Hoeveel kost de reis met auto naar Italie of Spanje?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door lailae, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi,

Ik probeer uit te rekenen hoeveel het kost om evt naar Italie of Spanje te gaan met de auto
    Ik kijk op mappy.com. Maar ik heb geen idee of deze bedragen kloppen aangezien je wat dingen moet ingeven.
    Wij rijden op benzine (euro)

WIj kan mij vertellen hoeveel het kost of welke benzineprijs ik moet aanhouden op mappy.com.

Alvast bedankt!

Groetjes

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    vergeet ook niet eventuele koste voor tolwegen.
    Ik reken altijd op ongeveer 250 euro.

3. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Het hangs natuurlijk heel erg af van hoe zuinig je auto is, weet je hoeveel hij doet op een liter?

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    250,- voor de tolwegen vind ik wel erg veel.
    Bij de Anwb kun je navragen welke sticker je bij welke autobaan nodig hebt en wat ze kosten.
    Als wij naar de Brennerpas (Italie) rijden is dat een tank benzine.
    900km 60.00 euro.Maar als je verder gaat Italie in, kost het natuurlijk meer.
    Ik heb toevallig vanmorgen geboekt een leuke reis naar Zuid Tirol ook net over de Brennerpas.Leuke reis voor een leuke prijs.
    Als je de link wil, mail me maar.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    benzine en tolwegen...enne.. verkijk je er niet op de route de solei is echt duur..Noord spanje is al 1400 km.. meer dan 1 tank.

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Zoooooo ik wil ook een zo'n voordelige auto die 900km rijd op 1 tank. Hier als we zo lang gaan rijden is de tank ongeveer bij 550 km echt wel leeg. Jullie rijden zeker op diesel of heb ik dat mis?

Je moet even op anwbrouteplanner kijken hoeveel km het is en dan even kijken hoeveel km je auto rijd op 1 tank en dan nog tolwegen erbij optellen en dat weet je het. Is niet te zeggen hoeveel het kost, is heel verschillend per auto.

7. Op mapy.com geven ze ook tolwegenkosten aan.
    Geen idee hoeveel km die rijd is ool anders in de stad dan op de snelweg maar 1 tank lijkt me wel heel weinig.

De bedragen die jullie noemen is denk ik wel enkele reis toch?

Brennerpas als je wilt graag. Ik ben volop aan het verkennen.

Maar het wordt denk ik wel Italie

8. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    ligt aan welke auto hoe veel liter tank je rij gedrag, met zonder caravan vorig jaar waren wij zo'n 500 euro kwijt met de caravan.
    en welke plaats in spanje of italie.

wij gaan altijd naar een camping in spanje die is 1650 km

afgelopen keer waren we zonder caravan en toen was het 300 euro.

volgens mij ben je een kleine 100 euro kwijt enkeltje voor de tolweg, dus heen en terug zo'n kleine 200 euro.
    maar je kan de tolwegen ook omzeilen, door een andere route dan kun je dat besparen.

Dan ligt het aan je tank hoe veel liter en hoe je rijdt. wij redden het altijd met 2 keer tanken heen en 2 kker terug.

dus het is afhankelijk van bepaalde factoren.
    je kan wel kijken op tolwegen frankrijk spanje dan kunnen hun je bijna exact het bedrag geven, en het zelfde met tanken.

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij waren met vouwwagen en een Niet zuinige auto bijna 500 euro kwijt aan tol en benzine, dus ook daar zeg maar.

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Wij wonen in Spanje in de buurt van Barcelona, als wij met de auto naar Nederland gaan (Zuid-Limburg) zijn we rond de 250- 300 euro kwijt.
    Dat is heen en terug (1400km)

11. LongingToBe

2 nov 2008
    34
    0
    0
    Barendrecht
    Voor italië kan ik je wel een idee geven.
    Naar het gardameer is ongeveer 1300 kilometer va utrecht. Dus kijk even hoe lang je met een tank kan rijden en dan kun je het simpel uitrekenen.
    In oostenrijk heb je een vignet nodig, die kun je al voor 10 dagen kopen. Op de site van de anwb kun je kijken wat die kost. volgens mij iets van 12 euro. De tol valt ook wel mee. Maximaal 15 euro tot aan het gardameer.
    De benzine is ongeveer net zo duur als hier, de diesel is net zo duur al benzine.
    Ik hoop dat je er zo een beetje uitkomt.
    Bella Italia is trouwens echt een super-camping, maar neem geen appartement die zijn echt smerig en super klein.
    Succes!

12. Bedankt voor alle info. Ik denk dat het dan tussen de 300 en 400 euro wordt naar Italie.
    Wij willen eerst 1 week met vienden naar Toscane en dan een week naar gardameer.
    Dus nog ff zoeken

13. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Wij gaan ook elk jaar naar italie.Totaan peschiera del garda zijn het 1040 km. We tanken thuis de auto vol en dan vlak voor zwitserland.(= 2x50),tolwegen zijn 31,80 en dan nog het vignet.

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    naar spanje zou ik rekenen op €250,-

heb je al een bestemming? ik weet echt een hele leuke camping in spanje: http://www.sanguli.es/nl/ElNostreCamping/
    ligt tussen salou en cambrils mooie zwembaden en vlak bij het strand

15. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Op lange ritten is een auto ook zuiniger dan wanneer je hem gewoon gebruikt..Dus doordeweeks naar t werk, boodschappen, school etc.

Op een lange rit aan een stuk door kan ik 600 km rijden en 'gewoon' rij ik 450 km op een tank dus dat scheelt ook nogal!

16. Het wordt Italie, 1e week Toscane en 2e week waarschijnlijk Gardameer.
    Ja ik heb nu 500 km op een tank gereden. Maar ja in de stad!

Thanks!

Deel Deze Pagina