Mijn man heeft laatst een hartstikke leuk zwembad gekocht, waar we nu 1 keer gebruik van hebben gemaakt Hoe krijg ik dit zwembad sneller warm? Hij staat half in de zon (meer is er niet in de tuin) en hij zit aangesloten op een filter, met daarna weer een stukje wat de boel verwarmd. Maar dit duurt allemaal zo lang... Het gaat om 4 kuub aan inhoud, mocht dit handig zijn Hij heeft laatst al een verwarmingselement gekocht, maar dit was duur en werkte op de kracht van de zon en daar hebben we dus niks aan in onze tuin Iemand de tip?
Paar ladingen kokend water uit een grote soeppan of waterkoker erbij? (Uiteraard als er geen mensen in zitten en nadat er eerst koud in gegaan is) Zo doe ik het altijd.
Gewoon zo erin? Heb alleen echt maar 2 uurtjes zon in de tuin, dus ik ben bang dat we tot een paar pannen kokend water over moeten
Tja wil je zo'n flinke bak met water warm krijgen moet hij eigenlijk veel meer zon hebben of een beter verwarmingselement. 4 Kuub warm krijgen doe je niet met een paar pannen water. Kun je dat verwarmingselement niet dusdanig plaatsen at het meer zon krijgt? Aan de schutting, op het schuurdak oid?
Wij hebben onze tuin zo dat er alleen in de ochtend zon is, maximaal 2 uurtjes. Als we een verwarmingselement in de voortuin plaatsen zou dit nog een optie zijn, maar dan heb je zo 20 a 30 meter te overbruggen Ik heb dus werkelijk geen idee hoe dit zwembad warm te krijgen is... In de voortuin plaatsen was geen optie, anders was het zwembad zo warm geweest
Ik deed in ons bad stuk of 5 gieters (10 l) heet water, toen had ik geen zin meer. Misschien 2 pannen kokend water, maar dat haalde niet veel uit. Het koude water uit de tuinslang overheersde. De vuilniszak knipte ik open en na een uurtje felle zon was het al stuk aangenamen. Met een klein laagje water (tot mijn enkels) werd het zelfs lauw.
Bij de eerstvolgende zonnige dag gooi ik er een vuilniszak in. Wij hebben zakken van 120 liter, dus een best groot oppervlakte waar de zon op kan schijnen
idd met vuilniszak... heb je geen schuur waar wel zon op schijnt? anders kan je tuinslang aansluiten op pomp en dan die over schuurdak laten lopen. pannen heet water op een bad van 4000 liter water haalt niks uit, tegen de tijd dat je dan het water warm hebt is het weer tijd om het zwembad op te ruimen
Wij hebben zo'n verwarmer erbij WaterFunShop - Elektrische zwembadverwarming - INtex 3 kw elektrische zwembadverwarming Maar ik heb hem voor 80euro besteld maar kan niet zo snel meer vinden waar dat was. Het kost wat en vreet stroom maar voor ons is het dat waard. Een paar uur aanzetten en het zwembad is zo 6 graden warmer.
Er bestaan ook van die speciale zeilen van noppenfolie. Warmt het water sneller op en houd de verdamping tegen. Maar is wel niet goedkoop en vrees dat met 2 uurtjes zon dit niet zoveel zal uithalen.
Nog nooit van gehoord, maar ik zal er even naar Googlen Bedankt voor alle tips meiden! Op het dak schijnt wel wat zon, maar ook maar een paar uurtjes. Onze tuin ligt op het noorden (denk ik?), want alleen aan de voorzijde heb ik zon en zelfs daar zit het verscholen achter de bomen Wel handig, want heb dus geen parasol nodig haha