hoevaak en hoe wassen jullie het douchegordijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hebben sinds een jaar een nieuw douchegordijn. Dit stop ik eens per 2 maanden ongeveer in de wasmachine, met waspoeder en op 40 graden.
    Nu zitten er inmiddels zwarte schimmelvlekjes op, en de onderkant is een beetje oranje gekleurd :).

Nou vraag ik me af of ik misschien heel weinig dat douchegordijn was? Al lijkt het me toch niet nodig om dat elke week op 60 graden te doen?

Ik ben eens benieuwd naar jullie manieren en het resultaat :).

2. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    hoi de mijne is 1,5 jaar oud maar was m altijd op 60 graden, de zwarte schimmel krijg je er uit met spul van hg weerplekkenreiniger (een teken dat hij niet goed opdroogt misschien blijft de ruimte te vochtig?) dat oranje heb ik helaas ook dus ik lees even verder mee

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Als ik klaar ben met douchen, maak ik het gordijn weer open, zodat ie goed kan drogen.
    Eigenlijk was ik hem te weinig. :)
    Maar heb nog geen schimmel op het gordijn, maar hij is inderdaad ook oranje aan de onderkant.
    Ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen, behalve een nieuwe kopen. ;)

4. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik was ons douchegordijn 1 á 2 keer per maand op de 60 graden was mee. komt er altijd netjes schoon weer uit.

De oranje aanslag komt door zeepresten, wij hebben hier ook snel last van, vandaar dat ik ons douchegordijn minimaal 1x per maand mee was op 60 graden.

5. Ik dacht dat je het douchegordijn om de 6 maanden moest vervangen ivm hygiëne..

Ik hang 'm altijd helemaal uit. Maar wij hebben alleen een gordijn bij het bad. Mijn zoontje is de enige die in bad gaat en da's maar 1x per week. Dus wij doen er wel langer mee. Als ie vies wordt koop ik wel een nieuwe.

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb 4 douchegordijnen dus elke maand gooi ik m in de wasmachine op 40 graden en komt er schoon weer uit. Hier krijgt t dus niet de kans om te verkleuren. Schimmel komt door de vocht en als je t douchegordijn opgevouwen laat gaat dat schimmelen, net zoals voegen tussen de tegels. De tegels maak ik elke week schoon..

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

:) moeten die gewassen worden dan?? :)

Ik was ze dus nooit en heb ook nooit schimmel gehad op me douchegordijn.
    Ik hang hem goed uit en dan droogt hij goed op.
    Ik koop wel eens per jaar een nieuwe ivm ander kleurtje.

Op mijn douche gordijn staat ook handwas nou daar heb ik helemaal geen zin in dan koop ik gewoon een nieuwe :p

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier altijd 90 graden met soda en ook om de 2 maand.

9. Jel

Jel Niet meer actief

TS, wat heb je voor douchegordijn? Een stoffen of één van plastic?
    Als het een stoffen is met zwarte puntjes dan krijg je dat er denk ik niet meer uit.

Wij hebben trouwen geen douchegordijn maar een glazen douchedeur.

10. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Als het nodig is dan doe ik hem in een emmer met chloor.
    Dit doe ik niet supervaak, ik laat hem altijd wel drogen, dus vies is hij meestal niet.
    Moet zeggen dat hij na het chloos wel lekker schoon is, maar vindt het niet echt ideaal, krijg een beetje hoofdpijn van die chloorlucht:p Heb er nooit aan gedacht om dat in de wasmachine te doen.

Heb er wel een hekel aan om al die haakjes los te maken haha evenals de douchemat schoonmaken met al die nopjes.

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Toen ik er nog eentje had in mijn vorige huis , ging die om de 2 weken in de was! Nooit geen plekjes gehad

12. augustus

augustus Niet meer actief

eens per maand. eerst de onderkant weken in water met bleek. Dan in de machine. Om hen waterproof te houden daarna ff strijken.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik hang hem na het douchen altijd helemaal uit en heb hem laatst voor het eerst (schaam, schaam) in vier jaar ofzo gewassen. Gewoon niet aan gedacht. Maar er zit geen enkel schimmelplekje op. Scheelt denk ik dat wij altijd het raam open hebben staan in de badkamer.

14. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Nooit. Ik heb geen douchegordijn :D

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hebben ook altijd wel het badkamerraam openstaan, en het douchegordijn hangt vrijwel altijd open. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat ik niet de enige ben!
    Voortaan doe ik de onderkant even in bleekwater, en daarna maar op 60 graden wassen. Kijken of het nu nog helpt, en anders is het een goede tip voor het volgende douchegordijn!

16. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Een nieuw douchegordijn kopen, oranje met zwarte stippen, dan zie je er niks meer van. :p

Ik heb zelf geen douchegordijn meer, maar toen ik er nog wel 1 had, wastte ik hem eens per maand op 60 graden en liet hem idd ook na het douchen open hangen om te drogen. Heb van oranje kleur of schimmels geen last gehad. Had geen vochtige badkamer, omdat wij een vrij groot raampje altijd open hadden staan (ivm drogerslang).

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is hij ook wat oranje aan de onderkant.
    Hier meestal 1x per maand in de was. Vlak voor de bevalling met mn nesteldrang koop ik wel een nieuwe ;)

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik was hem te weinig hij zit nu toevallig in de was op 60 graden
    de mijne is stof die kan je wassen.

19. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    1 x per maand. Ook als ik denk dat het niet nodig is, moet voor mijn gevoel. Wij hangen hem idd helemaal uit zodat ie goed droogt.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb zo'n plastic gordijn en als die vies is, maak ik hem schoon met hg weerplekkenreiniger of als hij niet meer schoon te krijgen is, koop ik een nieuwe.. Die plastic dingen kunnen toch niet in de wasmachine?

Deel Deze Pagina