Hoi allemaal, Wij willen graag sparen voor onze zoontjes, maar verschillen er nogal over in mening hoeveel het beste is? zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen; wat sparen jullie per maand per kind? Groetjes
Wij sparen 50 per kind per maand. Omdat het kan. We hebben al best een aardig bedrag. Als het niet meer kan dan stoppen we of minderen we maar dan hebben we al wat.
35 p/m per kind. Waarvoor? In principe voor als ze op zichzelf gaan. Maar als er een moment komt, waarop het studeren niet te betalen meer is voor ons, dan wordt het geld daarvoor gebruikt. Wij hebben dan ook geen rekening op hun naam, maar sparen via spaarpotjes op onze rekening.
Wij hebben 1 zoontje en sparen 50,- per maand. Het doel voor ons was zijn rijbewijs en een leuke auto met zijn 18de vandaar de keuze van het bedrag.
Niets. Helaas. Momenteel is het al elke maand puzzelen om het überhaupt te redden. Hopelijk verandert dit nog en kunnen we wel maandelijks wat gaan wegzetten.
50 per kind, per maand. Daarnaast storten we extra bij van het vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Ook van familie krijgen we wel eens wat, dat storten we door naar de jongens. In totaal ongeveer 1000/1200 per kind, per jaar.
50 euro per maand per kind. Opa en oma storten ook elke maand 50 euro per maand per kind. Andere opa en oma storten eens in de zoveel tijd een leuk bedrag.
Wij 5 euro per maand voor ons zoontje. En al het verjaardagsgeld/gelegenheidsgeld wat hij krijgt en nog niet zelf kan uitgeven gaat daar ook gewoon bij. Misschien dat we over een paar jaar wat hoger gaan maar nu hebben we het gewoon niet ruim genoeg om bijv 50 euro per maand opzij te zetten. Rijbewijs etc moet hij later zelf betalen, dit geld mag/kan hij daar wellicht voor gebruiken.
40 euro per maand. Voor als hij 18 is. Afhankelijk hoe wij er dan financieel voorstaan: kunnen wij het dan ook nog betalen dan betalen we zijn studie/rijbewijs. Maar mocht dat onverhoopt niet lukken dan kan hij dat hiermee doen. Betalen wij het wel dan heeft hij dit als ''opstart''.
Ik spaar op dit moment 30 euro per maand voor een rekening die naar hem gaat als hij 21 is, en 30 euro per maand voor een spaarrekening op mijn naam wat geld is voor zijn studies. Tussendoor stort ik daar wat bij als ik een meevaller heb gehad zoals een bonus op het werk of terugbetaling van de belastingen. Ohja, en op het einde van de week steek ik alle muntjes onder 1 euro uit mijn portefeuille in zijn spaarpot. Dat is geen gigabedrag, maar loopt op de duur toch ook mooi op.
Heeft iemand nog een goede tip voor een spaarrekening met een hogere rente? Die 1% zet niet echt zoden aan de dijk.
Ik stort maandelijks 50,- op zijn spaarrekening en soms wat extra. Geld wat hij voor zijn verjaardag oid krijgt wordt daar ook op gestort. Als de tweede er straks is ga ik 30,- per kind sparen. Waarvoor wij sparen? Rijbewijs, auto op zn 18e en studie.
Wij sparen 50 euro per maand. Dit is voor zijn studie en eventueel rijbewijs later. Op zijn gecombineerde spaar- en betaalrekening staat nu 5 euro, daar komt zijn verjaardagsgeld en extraatjes op. Ook zit er al behoorlijk wat in de spaarpot op zijn kamertje, denk 75 euro aan losgeld, gaan 1x per jaar daar de helft van op de bank zetten.
Hier 30 euro per maand, en vaak ook een deel van de kinderbijslag, afhankelijk of ik dat heb uitgegeven voor hem of niet.
Op dit moment niks vanwege onze financiele situatie, maar hebben nu wel een plan opgeschreven om binnenkort van het KGB en de kinderbijslag te gaan sparen voor (binnenkort) alletwee. Dit zal uitkomen op ongeveer 50 euro per maand per kind (KGB elke maand wat en kinderbijslag dan eens per 3 maanden). Dan houden we daar ook nog geld van over wat dan uitgegeven kan worden aan kleding etc. Wat er met het spaargeld gebeurt hebben we nog geen idee voor, maar ik zou graag zien dat het gebruikt wordt voor hun rijbewijs/auto, studie of als ze op zichzelf gaan wonen. In ieder geval iets nuttigs en niet over de balk smijten. In de toekomst hoop ik meer te kunnen gaan sparen, zodat er over 18 jaar (ongeveer) een aardig bedrag gespaard is, mijn ouders hebben nooit veel gespaard voor mij en mijn broer (ondanks dat het financieel gezien goed kon) en ik heb dat bedrag dan ook uitgegeven aan (achteraf gezien) nutteloze dingen, ook best spijt van maar b.v een rijbewijs had ik er niet van kunnen halen. Ik wil dat zelf graag anders doen voor onze kinderen.
Wij doen maandelijks een paar tientjes, exact weet ik niet eens meer, naar een rekening op haar naam. Kan ze niet aankomen tot 21 jaar, tenzij voor studiedoeleinden. Verjaardagsgeld e.d. gaat er ook op.
Wij hebben gekozen voor de zilvervloot van SNS, met 18 jaar krijgt ze 10% bonus. We sparen 50,00 per maand en dan hebben we na 18 jaar een mooi bedrag en leuke extra rente/bonus.