Zoon 6 maanden eet slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimmvBritt, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Hallo dames,

Even een vraagje, ik zou wel overbezorgd overkomen, maar wil graag jullie mening weten.

Mijn zoontje van vandaag 6 maanden is altijd al niet zo'n beste eter geweest, nu krijgt hij sinds een maand Nutramigen tegen koemelkallergie en is hij nog slechter gaan eten, maar met wat hij binnen krijgt groeit hij wel goed.

Nu zijn we overgegaan sinds 3 dagen op Nutramigen nr 2 en hij eet zooooo slecht. Alleen de laatste avondvoeding gaat er redelijk goed in, meestal zo'n 250 cc pap (bambix).

Zijn schema ziet er ongeveer als volgt uit:

7.00 210 cc + 7 schepjes voeding en 5 schepjes bambix (ong. 250 cc)
    10.00 fruithapje (meestal maar een half potje)
    12.00 210 cc + 7 schepjes hetzelfde als 7.00
    15.00 stukje ontbijtkoek (paar hapjes)
    18.00 groentehap (half potje, daarna nog ong. 100 cc fles)
    22.30 240 cc + 8 schepjes en 9 schepjes bambix (pap) (ong 290 cc)

Van zijn flessen laat hij meestal zo'n 30 cc staan, maar nu sinds een paar dagen is het echt drama.
    De laatste fles die gaat dus vrij goed, drinkt 240 cc gemiddeld, maar gaat ook vrij vaak leeg.
    Dan de volgende morgen begint hij om half 7 ongeveer te miepen voor zijn eten, maar als ik dan eten maak, drinkt hij dus zoals vandaag maar 90 cc. Langer uitstellen heb ik ook al geprobeerd d.m.v. zijn speentje maar dat werkt ook niet echt.

Nu ben ik dus elke keer aan het aanbieden want hij moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen zeker met dit weer. Ik geef hem tussendoor ook wat diksap, dat drinkt hij redelijk.

Maar qua eten zit het me gewoon niet lekker, ik krijg er overdag gewoon niet meer dan 100 cc per fles in.

Is dit normaal van overgang naar nr 2 voeding?
    Komt het misschien toch door het warme weer?

Ik ben misschien overbezorg, maar ons zoontje heeft al zoveel meegemaakt, heeft onderhand meer in het ziekenhuis gelegen als dat we hem thuis hebben gehad (rs virus, daardoor 3 weken lang beademd, zware darmoperatie gehad (nu blijkt door kma) en binnenkort weer een kijkoperatie ivm zijn ademhaling)

Wat denken jullie wat ik nu het beste kan doen?

2. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje gebruikt dezelfde voeding en toen ik overging naar 2 was het drama, slecht eten meer huilen enz enz

op advies even terug gegaan naar 1, en toen het weer rustig was (1 maand verder) heb ik heel langzaam 2 weer gedaan maar dan echt de 1ste dag 1 schepje 2 erbij, 2e dag 2 schepjes enzz..

kan ook zijn dat hij teveel heeft met 210 omdat hij ook meer tussendoortjes krijgt, hou met dus warme weer wel in de gate dat hij voldoende vocht binnen krijgt dmv sapje, water, slappe thee

3. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil er even aan toevoegen dat mijn zoontje de alle pap vormen niet verdraagt.. hij dronk ze gewoon op en leek ze lekker te vonden maar wat erna kwam wilde hij dan niet,... kreeg ontzetten last van zijn maagje ik ben ermee gestopt en doe nu geen pap smorgens of savond en nu gaat het top

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik vind het best veel
    hier ons schema ongeveer
    8.00u : 150+5
    10.00u fruit qua hoeveelheid een kleine banaan schat ik + een slokje drinken
    13.00u : melk 150+5
    tussendoor een groentehapje, ik schat een half potje van 4maanden
    17.00u : melk 90+3
    20.00u: 150+5 en rijstebloem

het eerste flesje drinkt hij nooit in 1 keer op, altijd een half flesje, kwariertje wachten en dan de andere helft
    andere flesjes drinkt hij meestal ook niet op

je maakt best grote flesjes, vind ik
    laat je kindje het zelf regelen, als hij genoeg plasluiers heeft en zich goed voelt dan is het goed

5. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wil hij niet meer drinken of is hij te afgeleid. Onze kindjes zijn even oud en hij zit ook te mieren met eten. Wringt zich in allerlei bochten, gaat overstekken, wil alles zien. Meebewegen met fles of hem in een hoekje vast zetten (klinkt heel zielig, is het niet hoor, hoekje van de bank) helpt dan.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je zegt dat hij normaal al niet veel eet, maar my goodness, als ik naar de hoeveelheden kijk.... :$ Ik vind het heeeeeel erg veel! (Je zit net over de max die mag bij nutramigen, want op de verpakking staat dat je vanaf 6 maanden 2-3 flesjes met 7 schepjes mag geven).
    Overgang naar opvolgmelk kan soms problemen geven, dus dan is het vaak handig om stapsgewijs over te stappen en dus eerst 1 schepje nr2 bij een fles in te doen en zo dag voor dag elke keer een schepje nr2 meer en een schepje nr1 minder.

Verder: niet gaan kijken naar hoeveelheden voeding en denken dat die flessen leeg moeten. Onze jongste heeft ook nutramigen, dronk altijd maar zo'n 3/4 van wat er in de tabellen stond, maar groeide prima. En om dat laatste gaat het: een kind dat goed groeit, slaapt en ontwikkelt, krijgt voldoende voeding. Dan hoef je echt niet naar cc's te kijken!

7. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Dank jullie wel voor de reacties.

Het lijkt inderdaad alsof hij niet veel drinkt, maar als ik jullie hoeveelheden zie dan drinkt hij eigenlijk best veel.

Hij heeft het altijd moeiteloos gedronken namelijk en daarom vind ik het zo vreemd dat hij ineens zo slecht eet sinds hij nutramigen 2 krijgt.

Ik ga inderdaad maar even een nieuwe bus halen nummer 1 en dan rustig aan laten wennen, misschien is inderdaad de overgang wel even teveel voor hem.

Aurora, dat doet hij ook en dan houdt ik hem ook in de houdgreep zodat hij geen kant op kan. Gaat het dan nog niet beter dan ga ik met hem naar de slaapkamer en leg ik hem in zijn bedje neer en geef ik hem zo de voeding. Klinkt heel afstandelijk maar zo krijg ik er tenminste nog een klein beetje in.

Het lijkt wel alsof hij geen fles meer wilt, mijn dochter van inmiddels bijna 7 jaar die had precies hetzelfde, die weigerde gewoon haar flessen te drinken en als ik er pap van maakte en met een lepeltje gaf dan at ze het wel op.

Maar ik wil hem gewoon nog zo graag de fles geven, het is zo'n heerlijk moment wat je samen hebt.

Ik ga ook maar even wat minder per fles aanbieden, waarschijnlijk is het ook gewoon teveel nu hij bijvoeding krijgt.

Heel erg bedankt voor alle goede adviezen.

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    ik zal vanavond uitgebreider reageren.
    mijn zoontje dronk ook een tijdje weinig, ookal noem ik dit niet weinig.

met in de houdgreep houden zou ik onmiddellijk stoppen.
    als een kind honger heeft dan is hij niet afgeleid maar hapt hij echt naar de fles dat is instict. en anders kan je toch meedraaien als hij afgeleid wordt door iets anders.

hij drinkt gewoon teveel om een 'houdgreep' te moeten toepassen.
    mijn zoontje drinkt vaak 50 of 70, best toch misschien dat hij dan een uurtje later weer 100 wil of weer 70.
    het is even het nieuwe ritme vinden van je kind.

Deel Deze Pagina