Oei ik groei! Is 't wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door San79, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik moet m'n kwartaalbestelling van de ECI doen en twijfel of ik "Oei ik groei!" zal bestellen.
    Zijn er dames hier die het boek hebben? En is 't wat of valt het erg tegen? Ik vind het best een duur boek nl, dus ja....

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    De eerste weken heb ik er echt wat aan gehad, na een aantal maanden niet echt meer. Nu ligt het er maar. De eerste tijd gaf het me echt veel vertrouwen!

Groetjes, Mayke

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik gebruik hem nog steeds!
    We hebben net weer een sprong bijna achter de rug en het is vaak toch weer een punt van herkenning.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    vooral de eerste paar maanden heb ik er erg veel steun aan gehad en vond ik het prettig om te kunnen lezen wat er nu allemaal weer met Luc zou moeten gaan gebeuren.
    Nu heb ik die behoefte wat minder, maar vind het toch een leuk boek.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het erg leuk ... al moet je alle dingen die je kindje na een sprong kan wel met een korrel zout nemen (staat ook duidelijk in het boek hoor). Veel dingen zijn echt voor de extreem supersnelle kindjes (die op hun 12e hun masterdiploma halen ;)) ...

Maar de sprongetjes ed waren erg herkenbaar en fijn dat je weet dat het normaal is en weer over gaat :D

6. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    ik heb er ook heel veel aan.. als ik weer eens in een dip zit of ik het wel goed doe of niej lees ik hm altijd weer zodat ik weet dat ik zeker niet te enige ben

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me bij de andere meiden aan! Heel fijn boek dus...

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had het eerst in de bibliotheek geleend, en ik vond het echt een fijn boek, dus toen hebben wij 'm zelf ook gekocht. Echt een aanrader!

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het helemaal niks, hier ligt het stof te happen.
    Geweldig om te weten wat je kind allemaal gaat leren, maar ieder kind doet het toch echt op zijn of haar eigen tempo.
    In het boek gaan ze uit van de vlotste kinderen, kan je knap onzeker van worden.

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ach, ik heb al met de baby afgesproken dat hij of een briljant hersenchirurg wordt, of evt profvoetballer (maar dan wel één a la David B. ;) ) dus met dat tempo komt 't vast helemaal goed :)

(voor de humorloze dames: dit was grappig bedoeld ;) )

11. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    't is aan mij niet besteed. Veel herhaling in het boek, ieder hoofdstuk begint met dezelfde beschrijving van het gedrag "voor de sprong". Dat irriteerde me mateloos, al die nutteloze bladvulling.
    Ik werd ook kriegel van de uitspraken van de ouders die in het boek zijn geciteerd, uiteraard net over die kinderen die met acht maanden bij wijze van spreken al door de kamer heen stappen, alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is.

Daar komt nog bij dat mijn dochter helemaal geen sprongetjesgedrag vertoont, maar altijd haar vrolijke zelf is, en zich lekker gelijkmatig ontwikkelt. Kortom, ook hier al een dikke stoflaag op het boek.

Oke één positief punt: wat wel aardig is aan het boek, zijn de suggesties van de spelletjes die je met je kind kunt doen om de ontwikkeling te stimuleren.

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier wordt ie ook veel gebruikt. Bij elke sprong lees ik wat daar bij kan horen en weet zo wat ik kan verwachten.
    En idd grote korrel zout bij de vaardigheden, maar dat staat ook duidelijk omschreven.

Als ik het boek niet had gehad, had ik al diverse keren met mn dochter naar de huisarts gevlogen voor niets.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik vind het ook een suoer boek het heeft me al heel wat geholpen en gebruik het nu voor de 2e keer

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik heb het geleend van een vriendin van me, als ze jengelig is dan kijk ik even snel in het boek voor herkenning en dat is wel fijn.
    Misschien kan je het eerst even lenen van iemand of uit de bibliotheek?

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier precies hetzelfde was blij dat ik em had en begreep mijn kindje ook veel beter!

had em op marktplaats voor een tientje gekocht...vond em ook duur!

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Helemaal eens met het bovenstaande. En die herkenning: tjah, het gedrag van de baby tijdens zijn " sprong" wordt zo breed beschreven dat iedereen zich erin herkent. Ik ken mensen die het boek bij het minste geringste pakken, als een kind bijv een beetje uit zijn doen is en dan meteen roepen: " dit is een sprong". Een baby kan weleens gewoon chagrijnig zijn zoals ieder volwassene, om het dan meteen toedelen aan een sprong...ik weet het niet.....

17. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb het geleend en 1 keer gelezen of zo .
    Het is best interessant .
    Je kunt ook even kijken als je kindje zich anders gedraagt of het een sprongetje is .

18. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik ben een echte boekenverslinder, ook boeken op het gebied van baby's. Maar deze... Niet dóór te komen. Ik kijk er wel af en toe in en denk dan Oh ja. Maar verder, nee, niets voor mij!

19. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Als ik ergens over twijfel dan kijk ik even in het boek....
    Ik vind het wel makkelijk....
    zo lees je toch of dat iets erbij hoort of misschien toch niet!

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het boek te leen van me schoonzus maar ik heb er niks aan , vind het boek niet lekker lezen en herken er niks in met hoe esmee is (merk geen sprongen bij esmee)

Deel Deze Pagina