Hallo, Mijn dochtertje van (a.s. vrijdag) 6 maand is vorige week ziek geweest en is daarbij erg verkouden geworden, hees & pieperig. Nou is het zo dat ze mij heb aangestoken en ik dus nu ongeveer weet hoe pijn haar keeltje moet doen en nou vroeg ik me af of er ook een hoestdrankje voor babytjes is en wat jullie aanbevelen.
wij hebben deze: Tussikind siroop suikervrij | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie
Wij hebben zo'n beetje alles geprobeerd. Tussikind klinkt leuk, maar het deed hier helemaal niks. Als het een kriebelhoest is werkt zo'n thijmsiroop beter, als het een vastzittende hoest is, kun je beter die van bisolfon nemen. Je hebt er ook 1 speciaal voor zuigelingen, die werkt heel goed!
Codeine bij zo'n jong kindje? Zijn ze bij volwassenen al erg terughoudend in.. remt de hoestprikkel, met verhoogde kans op longontsteking.. lijkt me niet de bedoeling! Tussikind werkt hier goed.
Tussikind werkt hier ook goed, maar alleen als ik er echt heel consequent in ben. Echt de eerste dag ieder uur, max 6 keer. En daarna echt 3 keer per dag.