Hoeveel kleding maat 56 en 62?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Duo Penotti, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ik vraag me af wat ik zoal nodig heb in maat 50/56?
    En wat voor rompers raden jullie aan? Lange of korte mouwen? Overslag rompers? Ik heb echt geen idee.

Zelf dacht ik:

Ong 10 rompers met broekjes in maat 50/56

Ong 5 rompers met broekjes in maat 62
    Ong 5 setjes kleding in maat 62 (dus wat modieuze setjes)

Mijn baby word geboren eind maart/begin april.

Hopelijk kan iemand mij van raad voorzien.

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,
    Mijn dochtertje is half maart geboren, ongeveer hetzelfde weer dus.
    Wij trokken haar voornamelijk rompertjes met korte mouwen aan. Daarover heen een shirtje, vestje of longsleeve. Soms shirtje icm met longsleeve als het ff koud was in huis.

Overslagrompers heb ik wel maar nooit fanatiek gebruikt. Ik vind het ondingen en geef de voorkeur aan de "gewone" romper die over het hoofd gaat. Mijn kindje vond dat nooit erg, vindt het nog steeds niet.

Schaf vooral niet teveel aan :) Kleding is immers zo bijgekocht.
    Zelf heb ik spijt van de maatjes 50 die ik had aangeschaft, ze ging snel over naar 56 en daar hebben we minimaal 6 weken gebruik van gemaakt.

Succes!

3. tulip

tulip Niet meer actief

10 rompers met broekjes mt 50/56, heb je verder geen kleding in die maat dan??? Sowieso vind ik 10 rompers echt wel te weinig.

Maat 62 zou ik zelf niet op voorhand kopen, maar pas als je kindje er is, lekker shoppen samen.

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maat 62 zou ik niet kopen. Daar krijg je veel in.
    Mijn dochter heeft ongeveer 4 weken maat 50 gedragen en daarna een week of 6 maat 56. Dus tijd zat om bij te shoppen. En met het Nederlandse weer kan het in maart/april zowel flink warm als heel koud zijn. Dus daarvan zou ik het meeste pas na de bevalling gaan kopen.

Ik had iets van 4 setjes maat 50, dat is een beetje op t randje als ze meerdere keren per dag de boel onder spugen/poepen.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou 10 rompers in 56 wel genoeg vinden hoor. Maar zou je er niet ook shirtjes bijkopen in maat 56? En een vestje/jasje?
    Danique is geboren op 20 maart. Lastige tijd maar wij hadden voornamelijk kortemouw rompers, lange mouwen vond ik lastig om daar ook weer lange mouwen over aan te doen. Zeker toen ze nog zo klein was. Overslag vond ik ook onhandig.

Maat 62, lekker nog niet teveel van kopen. Zorg wel dat je iets in huis hebt want mijn neefje pastte al bijna niet meer in 56 bij de geboorte haha! Maar Danique kon daar rond de 12weken ofzo wel in. Wij hebben hier voornamelijk 62 en 68 gekregen van de kraamvisite. En als je dat niet krijgt, ben je tegen die tijd waarschijnlijk wel weer op de been om te kunnen shoppen. Weet je ook wat haar leuk staat (zo had ik een paar witte setjes want vond dat altijd zo mooi bij babies, maar mijn kind stond dat dus niet mooi!)

6. Alf

Alf Niet meer actief

Hier juist wel meer in mt 62 in huis.
    Zijn zelf lang en ons manneke loopt hier qua lengte van zijn benen al voor..
    Waren zelf als baby beide 59 cm.. :$
    Ben bang dat ik maat 50 linea reacta weg kan doen..

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Tegen mij zeiden ze altijd je hoeft niet veel kleertjes in 56 te hebben want ze groeien zo snel! Mevrouwtje heeft nu nog steeds kleertjes van 56 aan.

