Hoelang leven zaadcellen? Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Puck85, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck85

Puck85 Actief lid

17 apr 2014
    259
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een regelmatige cyclus van 25 dagen met eisprong op dag 11. Voel hem.altijd goed en gebruik ovu testen. Nu heb ik op dag 4 in het begin van de avond(laatste dag van mijn menstruatie) onveilige sex gehad. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? En hoelang leven zaadcellen nu echt in de baarmoeder?

Liefs

2. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik denk dat die kans heel klein is.
    Hoelang het blijft leven is niet helemaal duidelijk volgens mij. De 1 zegt 2-4 dagen, andere weer tot 6/7 dagen. Is ook afhankelijk van de kwaliteit van zijn zaadcellen

3. femku

femku Lid

24 nov 2013
    78
    0
    6
    Algemeen wordt aangenomen dat Zaadcellen in het slijm van de baarmoederhals tot 72 uur overleven. zie bron

en heb je iets aan deze site Ken de meest populaire fabels over zwanger worden
    je kan ook zwanger worden als je nog ongesteld bent, kans is zeer klein maar is niet onmogelijk.

4. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    7 dagen is wel erg lang dat het zaad zou overleven maar er zijn wel vrouwen zwanger geworden hoor op deze manier!
    Ik zelf werd zwanger van de 3e terwijl we 6 dagen voor de eisprong seks hadden gehad! Het kan dus zeker wel!

5. Puck85

Puck85 Actief lid

17 apr 2014
    259
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oke ben echt benieuwd. Maar denk dat dat kans eerder is dat het niet raak is dan wel... :(

6. Puck85

Puck85 Actief lid

17 apr 2014
    259
    1
    18
    NULL
    NULL
    Verder niemand?

7. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Heel klein denk ik aangezien het je laatst menstruatie dag was heeft het eitje geen tijd om te rijpen nog

8. Puck85

Puck85 Actief lid

17 apr 2014
    259
    1
    18
    NULL
    NULL
    Begint die rijping van het eitje meteen op dag 1 vd cyclus en op hieveel dagen is hij ong rijp?

9. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Begint langzaamaan op dag 1 idd, maar wanneer hij rijp is is niet zo te zeggen. Verschilt heel sterk per vrouw en per cyclus.
    Ik heb zelf eisprong gehad variërend van dag 10 tot dag 21 van mijn cyclus. Geen touw aan vast te knopen dus, Als je dat wilt weten moet je met ovulatietesten aan de slag gaan.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, begint op dag 1 en hij is rijp op de dag van eisprong. :p
    Een follikel doet er gemiddeld 14 dagen over om tot een eisprong te komen.

Maar zo te zien ben je teleurgesteld dat je mogelijk niet zwanger kunt zijn.
    Waarom doen jullie het dan niet onveilig in je vruchtbare periode als jullie zo'n grote kinderwens hebben?

11. Puck85

Puck85 Actief lid

17 apr 2014
    259
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wegens ziekte van mijn man niet meer aan toegekomen. Maar ik dacht miss dat het kon omdat zaad soms heel lang leeft :)

12. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    Gynaecoloog vertelde vanmiddag dat zaad 72 uur leeft in de vrouw.

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Wij zijn 1x onveilig geweest 6 dagen voor mij ei (nu alweer een jaar geleden) en ja hoor, ons dochtertje ligt nu lekker een flesje te drinken ;)
    Het kan dus wel :)

14. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Zaad in de vagina/baarmoeder kan tot 72 uur overleven, buiten de baarmoeder is dat 12-24 uur (dat ligt aan de kwaliteit van de sperma en de omgevingstemperatuur).

De kans is héél klein dat je zwanger bent, maar dat neemt niet weg dat er een kans is. Als je het echt zeker wil weten kun je natuurlijk altijd een zwangerschapstestje doen ;)

Deel Deze Pagina