Hoevaak slaapzak (pukababy bag) wassen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mich87, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al...hoe vaak wassen jullie de slaapzak (specifiek Puckababy Bag)? En hoe lang duurt het ongeveer voordat deze droog is zonder droger?

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik heb gewone Hema en C&A slaapzakken maar ik was ze om de dag...en dan hang ik hem over de verwarming in de woonkamer :)

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb 2 slaapzakken hij draagt er 1 2 dagen.. ze zijn droog in een dag als ik ze over de kachel hang

4. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Ik was de puckabag maar 1x per week... Aan de waslijn is hij binnen 2 dagen droog, maar ik keer hem dan wel binnenstebuiten.

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik voel me wel heel vies nu:), ik was zijn slaapzakje 1x in de 2/3 weken..maar in het begin wel veel vaker omdat hij toen nog vaak spuugde enzo

Elinetjeee vindt dit leuk.
  6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik was de puckababy's om de 3dgn ongeveer en dan doe ik ze heel kort in de droger en hang ze over de verwarming heen dan zijn ze zo droog.
    Ik heb er ook 2 voor nood gevallen.

De zakken van mijn oudste was ik ook om de ongeveer 3dgn ligt er aan, soms vaker omdat ze nog wel eens door lekt.
    Die heeft gewone zakken en die gaan gewoon op droog in de droger ;)

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik wasten de puck ook maar 1x per week (tenzij doorgelekt, spugen etc). Dan even voorzichtig in de droger, en het laatste stukje aan de waslijn/verwarming. Dan zijn ze ook zo droog.

8. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik was de puckabag 1 keer per week. Tenzij hij natuurlijk heeft gespuugd ofzo. We hebben er twee dus dan krijgt hij gewoon de schone aan.
    Het drogen van de dikke zak duurt ongeveer 1,5/2 dagen hier. Dan hangt hij met de gladde kant naar buiten.

9. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik was zijn slaapzak ook 1 keer in de week. Hij heeft er twee. Mocht hij natuurlijk eerder doorlekken of veel spugen, dan krijgt hij een schone.

10. Lineke81

Lineke81 Lid

24 nov 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik was zijn slaapzak om de 2/3 weken. Hij heeft er twee. Een mee naar zijn gastouder en 1 thuis. Hij spuugt nooit en lekt ook eigenlijk nooit door. We hebben een hele schone baby hahaha!

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben verschillende soorten slaapzakken (Ikea, Hema, Prenatal). Zoonlief doet meestal een week met een slaapzak. Uiteraard bij doorlekken gelijk een schone of zoals momenteel bij verkoudheid als de boel is ondergesnotterd. De babywas centrifugeert op 1400 toeren en daarna hang ik de slaapzak te drogen, duurt ongeveer 1 dag. Op de verwarming gaat het veel sneller, dan is een slaapzak in een uur of 2/3 wel droog.

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

neehoor is niet vies.. ik deed dat ook vaak.. maar sins jay sochtends een ontbijtkoekje eet terwijl zijn slaapzak nog aan is moet ik hem wel om de dag wassen hahaha

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De puckababy mag gewoon in de droger.
    In het labeltje staat van niet, maar op hun site staat dat het wel mag?!

14. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik was hem ook eens in de 2/3 weken.
    Meestal 's ochtends en dan hoop ik dat ie 's avonds droog is ;)
    Ik heb er maar 1, dus als ie niet droog is moet Liza even in een andere slaapzak en die is minder warm.

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik was ze wisselend. Meestal om de 3-4 dagen. Overigens heb ik de slaapzak van de Hema en de AH en die gaan beiden gewoon in de droger.

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik was ze elke week. Heb er twee, dus dat wisselt lekker af ;) Verschoon ik gelijk haar bedje, nieuw speendoekje, helemaal fris! :D Vaker vind ik niet nodig, ikzelf trek ook niet elke dag een andere nachtjapon aan...

17. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Heb er uiteindelijk toch maar 2 gekocht... De puckababy mini waste ik altijd elke week, maar wellicht deze eens in de 2 weken. Moet ik nog even uitproberen. Maar ik heb geen droger, dus het zal zeker wel een paar dagen duren voordat de slaapzak droog is als gewassen.
    Meneer slaapt er gelukkig heerlijk in :) De slaapzak ziet er ook uit alsof het heel lekker slaapt...zo lekker zacht. Ben echt jaloers als ik hem zo zie liggen :)

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Elke week!
    Overigens spuugt ze nooit, dus echt vies wordt hij niet.
    Ik was hem en hang hem op een rekje, dag erna is hij droog.
    Ik heb er 2

19. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Hier gaat de puckabag ook 1 x per week in de was! Als ik m 's morgens was en met de wollige kant op de verwarming leg, kan hij m 's avonds weer aan..

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik was de slaapzak ook maar eens in de 2 weken ongeveer. Ze slaapt heel schoon haha ;)

Deel Deze Pagina