8. Lady7

Lady7 Niet meer actief

tegen mij zeiden ze geen kleertjes maat 50 kopen, had toch 3 setjes gekocht. Was veel te weinig! Mijn meisje heeft 6 weken in 50 gezeten! En 56 past ze nu nog van sommige dingen, ze is 3,5 maand!

ik zou een volgende keer toch zeker 6 setjes maat 50 kopen :)

9. tulip

tulip Niet meer actief

tja hier 5 maanden in maat 50/56 dus daarom een kast vol. Maar ik bedoelde idd, moet je geen shirtjes kopen, want een broekje met romper is toch geen compleet pakje??;)

en 10 rompers lijkt mij niet genoeg, er zitten 7 dagen in de week, elke dag een schone en dan heb je er nog maar 3 over voor als er iets vies wordt. En dan heb je dus elke week hetzelfde.

10. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, de antwoorden zijn nog wel heeel verschillend.
    Maar ik zal inderdaad ook truitjes, vestjes en jasjes kopen.
    In elk geval bedankt voor jullie reacties. :)

11. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ja, en wij zijn beide heel groot en meisje had lange benen bij de echo's, maar toch gaat ze nu na 7 weken pas in 62. (en dan is ze echt heel groot als ik andere baby's van die leeftijd vergelijk)
    Ik had destijds 3 setjes 62 gekocht en dat is meer dan genoeg. Je kan beter later kopen dan nu al heel veel hebben.
    50 heb ik nooit gekocht, maar zal ik een volgende keer wel kopen omdat ze toch wel in 56 verzoop.
    Rompers had ik er 4 van 50-56 gekocht (stretchrompers van hema vallen lekker lang). 2 gekregen en 2 nog naderhand gekocht. Ik heb er echt genoeg. Nu ze uit 2 gegroeid is wordt het wat krapper maar de 62 rompers kunnen nu ook wel.
    Ik had zonder mouw gekocht en vind deze nog steeds het fijnst. Ze heeft het ook niet te koud. Omslag vind ik zelf drama. Het zit nooit goed en altijd dubbel.
    Kleding had ik geloof ik uiteindelijk 6 setjes 56. Kreeg nog wat bij de geboorte (+2). Dat is ook meer dan genoeg.

12. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Oh ja en koop een lekker soepel vestje voor naar buiten. (is makkelijker aan te trekken) Wij hebben nu voor de winter ook een gevoerd vest gekocht. Ze ligt toch altijd onder een dekentje.

13. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Vaak wordt gezegd koop niet teveel maatje 50. Maar mn meisje heeft tot ze 8 a 9 weken was maatje 50 gehad. Nu is ze 13 weken en past nog rompers 50/56 van de hema. Broekjes inmiddels 56 en shirtjes varieten van 50/56 tot 62. Ligt echt aan t merk!
    Witte rompers van hema was ik mee op 60gr en gaan droger in, 50/56 past niet meer en 62 is te groot ook na 2x wassen en droger

Tijdens echo zat ze steeds net n ietsiepietse onder de lijn, met geboorte woog ze 2900 gr en nu 5500.

14. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik had helemaal niets in maat 50, want ik zou een groot kind krijgen. Uiteindelijk moest mijn moeder hals over kop naar de winkel omdat hij echt verzoop ik maat 56. En 't was inderdaad geen heel kleintje met zijn bijna 4,5 kilo. Na 5 weken paste hij die kleinste kleertjes niet meer, maar ik had ze dus wel echt nodig.

Qua rompers hier alleen korte mouwen (kindje eind november geboren). Enerzijds omdat hij het snel warm had, anderzijds omdat ik in het begin tamelijk onhandig was en rompers met lange mouwen erg moeilijk aankreeg...

15. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik ben ook in maart uitgerekend. en had wat maatje 56 gekocht op marktplaats. was nog nieuw met kaartje,
    het was van het merk noppies en toen ik dat merk ging vergelijken met een ander merk valt noppies echt een maat kleiner uit.
    dus ik denk dat maat 56 van noppies door kan gaan voor maat 50.

ik ben dus ook in dubio wat moet ik nu aanschaffen??
    ik heb nu een paar setjes van maat 56 van verschillende merken en ze vallen allemaal anders uit.vind het wel lastig want welk merk valt nu echt "normaal volgens de maat"?

ook heb ik 2 rompertjes gekocht van hema zonder mauw. 2 voor 5 euro.
    in maatje 50/56 maar ik heb geen idee of deze rompers juist klein of groot vallen..

ik verwacht zelf niet dat wij een groot kindje krijgen maar een klein fijn kindje. omdat we zelf ook niet groot waren.

ik dacht zelf aan 3 setjes maat 50?
    en 5 setjes maat 56?
    en dan bijv 10 romper maat 50/56
    of heb ik echt maat 50 en 56 los nodig?

maar als ik zo lees kom ik hier aan te kort?grrr ik word zo onzeker van mezelf.

16. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Prachtigwonder, mijn ervaring is dat noppies 56 elke keer anders valt. Ik heb 2 shirtjes 56. De een is veel kleiner dan de ander maar allebei echt 56 geen 50. Hema kleding valt groot en breed. Ik had zelf de elastische rompers van Hema en die waren bij ons meisje (3500 gram) niet te groot. Ze kan ze nu 7 weken later nog aan. (deze zijn in tegenstelling tot de kleding lang en smal.)

De aantallen die jij noemt zijn prima. (is mijn ervaring, ik had geen 50 en ook maar 6 setjes 56) Het ligt heel erg aan je kindje.
    En er is zo iets bij gekocht, maar was bij mij geeneens nodig. Ook erg leuk om te kopen als hij/zij er is. Ik heb echt geen 10x per dag moeten verkleden. Geloof dat een jongetje wel eens omhoog wil plassen maar bij een meisje is het een kwestie van de romper genoeg omhoog zit bij verkleden en zorgen dat de achterkant van de luier rechtzit, randjes om beentjes naar buiten en luier niet te los.

Succes, je onzekerheid ken ik. Had het zelf ook. Maar bedenk ook dat het niet erg is als je baby iets groters aan heeft.

17. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Wij hebben vooral de h.ema stretch rompertjes met korte en zonder mouwen gebruikt in maat 50/56 (zijn combinatiematen). Ik was best geregeld dus aan een stuk of 6 hadden wij wel genoeg gehad.

Ook hadden we 2 overslagrompertjes met korte mouwtjes in maat 50 en 2 in maat 56. Die vond ik de eerste dagen/week wel handig omdat ze dan nog zo teer zijn en het niet over het hoofdje hoeft (hier vacuumbevalling, dus dan helemaal).

Met lange mouwen hebben we van elke maat 2 denk ik, gebruiken we niet zoveel omdat een shirtje aantrekken dan lastig gaat. (maar wel handig om in huis te hebben)

We hadden ook meer andere rompertjes van andere winkels maar bijna niet gebruikt omdat we die van de h.ema het fijnst vinden.

Shirtjes en broekjes:
    Noppies valt idd best klein en hij paste maat 56 wel goed. De broekjes werden al snel te strak (vind ik) rond zn buikje.
    Mexx valt ook niet zo groot.
    Z8 hebben we ook wat shirtjes van en die vallen wel normaal vind ik.

Ik heb veel plezier gehad van de basic broekjes van babydump. Lekker losse buikband met een touwtje zodat je hem zelf vaster kan doen. Maat 50 had ik in de kraamweek gekregen en daar was ik erg blij mee, heeft hij tot vorige week ook nog wel aangehad. Ik heb nu hetzelfde broekje in maat 56 gekocht, zo fijn zit dat broekje.

Ik had ook niet veel in maat 50 omdat we ook een grote baby zouden krijgen. Nou is hij bijna 2 weken te vroeg geboren, maar geloof nooit dat hij 2 weken later wel een enorme baby zou zijn geweest.

Hij heeft nu met 10,5 week nog 56 aan.

Als je geregeld wast, merk je dat je steeds dezelfde kleertjes pakt omdat die fijn zitten, makkelijk aan en uit te trekken zijn etc. Vestjes met capouchon, shirtjes met kraagjes; hardstikke leuk, maar niet heel praktisch...(en dus gebruik ik ze niet zoveel).

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey wat leuk we zijn ongeveer even ver:)

Ik heb rompers in maat 50, 50/56 en 56. Met korte en lange mouw. Overslagrompers voor mt 50 en grotere ook "gewone".
    Verder tshirtjes kort en lange mouw, broekjes met en zonder voetjes, genoeg! Lijkt me niet fijn om meteen bij te moeten kopen..

Deel Deze Pagina