Hoi dames, had even gezocht naar oplossingen voor hoesten (vooral snachts) hier op z.s.p. en zag dat er dames zijn die hun kindjes een zetpil geven voor de nacht. Kan dit gewoon? Moeten ze dan geen koorts hebben ofzo? Justin word elke nacht een paar keer wakker van het hoesten, slaapt daarna wel weer maar is smorgens wel errug vroeg wakker... (Begrijp me niet verkeerd, vind het vooral voor hem errug zilig dat gehoest, ik kom er wel weer bovenop..) Dacht dat Luuf alleen voor neusverkouden was dus dat gaf ik niet meer Alvast bedankt voor de tips.
Hoi, ik ben een voorstander van een paracetamol hoor, mijn dochter krijgt wanneer ze erg moet hoesten van mij een paracetamol, als ze erg verkouden is overdag, dan geef ik haar voordat ze naar bed gaat voor haar laatste voeding een zetpil, dan valt ze snel in slaap zonder te hoesten, ook komt ze dan de nacht wat makkelijker door, het is wel voorgekomen dat ik haar dan s'nachts dat is dan na zo'n zeven uur nog een zetpil geef omdat ze dan weer enorm ligt te hoesten. Wel probeer ik eerst speentje, beetje drinken, hoestdrankje maar als ze dan nog steeds ligt te blaffen krijgt ze van mij een zetpil. Ze heeft geen koorts of iets dergelijks is alleen zwaar verkouden, we hebben vrienden die zeggen dat we haar gewoon moeten laten hoesten nou noem het maar gewoon, laatst heb ik dat geprobeerd, maar na een uur steeds hoesten heb ik wel ingegrepen. Zelf neem je toch ook iets als je ziek bent? Beterschap! Henriette
Als je merkt dat je kindje zich niet prettig voelt gewoon een paracetamol geven voor de nacht. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen.
Paracetamol heeft echt geen enkele werking tegen het hoesten, dus ik denk niet dat je er veel mee bereikt (hooguit een placebo-effect). Als ik zelf moet hoesten neem ik ook geen paracetamol, maar hoestdrank. Probeer eerst eens te ontdekken of het een vastzittende hoest is of een kriebelhoest en ga met die wetenschap naar de apotheek of drogist, daar hebben ze vast wel iets waarmee je de hoest gericht kan behandelen.
Toen mijn dochter erg moest hoesten gaf ik 's avonds ook wel eens een zetpil. Huisarts vond dat oke en zei dat het de hoestprikkel vermindert. Ze hoestte dan ook veel minder 's nachts. Als de hoest blijft zou ik wel even naar de ha, je kan geen zetpillen blijven geven natuurlijk
Bedoel voor jezelf: je hebt er wat tegen gegeven, dus misschien heb je dan het gevoel dat het minder erg wordt, terwijl dat niet zo is, met als gevolg dat je het vaker gaat doen.
Op zich kan het ook geen kwaad, denk ik. Als je kindje daardoor beter slaapt zal hij zich ook beter voelen overdag. En als prettig bijkomstigheid, jij ook.. Wat je wel in de gaten moet houden is dat hoesten natuurlijk ook een functie heeft, nl slijm en viezigheidjes uit de longen werken. Je moet dit dus niet te veel gaan onderdrukken. Maar als het alleen een enkele keer 's nachts is en niet structureel, zal het allemaal wel meevallen...
ik geef haar een hoestdrankje..bisolvon..bij vast zittende hoest en soms geef ik vsm siroop voor kriebelhoest. geef haar alleen een zetpil als ze wat koorst heeft. ook wat drinken en een speentje.. het is allemaal uitproberen maar heel veel sterkte met je kleintje
ik slik altijd als ik moet hoesten paracetamol codeine helpt bij goed bij dice smeer ik hem elke avond in met luuf op z'n rug en buikje hier helpt het
Maar de stof die dan het hoesten tegengaat is de codeine, niet de paracetamol. En uit den boze bij kinderen, dus in dit geval geen mogelijkheid.
Ik heb de druppeltje van VSM gehaald, zn buik, rug en voetzooltjes ingesmeerd met Luuf en hem een zetpil gegeven. Hij hoest echt heel erg, hij moet er ook van overgeven en hij had ook verhoging. hij is al bijna 2 maanden verkouden, dat was goed te doen en had hij weinig last van, maar hij hoest de laatste dagen zo hard dat hij smorgens gewoon bijna hees is ervan... En elke ochtend vroeg (5 uur vroeg) wakker is en dus vanaf halverwege de middag mopperig van de moeheid.... Hoop echt dat dit helpt want het is zoooo zielig en wij zijn eerlijk gezegd ook wel toe aan een volledige nacht....
Nou het is vannacht erger geweest dan alle nachten. Hij moest steeds kokhalsen en had er echt pijn en last van. Dus vanmorgen naar de huisartsenpost gereden, maar het is een "normale verkoudheid" het enige wat ik nog extra kan doen is stomen voordat hij naar bed gaat.... En druppels, smeren, zetpil e.d. mag allemaal, meer kun je niet doen. Zodra hij blauwe lippen krijgt ervan moeten we weer langskomen. Zucht, heb maar 2 uurtjes geslapen! Maar het menneke is zooo zielig, hij heeft gewoon rode ogen van de slaap en het hoesten!
k heb voor Dano druppels van VSM gehaald die je de eerste dag 5 of 6 keer moet geven en de dagen erna 3 keer per dag. dat hielp erg goed. overigens kan paracetamol wel helpen tegen het malaise gevoel maar indd niet tegen hoesten. Alleen kun je van veel hoesten wel enorme hoofdpijn of keelpijn krijgen, dus kwaad kan paracetamol niet in dit geval denk ik.