Wij moeten een nieuw keuken kopen want we hebben dalijk echt niet genoeg ruimet 1 kastje onder de gootsteen en dan 1 met latjes. Nu hebben we er 3 boven en 3 onder. Maar we weten noeg niet hoe en wat alleen dat we het bij de ikea gaan halen goede kwalitijd voor een goede prijs. Maar nu vroeg ik me af hoeveel kastje hebben we nodig dus vanaar de vraag hoeveel boven en onderkastjes hebben jullie en is het genoeg? hebben jullie je voorraad ook in de keukenkastjes zitten?
ik heb 2 wanden (tegenover elkaar) aan de korte kant zit een apothekerskast en 2 lades daarboven de magnetron en oven. koelkast staat ook aan die kant. aan de lange kant heb ik 2 kastjes die hangen, 5 grote aanrechtkasten,vaatwasser en onder het gasstel 3 grote, brede lades. Onze keuken is trouwens wel groot hoor, vandaar dat we zo veel plek hebben voor kastjes
Een apothekerskast is trouwens wel handig, daar ligt mijn 'voorraad' Potjes, pakjes, koekjes, rijst etc....
Geen bovenkastjes. (vinden we niet mooi) Onder... 4 grote lades voor borden, pannen, kopjes enz. 1 grote besteklade en 1 kastdeurtje waar 3 kleinere lades achter zitten waar de boodschappen liggen zeg maar. Dus we hebben eigenlijk geen kastjes, maar lades. We hebben nog een gangkast waar ook nog wat voorraad ligt.
Die leek mij juist onhandig in een hoge kast kan je zoveel plankjes inzetten als je wilt maar in zo een appothekers kast heb je er 4 of 5 en daar moet je het mee doen maar daat heb ik me dus in vergist dan
Nul haha! wij vonden kastjes niet zo handig en hebben dus lades genomen van 90 cm breed en ik gloof 85 breed.! we hebben een L opstelling met ook een apothekerskast, geen bovenkastjes dus (kan ik toch nooit bij) en het bevalt echt prima
11 kastjes, waarvan 1 apothekerskast en 2 hele diepe hoekkasten, eentje met carousel voor de pannen enzo. 1 ervan is heel ondiep want die zit boven mn afzuiging, is mn kruidenkastje en 1 is inieminie, daar zit een handoekenrekje in (en gebruik ik voor mn snijplanken) dan nog 6 lades waarvan 2 voor bestek en 4 grote. En ik kom altijd ruimte tekort! hahaha Nee kom best uit zo ligt er vooral aan wat heb je, en wat wil je in de keuken hebben. Apothekerskast vind ik ideaal! je kunt van 2 kanten bij je spullen komen dus dingen voor elkaar zetten is een veel minder groot probleem.. en op de een of andere manier kan er ZOVEEL in zon ding.. teveel, want prop m altijd helemaal vol! hahaha En carousel voor de pannen enzo kan ik aanraden, is veel makkelijker als een normaal kastje!
Het eerste wat ik dacht bij het zien van de titel was: te weinig Maar geloof me, je kan er niet genoeg hebben... Ik heb in t keukenblok (in ons huurhuis n standaardkeuken dus ook standaard aantal) 3 boven en 3 beneden... Heb een 3ladenkastje onder mn gasstel waar mn pannen en wat plastic bakjes (om maar geen reclame te maken ) staan en inmiddels ook 2 planken vol met bakjes, grotere pannen, broodtrommels enzenz... Onder de combimagn. ook nog n ikearek met bakjes, bekers, flesjes (die er nu trouwens ook uit kunnen) en nog kom ik ruimte te kort.... tja... of ik heb gewoon teveel spullen... oh over voorraad: heb nog een trapkast voor mn voorraad... (behalve chips, snoepjes en koekjes daar heb ik n keukenkastje voor, en 1tje voor koffie, thee en bakspul én eentje met kruiden, broodbeleg e.d.....)
