Hoi meiden, Wij willen voor de eerste maanden een mozesmandje aanschaffen zodat de baby bij ons op de slaapkamer kan slapen. Nou vroeg ik mij af hoe t zat met de hoeslakens, lakens en dekentje van een dergelijk mandje? Kan je de gewone ledikantendejentje en (hoes) lakens daarvoor gebruiken of moet je echt eentje speciaal voor t mandje aanschaffen? Ik wil er niet te veel aan uitgeven, gezien ons budget en aangezien ik maar paar maanden gebruik van zal maken.. Graag hoor jullie ervaringen en tips hierover
Ik zou alles aanschaffen op wiegformaat. Dus kleiner dan voor in het ledikant. Aangezien het voor 'kort duur'. Is zou ik er overal 1 van kopen. 1 hoeslaken, 1 deken en 1 lakentje
Wil ook een mozesmandje. Maar is 1 lakentje enzo niet weinig? Vooral in de kraamtijd word de wieg om de dag verschoond. Moet je wachten op de schone was voor je, je kindje er weer in legt. Lijkt mij niet handig. Maar is eigen keus. Ik vond ze indd wel klein ten opzichte van andere wiegen. Denk dat normale lakens/dekentjes veel te groot zijn. Dan krijg je zo'n prop aan de onderkant waardoor je matrasje omhoog bobbelt...
Voor het matrasje gebruik is verschoningskussenhoezen van de wibra, kosten bijna niks en passen perfect! Lakens en dekens idd op wiegformaat en dan is het nog wel aan de grote kant. Ik zou wel alles x2 doen want anders moet je idd wachten totdat het gewassen en gedroogd is, en wat als je kindje een spugertje is?? Daarnaast is dit ook de maat die je voor de kinderwagenbak gebruikt Misschien kan je op MP kijken dat scheelt al een hoop
die van wibra gebruikten wij inderdaad ook in de wandelwagen voor het matrasje, die van ikea pasten daar ook goed omheen. Je zou ook bij een stoffen winkel paar mooie stoffen kunnen halen? Lakentje is kwestie van alleen de randjes mooi omzomen en dan kan je het helemaal naar wens en op maat maken. Je heb tniet zoveel stof nodig dus dan is het voor budget ook leuk. Anders witte lakentjes van hema op maat knippen en naaien??
40 x 80 is volgens mij de kleinste maat wieghoeslakens. Heb ze bij de hema gekocht. Ga ze ook gebruiken voor de kinderwagen.
Mozes mandjes -Om Het Hoekje deze zaak stopt er mee alles in de uitverkoop!! ik heb net ook nog ff een bestelling gedaan 2 hoeslaken voor matras 2 lakens en luxe deken (2) voor een bedrag van 30 de luxe deken er staat 1 stuks maar (je krijgt er 2 voor 9,95) dus als dan 1 in de was zit kun je de ander gebruiken
Wauw bedankt allemaal voor jullie handige tips en ervaringen! Verschoningskussenhoezen zijn een ideaale oplossing idd en wat een handige link @wishfulthinking. Ga er gelijk naar kijken
Ik heb ook gewoon wiegen-beddegoed gebruikt, vond het glad genoeg zitten. De wiegdekentjes vouwde ik dubbel en ik gebruikte ze in de lengte. Wiegdekentjes zijn trouwens sowieso ideale onderweg en overal goed voor dekentjes! Als verschoningskussen onder een papieren matje of hydrofiel, als speelkleed op het vliegveld, lekker warm in de auto of onder het in slaap voeden, bij heel koud weer van en naar de auto, in de buggy...