Hoelang nog? Als je niks meer eet en drinkt... en ziek bent!

Discussie in 'De lounge' gestart door Joyciejj, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    2.5 week geleden kregen we te horen dat opa maagkanker heeft met heel veel uitzaaiingen!
    Sinds afgelopen woensdag gaat het steeds slechter met hem! Sinds die tijd kan hij niet meer lopen en zitten, dus ligt hij thuis in het ziekenhuisbed.. hij heeft blaasonsteking, heel lage pols die niet eens meer gemeten kan worden en ook eet en drinkt hij niet meer sinds woensdag! Drinken alleen zon mini beetje om het wat nat te houden.. Soms praat hij ook erlangs..
    Gister waren we daar en schrok er wel van hoe mager hij was geworden! Ik heb vast afscheid genomen, want het kan nu dus ieder moment gebeurd zijn:(
    Hij zou snachts ook terminale zorg krijgen, maar daar hadden ze te weinig mensen voor pffff
    Maar hoelang kan een mens nu eigenlijk leven zonder eten en drinken? Hij heeft "nog" geen pijn gelukkig!

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb om eerlijk te zijn geen idee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    ten eerste sterkte!

ik heb weleens meegemaakt in mijn werk een vrouw drie weken! zonder drinken. was ook nog es bloedheet.maar normaal niet meer dan paar dagen denk ik

4. minon

minon Niet meer actief

Drinken is geloof ik maximaal 7 dagen dat ik wel eens gehoord heb. Zonder eten kun je langer.

Heel veel sterkte!

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mensonterend is het. Die aftakeling is afschuwelijk en kan soms zo lang duren :(

Wij hebben het van dicht bij meegemaakt. Een dikke week lang moest het duren. Soms dachten we nu gaat het gebeuren en dan begon ze toch weer te ademen.

sterkte!

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dat is zo wisselend. Heb wel meegemaakt dat mensen nog weken door konden op een mini beetje water, maar het kan ook een kwestie van uren zijn.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn oma at en dronk al 3 dagen niet, maar kreeg morfine en slaapmiddel om haar uit haar lijden te verlossen dat duurde nog een dag..

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb gehoord dat drinken 3 dagen is.

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Op mijn werk was er een mevr, die ook erg slecht lag. Dronk weinig tot niks meer, paar slokjes water per dag. Viel erg af, werd erg mager. Elke dag dachten we, nou is het gebeurd. Totdat ze van 1 slokje water naar 2 slokjes water per dag ging. Toen een half glas, een paar dagen later weer, een glas appelsap. Het ging steeds beter, ze at zelfs weer. Ik bedoel hiermee te zeggen, dat je het nooit weet. Het kan vandaag, morgen, maar ook over twee weken...
    Veel sterkte ermee!

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Officieel kun je maar 3 dagen zonder water.
    Maar het blijkt dat men toch langer kan overleven.

Het kan opeens heel hard gaan, maar hij kan ook zo nog een week in limbo blijven.

Veel sterkte!

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje meid veel sterkte!

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn opa leefde nog veel te lang met alleen slokjes drinken om zijn mond wat nat te houden. Hij at niet meer en ook geen voedzame drankjes.. Dat geheel bewust want de koek was op. Hij was terminaal.

Uiteindelijk heeft hij alsnog euthanasie moeten laten doen. Zijn lichaam was te sterk. Ondanks meerdere vormen van kanker, ernstige copd en hij was hartpatiënt. Zo moeilijk om te zien dat het daadwerkelijke 'doodgaan' zo lang kan duren :(

Sterkte ermee ts!

13. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Geen antwoord op je vraag maar heel veel sterkte!!

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Heel veel sterkte ts!

Het kan binnen een paar dagen, maar ook een paar weken duren.

Hoop dat je opa niet hoeft te lijden verder

15. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Jeetje, heel veel sterkte!
    Hopelijk duurt het niet al te lang voor je opa.
    Mijn moeder at de laatste dagen ook niks, en in overleg met de palliatieve zorg kreeg ze wel wat binnen via de infuus.

Aangezien hij niks binnenkrijgt kunnen jullie steeds een gaasje in water dopen en dat zo proberen te geven.

Maar het is kwestie van dagen.

Heel veel sterkte!!

16. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Pfff verschrikkelijk zeg! Bij mijn oma was het binnen 1 dag klaar toen ze niet meer at en dronk. Moet er wel bij zeggen dat ze al erg zwak was en de chemo te heftig voor haar was en dat eigenlijk het laatste "zetje" was.
    Heel veel sterkte de komende tijd.

17. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Dankjulliewel! Net even gebeld met mn moeder en het ging weer erg slecht! Was heel onrustig en krijgt nu medicijnen om hem zoveel mogelijk in slaap te houden! De dokter zegt ik denk niet dat hij einde vd week nog redt...

18. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Bij mijn ene oma duurde het 3 dagen en bij mijn andere oma 5 dagen.
    Heel veel sterkte!

19. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Bij mijn vader was dat 3 a 4 dagen.. Heel veel sterkte!

20. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Sterkte.

Bij m'n opa was het binnen een paar uur dat hij overleed. Hij was op en wilde ook echt niet meer. Hij kreeg ook pijnstilling om hem in slaap te houden.

Deel Deze Pagina