Ik moet voor het kerstdiner op school voor het stokbrood zorgen. Ongeveer 90 stukjes. Hoeveel stokbroden (verse) zou ik dan moeten hebben?
Ga je naar de supermarkt, pak je een stokbrood, meet je met je vinger hoe dik een stukje is, tel je vervolgens hoeveel er uit een brood gaan. Negentig gedeeld door het aantal plakjes per brood = aantal stokbroden. Ik denk dat niemand je hier kan vertellen hoeveel stukjes uit een stokbrood gaan.
Moest het topic tóch even openenen... Bij de bakker laat je het gewoon snijden, komen er zeker zo'n 25 sneetjes uit een brood. Succes!
Dan ook nog even serieus: Het hangt van de lengte van het stokbrood en de dikte van de sneden af. Als je zelf snijdt zou ik zeker wel 2 cm per snee rekenen. 90 : (lengte van het stokbrood : dikte per snee) = het aantal benodigde broden. Ik zou er nog 1 extra voor de zekerheid bijdoen.
Misschien bijdehand, maar hoe moeten wij daar nou op antwoorden? Je hebt kortere afbak-stokbroden, je hebt verse die veel langer zijn. Je kunt naar de supermarkt gaan of de bakker. Je kunt de plakjes gewoon recht snijden, maar ook schuin. Je kunt ze 1,5 cm dik snijden of veel dunner. Dus een exact antwoord is er niet op je vraag te geven.
Ik zou gewoon 4 of vijf van die lange halen en wat er overblijft komt hier wel op. Of de vogels zijn er gelukkig mee. Of het zijn iets meer dan 90 stukjes