hoi dames, ik heb ontzettend veel kleding al gekregen en waarvan ontzettend veel rompertjes. waar ik heel blij mee ben, maar mijn zusje is ook zwanger dus is het handig als we de gekregen kleding kunnen delen. maar hoeveel van die rompers heb je eigenlijk nodig per maat???
staat dat niet op je lijst? ik heb heel veel gehad en heb wel 40 rompers maat 50 met korte lange en zonder mouw haha
Op de lijst staat geloof ik een stuk of 6 per maat, maar volgens mij kun je nooit genoeg rompertjes hebben
Ik zou niet al te veel halen, ze groeien zo snel in het begin en dan erbij was je ook iedere dag wel..
Nou, ik was echt niet elke dag. Bij kange na niet. Hier dan ook ca. 30 stuks per maat voor beide kids. Met de helft lukt het ook.
Van de eerste maat heb ik er niet enorm veel, wel een stapeltje. Stuk of 15. Je gebruikt er regelmatig meer op een dag omdat die poep zo lekker vloeibaar is Of omdat er meer dan een mondje teruggespuugd wordt na een voeding... of omdat ze gaan plassen als je net de luier onder ze vandaan hebt en alles onderzit... etc etc. Die eerste maanden zijn kostelijk wat dat betreft . Maar je wast vaker, ze zijn zo droog (zeker in de zomer), en ze groeien er in een wip uit. Ik heb van mijn dochter nog bergen van 62/68, maar die was lekker mollig en groeide meteen als kool. Buikzusje wordt nog groter geschat dus ik heb niks bijgekocht.
ja daarom dus mijn vraag, want op de lijst staat 6, maar als je pech hebt ben je daar op een dag al doorheen.... maar ja 50 leek me ook weer zoveel haha, maar dat valt dan wel weer mee als ik dat zo lees. want je hebt natuurlijk ook nog zonder mouw, korte mouw en lange mouw hihi
Nou persoonlijk vind ik meer dan 10-15 wel wat overdreven, vaak is je kindje er toch heel snel uitgegroeid. Ik heb er 10 in maatje 56 en 10 in maatje 62 en dat zal echt wel genoeg zijn. Heb je er dan nog niet genoeg kun je altijd nog een paar bij halen (of bestellen als je nog niet je huis uit kunt).
Ik had er bij mn dochter een stuk of 10, nu liggen er 16 rompertjes in de lade met korte mouw, lange mouw, zonder mouw, met en zonder overslag. Ik maat 50, 56 en 50/56. Ik zou er dus zelf minstens 10 houden.
Nee ik normaal ook niet maar in de eerste weken/maanden met je baby was je echt wel een heel stuk meer als normaal.
In maat 50 moet je niet teveel nemen: als je een groot kind of een snelle groeier, zijn ze er zo uit of passen helemaal niet in 50, (gebeurde hier: dochter was 53 cm en 4330 gram, dus direct maat 56). Je kunt beter even snel wat bijhalen als je echt meer nodig hebt, dan dat je een enorme berg rompers hebt liggen. In de grotere maten, waarvan je zeker weet dat ze die lang zullen dragen, heb je wel meer nodig, maar ook dan: wacht even af wat jij handig vindt. Ik vind rompers met lange mouw echt vreselijk onhandig en dus weinig gebruikt, (ja, onder een t-shirtje met korte mouw ).
Ik ga er van uit dat ik wekelijks wel een was draai waar rompers bijzitten. Als je dan voor elke dag 2 rekent, voor het geval ze ze onderpoepen en je moet verschonen overdag, heb je aan een stuk of 15 per maatje echt wel zat voldoende
nouw ik ga er vanuit dat je je kindje minimaal 2 keer per dag omkleed... en als je die 1 keer per week wast.. dan heb je er minsten 14 nodig...