Hoelang ben ik minimaal zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne19, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Sinds gisteravond weet ik dat we zwanger zijn!
    Het enige wat een beetje lastig is is dat ik zeer onregelmatig ongesteld ben. Ik weet dat ik niet lang zwanger ben want vorige week had ik nog een negatieve test. Als ik er van uit ga dat gisteren mijn eerste dag na nod is hoelang ben ik dan minimaal zwanger en wanneer uitgerekend?

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    gefeliciteerd :D
    euuuuhhh

ze rekenen in principe vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie (beetje krom he? want in je menstruatie kun je nooit zwanger worden :p)
    maar goed zo berekenen ze dat...

en als je dat hier allemaal invult...
    gemiddelde cyclus etc etc
    zie je wanneer je uitgerekend bent en hoe lang je nu zwanger bent
    zelfde als de huisarts en verloskundige etc doen..

Bereken de uitgerekende datum

3. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Dat wist ik wel maar ik ben al 3 maanden niet ongesteld geweest dus kan ik niet afgaan op een calculator. Ik weet wel dat ik vorige week nog een nega test had en gisteren een posi dus wil ik er even vanuit gaan dat eergisteren mijn nod was zodat de termijn later altijd nog mee kan vallen. 28 dec eerste echo bij de gyn ivm keizersnee.

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ah zo

en heb je dit ook gedeeld met de huisarts of de gyn ofzo??
    want die kunnen je toch een indicatie geven??
    en anders geduld hebben en wachten tot de echo die kan je natuurlijk heel wat vertellen..

en al aan je buik laten voelen? want aan de grootte van de baarmoeder kunnen ze natuurlijk ook wel n heeeel klein beetje kijken (ieder geval de grote verschillen als prille begin of toch niet....

5. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Ik heb ook een zeer onregelmatige ongi gehad en bij mij zeiden ze (verloskunidge). Vanaf de dag dat de test posi is ben je minimaal 4 weken zwanger. Alles wat je verder zwanger ben is dan mooi meegenomen. Dat is wat ze tegen mij zeiden. Misschien heb je er wat aan.

6. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Goh, dat wist ik niet. Dat zou betekenen dat ik 4 weken 5 dagen ben.

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, normaal gesproken is je NOD 4 weken, want je eisprong is 2 weken na je begin menstruatie.
    In jouw geval zou ik dus uitgaan van 4 weken en 2 dagen.
    Je uitgerekende datum is dan 14 augustus.

8. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Bedankt! Dan houd ik me daar even aan! Kan zijn dat ik een weekje verder ben maar dat zien we dan wel weer!

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    oke...
    de huisarts/verloskundige plakte er bij mij nog een week aan...

ik testte positief, en de clearblue zei 2-3 week...

volgens jou zou ik dan 4 week geweest zijn, maar de dokter maakte er 5 van...

achja t is en blijft altijd een indicatie... want terugdenken wanneer je nu bevrucht bent is lastig natuurlijk....

hier wel makkelijk ik zit elke maandag op een volle nieuwe week:)
    dus AS maandag 20 weken ^^

10. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, ik had een posi test op 11 maart, maar ben 26 december uitgerekend. Dat zou betekenen dat ik op het moment van de test pas 3 weken zwanger was.
    Hou half augustus aan, het zal niet ineens september worden ;)

11. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Die gemiddelden gelden niet voor iedereen hoor! Een cyclus duurt lang niet altijd gemiddels 28 dagen en het is ook niet standaard zo dat je 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt, bij sommigen is dit 10 dagen en bij anderen wel 16!

Je bent ook niet per se minimaal vier weken zwanger als je positief test, sommigen (zoals ik) testen iets vroeger al positief.

TSafgaande op je verhaal zou ik denken dat je tussen de vier en vijf weken zwanger bent. :)

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt dat je eisprong niet standaard 14 dagen na je eerste menstruatiedag is. Maar op die manier berekenen ze wel je zwangerschapsduur. Op het moment van je eisprong zeggen ze dus dat je al 2 weken zwanger bent. Zo bedoelde ik het eigenlijk. En afhankelijk van je HCG aanmaak, kun je al wat eerder positief testen.

13. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Haha lastig hè! Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook alleen had ik toen niet die week ervoor een nega test gehad wat nu wel erg handig is! Toen had ik echt geen idee of ik 1 maand zwanger was of 3 maanden! Toen kreeg ik snel een echo en bleek ik het precies te hebben gevoeld want ik bleek 5,3 week te zijn toen. Ik vertrouw dus sinds toen echt wel op mijn gevoel want ik heb niks anders om op te vertrouwen!  Wat me nog het meest verbaasd is dat je zwanger kunt worden terwijl je niet ongesteld wordt. Ik dacht dat de eerste een gelukstreffer was maar dat valt blijkbaar wel mee!
    Natuurlijk is elke zwangerschap een wonder maar ik had niet verwacht dat dit een tweede keer voor mij was weggelegd.

Meiden bedankt voor al jullie reacties!

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Met gevoelige testen, zoals bv 2v5 van kruidvat, kun je al veel eerder testen. Ik testte met 3 weken en 2 dagen positief. En klopte ook met echo's die volgden. Dus TS, je zult nog even geduld moeten hebben en met de echo weet je hopelijk meer. Oh en dan vergeet ik je bijna te feliciteren: gefeliciteerd!

15. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ja maar het is niet zo dat ik een tuurtest heb hoor. Bedankt!

16. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Rianne, gefeliciteerd!! Wat leuk voor jullie! Ik denk ook een week of 4 of 5, maar alleen een echo geeft echt duidelijkheid. Bij mij was de test achteraf al ruim voor nod positief, maar wel licht. Ik dacht dat mijn nod eerder was. Toen manlief thuis kwam van boord heb ik nog een keer getest en toen was het echt duidelijk. Was 1 dag voor nod. Misschien weet je meer als je zo'n digitale doet?

Heel erg bedankt voor jullie leuke cadeautje trouwens!

Zal ik mijn mond nog even houden tegen mijn mannetje?

Liefs!

17. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Volgens mij weet hij het al!  maakt niet uit hoor!
    Ik vertrouw niet zo op die digitale omdat ze volgens mij ook hoger aan kunnen geven als je hcg erg hoog is.
    Ik heb 28 dec gelukkig al een echo als onze mannetjes net thuis zijn.
    Ik ga gewoon even van het laagste uit, kan het altijd meevallen.
    Bedankt!

Deel Deze Pagina