4. 2 'loze' kastjes onder de gootsteen. 1 voor borden, potten en pannen. 1 voor hlazen, bekers en mokken. We komen ruimte te kort. In onze nieuwe keuken hebben we ook 4 kastjes beneden (maar ook een vaatwasser en weer een loze ruimte), waar dus 2 van "over" blijven. En 4 boven. Aaah. Ruimte!! Ik kan niet wachten!
ik had gekeken naar een keuken met 1 grote kast dan een koelkast en vriezer met een kastje erboven en dan 3 bovenkastjes en 8 kastjes beneden 3 hoekkasten en dan nog 2 brede kasten ook bendeden. Maar nou is onze koelkast nog goed hij is 3 n half jaar (rubber is kapot) maar omdat we geen vriezer hebben en we toch een nieuwe keuken moeten wil mijn vriend een nieuwe koelkast hebben maar ik vind het eigenlijk toch wel zonde van het geld wat zouden jullie doen?
Ik vind een keuken zonder bovenkastje veel mooier maar die kastje heb je gewoon echt nodig. heb dus een keuken gekozen met bovenkastjes. Wij hebben 2 hoge kasten, kast 1 klein bovenkastje-koelkast-vriesvak. kast 2 bovenkastje-magnetron-oven-onderkastje. Hebben boven aanrechtblad 3 bovenkasten, onder goorsteen 1 en een hoekkast onder voor de pannen. En 2 brede kasten met ieder 3 lades. Lades zijn echt een aanrader, je kan er veel in kwijt en je kan de spullen die achter staan goed pakken. En nog denk ik wel eens, heb ruimte te kort
3 bovenkastjes, daar staan de glazen/kopjes, borden/schaaltjes en kruiden/sauzen in. 3 onderkastjes waar de pannen, schoonmaakmiddelen en nog meer schaaltjes en voorraad in liggen en dan nog een klep boven de koelkast waar chips en koeken enzo liggen. Eigenlijk veel te weinig ruimte, het zijn geen grote kastjes. We hebben er een ladenkastje bij staan, zonder dat zou het een grote chaos worden.
Wij boven 3 kasten en 2 boven afzuigkap (dus minder hoog), onder 3 kasten + kast onder gootsteen + koelkast. 2 diepe voorraadlades, 3 smalle lades voor bestek, onderzetters, schaar, medicijnen dat soort spul en dan nog 5 open vakjes waarvan ik nooit het nut heb gezien (zijn smal en diep en stofvreters...)
Wij hebben 2 kastjes boven, en een grote apothekerskast die helemaal tot boven gaat, en beneden hebben we 2 brede lades voor pannen en 2 kastjes. En dan natuurlijk de onderkastjes bij je gootsteen etc, en de vaatwasser en zo.
Wij hebben geen bovenkastjes, maar 4 kasten met planken, 2 lage apothekerskasten, 1 aanrechtkast, 1 heel brede la en 1 carroussel, ruimte zat in elk geval.
Wij hebben aan de ene kant van de keuken; vaatwasser, gootsteen met onderkast en onderkast met lades. En aan de andere kant in het midden een groot fornuis met aan beide kanten een kast met drie lades. Waarvan de bovenste besteklade, middelste is voorraad en onderste is pannenlade. We hebben geen bovenkastjes. Servies staat in een buffetkast. Voor ons is dit ruimte genoeg. (maar er zijn wel bouwplannen met oa een grote bijkeuken met kasten voor voorraad)
Ik heb 5 kastjes, waaronder 1 apothekerskast en een keukeneiland met 8 heel grote laden en 8 kleine laden en onder de oven zit ook een grote la. Enorm veel ruimte en kastjes dus, onze vorige keuken was een stuk kleiner, maar op de een of andere manier staan alles kastjes en lades bomvol.
Wij hebben zo'n standaard keuken met 2 kasten boven en 2 onder en 2 laden. Qua opberg ruimte is dat echt niet genoeg. Een kast staat vol met glazen en kopjes, de ander met borden en schalen, weer een ander met pannen. Dan hebben we 1 lade met bestek en in de andere lade het overige keukengerei. Dan nog een kast met schoonmaak middelen en dan hebben we dus een kast over voor opberg, daarvan is een plank al voor voor de voeding van ons meisje en hebben we dus nog een plank voor het andere eten. Komen dus sowieso al een kast te kort en 2 kasten extra zou ook niet overbodig zijn .