. Toen Liam +/- 8/9 weken stapten wij ook over naar 180/6. Hij woog toen ong. 7,5 kg. Ook geven wij Forte voeding en, omdat hij zijn fles ook nog 's super snel dronk, voegen wij JBPM toe. 'Ze' zeggen dat dit veel te veel is en dat je dan nu op de max. zit dus als hij iets ouder zou zijn er geen speling meer zou zijn. Dat KAN natuurlijk. Maar dat hoeft niet het geval te zijn. Liam heeft een tijdje gehad dat hij wel iets meer nodig had, dus dit heb ik hem toen ook gegeven... Nu, bijna 5mnd, krijgt hij 3x 180/6 en 1x 210/7 met rijstebloem..... dus in principe krijgt hij nu minder.... (just sayin')

10. unknowable

Toch maar over gegaan naar 5 x 150 cc, zodat er wat speling blijft. Dochterlief vindt het prima en slaapt zo'n 8 uren door :D

11. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Dan heb je nog 1x150/5 "over" en heb je nog ruimte over.

Deel Deze Pagina