wat moet ik nou geloven?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tifa, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    .Ik weet het even niet meer.
    ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil, tot nu toe niet ongesteld geworden ook geen ontrekkings bloeding gehad.
    ik weet dat er mensen zijn die het veel langer hebben maar laatst toch even na gevraagd bij de dokter, ik kon, zoals ik al dacht, na een jaar weer terug komen.

op aanraden van mijn moeder een vraag ingevuld op Internet bij afdeling gynaecoloog bij een ziekenhuis en even naar ons normale ziekenhuis gebelt.
    degene die ik aan de telefoon had was een telefoniste, ik moest nog ruim een jaar wachten en daarna weer naar de huisarts gaan. In totaal zou ik, als ik niet ongesteld word tussendoor, dus bijna 1.5 jaar moeten wachten
    Oke, ik had me erbij neer gelegd.

tot ik vandaag antwoord kreeg op de vraag die ik via het Internet aan de gynaecoloog had gesteld.
    Hierbij ook het antwoord:

Na het stoppen van de pil komt je cyclus normaal gesproken weer gewoon op gang. Ik neem aan dat je een zwangerschapstest gedaan hebt?
    Als je geen menstruaties hebt, heb je ook geen eisprong en word je niet spontaan zwanger. Dan hoef je ook geen jaar te wachten op cyclusherstel voordat je met kinderwens verwezen wordt. Dat jaar wachten geldt wel als de cyclus normaal is en een zwangerschap niet snel optreedt.

Mijn advies is om je eerder te laten verwijzen bij uitblijven van de menstruatie zodat we nader onderzoek kunnen doen of er een oorzaak is voor het niet op gang komen van de cyclus en of een behandeling nodig is.

wat moet ik nou geloven? Toch aandringen op een afspraak, terwijl ik over een jaar pas weer terug mocht komen? Of echt nog een jaar wachten?
    Ik weet nou even niet meer wat nou waar is en wie nou gelijk heeft..

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zou het nog maximaal een maand aankijken. Geef je huisarts aan ik wacht nog een maand en erna wil ik graag een afspraak maken met een gynaecoloog want ik maak me zorgen.

Een jaar of 1.5 geleden had ik het ook. Slikte de pil niet en had onveilig sex gehad (met huidige vriend) maar goed kende hem pas net. Normaal had ik een dag of 2 laten ongi moeten worden maar dat gebeurde niet. Niet zwanger maar ook een maand te laat ongesteld.
    Ik Als het langer zou duren tot ik weer ongesteld zou worden dan had hij me gewoon doorverwezen. De uitleg die ik er bij kreeg was dat je lichaam max. een jaar nodig heeft te ontpillen (slikte heb toen nog 7 maanden niet meer) maar ineens lange tijd totaal niet ongesteld worden is vreemd.

Geen idee of je er wat aan hebt? Want ik ben gewoon weer ongesteld geworden en ben vervolgens weer met de pil begonnen. Bij jou is het natuurlijk andersom.

Succes in elk geval en laat je niet gek maken!

3. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voor de zwangerschap van de eerste 1x ongesteld geweest en daarna niet weer. Geen eisprong & pcos! Dus ik zou een verwijzing vragen (heb ik zelfs na bijna een jaar wachten nog om moeten vragen). Je hebt bij de gyn ook nog zoveel weken dat je moet wachten dus zou gewoon op een verwijzing staan bij de ha.

4. Ozzyhedser

Ozzyhedser Nieuw lid

26 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    De reactie die je hebt gekregen klopt!

Ik heb het hetzelfde probleem gehad. Mijn menstruatie is 3 maanden weggebleven. Ook mijn huisarts wilde mij niet doorsturen naar het ziekenhuis. Naar veel zeuren hebben ze mij toch doorgestuurd. Uiteindelijk blijkt dat wanneer je cyclus onder de 28 en boven de 35 dagen zit je geen eisprong kan hebben en je niet zwanger kan worden. Wel is het zo dat je lichaam tijd nodig kan hebben om een normale cyclus te krijgen en het zomaar weer normaal kan zijn. Dit was bij mij wel het geval.
    Mijn advies: Wil je meer zekerheid hebben laat je doorsturen. Zij voeren testen uit en controleren waaraan het ligt. Hierop hoef je echt geen jaar te wachten!!!!

5. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt vokr al jullie antwoorden. Gelukkig ben ik dan niet de enige!

Na hoelang ben jij weer ongesteld geworden dan? En kreeg je uit jezeld een normale cyclus of is dat met medicijnen gegaan?

6. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Wanneer je cyclus onder de 28 zit kun je geen eisprong hebben? Dat klopt niet hoor.

De reden waarom er verwarring is bij je huisarts, is wellicht omdat er (uiteraard) een verschil is tussen helemaal niet menstrueren (en daardoor niet zwanger worden) en niet zwanger worden met een normale cyclus. Bij het niet zwanger worden mét een cyclus moet je inderdaad een jaar wachten. Maar als je echt drie maanden lang niet menstrueert, lijkt het me wel normaal dat je sneller terecht kunt bij een gyn.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik had hetzelfde en heb negen maanden gewacht tot ik terecht kon. Toen was echt duidelijk dat ik geen/slechte cyclus had en dat een jaar proberen zinloos was. Voor mijn doorverwijzing heb ik moeten wachten, wachten en wachten en oh ja, tussendoor ook af en toe nog eens Primolut. Het hoeft lang niet altijd toegeschreven te worden aan ontpillen, dit was bij mij helemaal niet het geval.

Dus ik zou alles goed bijhouden en toch steeds teruggaan naar de dokter tot hij het probleem ook inziet.

8. Ozzyhedser

Ozzyhedser Nieuw lid

26 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geen expert, maar dit is een uitleg van mijn gyn. Mijn menstruatie is 83 dagen uitgebleven. Hierna heb ik inmiddels 3 cyclussen gehad van gemiddeld 32 dagen. Ik heb er bewust voor gekozen om een half jaar te wachten met medicijnen. Het is natuurlijk niet niks om deze zomaar te gaan slikken.

9. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit heb ik wel bij hem aangegeven, vanochtend ook nog een keer gebelt voor informatie naar het ziekenhuis maar minimaal een jaar wachten.
    Wat frustrerend zeg.

10. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Ik heb ook 3 maanden gewacht voordat mijn cyclus weer op gang kwam. Ben er niet mee naar de huisarts gegaan maar heb mijn lichaam zelf alles op orde laten krijgen. Er zijn vrouwen op dit forum die meer dan 100 dagen niet ongesteld werden, dus ik zou toch nog even afwachten. Misschien lost je lichaam het zelf wel op.

11. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb jij ook geen ontrekkings bloeding gehad?
    Ik denk dat ik nog eeb maand wacht en dan nog maar is na vraag.

12. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    dat had ik dan weer wel, maar meteen daarna ook drie maanden helemaal niets meer. Had je voordat je begon met de pil dan wel een regelmatige cyclus?

13. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat weetbik niet echt meer, ik ging al vrij snel aan de pil nadat ik ongesteld was.
    ik denk het wel anders wist ik het denk ik nog wel.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meid! Precies hetzelfde gehad!

Als er na een half jaar geen menstruatie is ontstaan, mag je een doorverwijzing krijgen aangezien je dan niet een jaar aan het proberen bent.
    Wacht tot 6 maanden na de pilstop en ga dan terug naar je ha met deze info :)

15. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwanger worden na 35 dagen kan wel. Mijn cyclus was dik 7 tot 8 weken deze zwangerschap.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou het nog een maandje aankijken en daarna echt gaan zeuren. Een jaar wachten is zinloos als je geen enkele kans hebt om zwanger te worden. Op je strepen is echt nodig! Succes.

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dat klopt niet ;) ik heb gewoon een eisprong bij een cyclus van 43 dagen...

Maar tifa, was jij nou diegene die eigenlijk aan de lichte kant is?? Want ook dan kan je menstruatie niet op gang komen

18. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Tifa, gewoon dat antwoord van de gyn op papier onder zn neus schuiven, dan heeft ie niets meer te zeggen.

Ben zelf ha, en wat de gyn schrijft klopt, veel huisartsen hebben er niet zo veel kennis van helaas....!!!

Deel Deze Pagina