Huh ik herken dat totaal niet. Ik kom zelf uit een gezin van 3, in mijn familie is dat heel gewoon. In mijn dochter haar klas ook heel veel met 3 of meer. Maar om terug te komen op je vraag, 1. Niet bewust maar is zo gelopen. Maar ik denk niet dat deze vraag in de lounge hoort @Beheer
1 Prachtige zoon na een langdurig traject van 5 jaar. Of er nog een 2e komt weet ik niet. Ivm een keizersnede mag ik een jaar niet zwanger worden en ivm leeftijd willen we het wellicht volgend jaar niet meer.
Ik heb 4 kinderen, 3 jongens en 1 meisje en ik denk dat we nu wel compleet zijn, al is er in m'n hart altijd wel een plekje over haha. Wij wonen trouwens in een Fries dorpje net naast Leeuwarden, maar voor mij/ons was het aantal kinderen niet anders geweest als we bijvoorbeeld in Amsterdam zouden wonen.
Ik woon in een buitenwijk in een grote stad, hier wisselt het erg. Veel een of twee, maar drie komt ook vrij veel voor. Vier minder, voor zo ver ik weet (ken ze wel, maar die wonen niet hier in de wijk), maar ik weet dan wel weer een gezin (niet gelovig ) met zes kinderen. Kortom; heel divers dus. Wij hebben twee kinderen. Ik zou er nog wel twee bij willen (liefst zonder zwangerschap en bevalling… ), maar mijn man niet, dus ja…
Hier 4 en zwanger. Ik ken verder ook niemand in de omgeving met een groot gezin, behalve vriendin @Lotion
Ik woon in een klein dorp, maar bv in onze straat maar 3 gezinnen met 3 kinderen. Rest allemaal 2, en wij als enige 1. Zoals de meeste gezinnen eigenlijk in het dorp, meestal 2, soms 3.
Ik heb 2 kinderen. Dit is voor ons genoeg gezien de MMM waar we anders weer in zouden moeten. Om ons heen is het aantal kinderen heel divers. Meerdere met 1, 2 en 3 kinderen.
Ik heb 3 kinderen. De meeste mensen die ik ken hebben er 2. De leden van het ZP forum zijn niet echt een goede afspiegeling van alle vrouwen en gezinnen in de Nederlandse samenleving volgens mij.
De Nederlandse vrouw krijgt nog steeds gemiddeld 1,57 kind (cijfers 2019). 3 kinderen is dus zeker niet de norm. Ik denk dat het aan je (woon)omgeving ligt. In Amsterdam zal je minder snel gezinnen met 3 kinderen tegenkomen dan op het platteland. Gok ik.. Wij hebben er 2 en de 3e is onderweg. In onze vrienden/kenniskring hebben de meeste geen, een paar 1 en een enkele 2 kinderen.
Officieel 5, ook volgens het geboorteregister. Nr1 stilgeboren in 2001 na een voldragen zwangerschap Nr2 stilgeboren in 2003 na bijna 7 mnd zwangerschap. Nr3 geboren in 2004 Nr4 geboren in 2010 Nr5 geboren in 2016
Ik zie de laatste tijd ook steeds meer mensen met 3 kinderen. Wij hebben 2 kinderen en voorlopig blijft dat ook zo haha Tenzij ik een zak met geld vind en niet meer hoef te werken
Ik heb straks 7 kinderen (eentje is overleden), ik ken niemand met zoveel kinderen (als de tweeling geboren is heb en we 6 kinderen thuis). Ik ken twee gezinnen met 5 kinderen, een paar met 4, een heleboel met 3. Het was ook nooit onze ‘plan’ om zoveel kinderen te hebben, de vierde zwangerschap was een grote stap en hebben we best lang voor gewacht (jongste was toen 4), en dat bleek een tweeling. Maar een van ons meisjes was helaas heel ziek. Als zij er nog was geweest was ik nu niet zwanger geweest. En nu wéér zwanger van een tweeling
wij hebben er 2, maar verreweg de meeste van onze vrienden met kinderen, hebben er 3. Ook 3 bevriende stellen die bewust geen kinderen willen.
Ik heb 3 kinderen, 2 meiden en 1 jongen. Als ik een gelukkig huwelijk had gehad dan was er nog wel een wens voor een 4e geweest. In mijn omgeving toch best wat gezinnen met 3 kinderen. Ook op m’n werk hoor ik het veel.