Hoelang parfumvrije wasmiddel

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mamaliscious, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaliscious

21 jun 2012
    38
    0
    0
    werken, studeren en genieten van het nieuwe bewone
    Best
    Hoi allemaal,

Ik heb alle babykleertjes met Neutral (parfumvrij dus) gewassen. Hoelang moet je alle babykleding apart wassen? Zijn daar richtlijnen voor? Wil op een gegeven moment wel baby's kleding en onze kleding in één was kunnen draaien...

groetjes!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt eraan hoe je kindje reageert. Ik heb altijd gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt, alleen de eerste periode dus geen wasverzachter. (beetje azijn in spoelwater doet wonderen :D )

Dus wanneer je kindje verder niet reageert op wasmiddel dan zou ik gewoon overgaan op je normale wasmiddel... of eerst de fles leegwassen ;)

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb vanaf de eerste keer wassen gewoon normaal wasmiddel gebruikt. Ik had het van tevoren aan de kraamzorg gevraagd bij de intake en zij zeiden dat het nergens voor nodig was om apart wasmiddel te gebruiken. Mocht je dan een huidirritatie bemerken op de plekken waar kleertjes het lichaampje raken van de baby (en dus bijvoorbeeld niet onder de luier of in het gezichtje) dan kun je altijd nog overschakelen op parfumvrij wasmiddel/ aparte wassen draaien.
    En: wasverwachter zou ik niet gebruiken, dat raadde de kraamzorg ook wél af. Gebruiken wij sowieso niet, dus hield voor ons geen wijziging in.

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de 1e keer alles gewoon gewassen..
    Daarna gingen haar kleertjes ook gewoon mee me onze was.
    Pas toen ze pukkeltjes op haar wangen kreeg ben ik haar beddengoed, hydrofielen en spuugdoekjes met neutral gaan wassen (maar uiteindelijk gingen de pukkeltjes zo ook wel weg :))

5. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het op een gegeven moment ook gewoon gaan proberen, kijken hoe ze reageerde. Weet niet meer precies hoeveel weken ze was. Ging goed, dus nu zitten de kleertjes gewoon bij ons in de was.
    Wel op advies van het CB overgestapt naar poeder ipv de vloeibare variant die ik eerst had. Schijnt minder reactie te geven.

6. mamaliscious

21 jun 2012
    38
    0
    0
    werken, studeren en genieten van het nieuwe bewone
    Best
    Dank Hopmarjanneke, Emily27, lievebeeb en kath,
    Ik ga het ook maar gewoon proberen denk ik dan zodra de fles neutral leegraakt. Eerst ff een kledingstukje zonder wasverzachter maar wel met onze normale wasmiddel en daarna kijken hoe uiteindelijk de reactie is met gewoon normale wasmiddel + wasverzachter. En uiteraard zal onze kraamverzorgster hier ook nog wel wat van vinden, dus dan kom ik er denk ik wel uit. Bedankt ladies!
    Groetjesss

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    De dermatoloog van mijn zoontje zei dat het niet zozeer aan het wasmiddel ligt, maar aan het gebruik van wasverzachter. Dat blijft namelijk in de kleding en zo zitten. Dus wij gebruiken normaal wasmiddel, en geen wasverzachter. En als je het niet vertrouwd kun je gewoon nog een extra spoel- en centrifugeercyclus na de gewone was doen, dan is alles er echt wel uit.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Niet. Met je gewone wasmiddel wassen.
    Als je kleintje er op reageert kan je altijd nog overstappen op neutral.

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Gewoon de babykleding wassen in de wasmiddel wat je nu ook gebruikt. Je ziet vanzelf of het kindje er goed op reageerd of niet. Alleen is het verstandig geen wasverzachter te gebruiken, want dat blijft in de kleding zitten.
    Hier was ik al vanaf dag 1 gewoon de kleertjes van onze dochter met dezelfde wasmiddel als wij gebruiken, alleen gebruik ik geen wasverzachter en het gaat goed.

10. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook met normaal wasmiddel, het is idd de wasverzachter waar ze op kunnen reageren.

Maar die gebruik ik zelf ook nooit, ben zelf samen met mijn oudste dochter allergisch voor wasverzachter.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb gewoon gelijk ons eigen wasmiddel gebruikt.
    Ik zou vooral niet te scheutig zijn met de hoeveelheid wasmiddel.
    Dus niet de hoeveelheid die de fabrikant aanbeveeld :)

En geen wasverzachter.

Deel Deze Pagina