Hoeveel lettergrepen bij achternaam 2 lettergrepen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nemo81, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel lettergrepen in voornaam bij achternaam met 2 lettergrepen?

1. ik kies voor 1 lettergreep

2. ik vindt 2 lettergrepen in de voornaam het mooist

3. ik denk dat meer dan 2 lettergrepen het mooiste is

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    HELP! We hebben teveel namen.
    Onze achternaam heeft twee lettergrepen.

We hebben nu een mix gemaakt van namen met 1 lettergreep, 2 lettergrepen en meer.

Zouden jullie kiezen voor een voornaam met 1 lettergreep, of juist 2 omdat de achternaam er ook 2 heeft? Of misschien is meer beter?

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bij een achternaam met twee lettergrepen maakt het toch helemaal niets uit hoeveel lettergrepen de voornaam heeft??

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij maakt dat helemaal niks uit. Wij hebben twee lettergrepen in de achternaam en drie in de voornaam. Maar een kortere naam had ook gekund.

Ik vind het belangrijker of een voornaam qua stijl bij de achternaam past. Dat je bijvoorbeeld niet een Engelse/Amerikaanse voornaam hebt met een typisch Hollandse achternaam. Dat vind ik echt niet mooi!

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind het in dit geval niet zo veel uitmaken. Onze achternaam heeft ook 2 lettergrepen en wij gaan voor een voornaam met 1 lettergreep. Maar ik vind 2 of 3 ook prima kunnen. Vind het wat anders als de achternaam 1 lettergreep heeft, dan zou ik persoonlijk gaan voor een voornaam met 2 of meer lettergrepen.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Mee eens. Hier een voor- en achternaam met 2 lettergrepen.

Zo, die antwoorden schelen een stuk in het nemen van een beslissing..;)

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik zou mijn keuze voor een naam echt niet laten afhangen van het aantal lettergrepen van mijn achternaam, dat maakt toch niks uit? Combinaties als Destiny Jansen vind ik wel verschrikkelijk, dat past niet bij elkaar.

7. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik vind korte namen sowieso leuk, de achternamen van mij en m'n vriend zijn twee lettergrepen, hij heet Bart. Zoonlief Sid en dochtertje krijgt een korte voornaam met 2 lettergrepen.

Maar ik vind het wel belangrijker dat het gewoon een beetje bij elkaar klinkt en je niet je mond er over breekt. ;)

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Denk dat het bij een achternaam met 2 lettergrepen niet uitmaakt! (om het makkelijker te maken:p)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Helemaal mee eens, het gaat om de combi voor- en achternaam, niet om het aantal lettergrepen. Ook de hippe engelse voornamen inderdaad, met een hollandse achternaam, tenenkrommend vind ik, sorry.

10. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het aantal lettergrepen zou mij niet uitmaken. Ik zou kijken wat het mooiste klinkt. Ik heb daarom niks gestemd.

11. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij hebben ook een achternaam met 2 lettergrepen en ik kwam steeds uit bij voornamen met 2 lettergrepen, maar maet 1 had ook gekunt of meer

12. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, Belgiƫ
    Ik kan niet echt stemmen, vind dat je dat zelf moet uitzoeken wat voor jullie het beste klinkt.

De jongens hun namen zijn 1 lettergreep en familienaam 2
    Nu zijn 3 van de 4 namen die we nu hebben 2 lettergrepen en familienaam dus ook.

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook niet gestemd. Ik vind het echt aan de naam en achternaam liggen, dus de combi...klinkt het leuk.. en niet zozeer aan het aantal lettergrepen.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind het wel wat uitmaken bij een achternaam met 1 lettergreep, bijvoorbeeld Gijs Dijk, of Gert Gal. Dan vind ik vooral een naam met 1 lettergreep of dezelfde letter/klank van de naam niet echt mooi. Wij hebben een achternaam met 1 lettergreep, beginnend met Gr-. Noemen wij ons kind dan Gert of Govert, dan klinkt dat echt als Donald Duck. Nou stonden die namen toch niet op ons lijstje :D Maar toch ;) En misschien als je een heeele lange achternaam hebt, dat je niet ook nog een hele lange voornaam hebt. Annemaria van Staggelenburgen of zo. Is zo'n mond vol ;)

Maar bij 2 lettergrepen, neuh, geen voorkeur. Kijk naar de klank van je achternaam en beslis daarop zou ik zeggen!

Deel Deze Pagina