hoe werkt het nou precies?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Boukje34, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo! Ik ben sinds een week aan het tempen, maar snap er nog niet veel van. Ik temp elke morgen op hetzelfde tijdstip, rectaal.

    Ik lees dat je eerst een piek krijgt, dan een terugval en daarna weer een stijging (na je ei?). maar je moet ook 3 dagen dezelfde temp hebben (zonder daling) dan weet je dat je ei is geweest. Maar als ik de verschillende temp kaartjes bekijk op het forum, dan zie ik alleen maar pieken en dalen, waar ik niks uit op kan maken..

    Ik heb ook al op Fertility Friend gekeken, maar dat vind ik erg ingewikkeld (ben ik nou zou dom? :-s )..
    moet je die "cursus" volgen? ik wil meteen los! moet je een maand proefdraaien en daarna een betaald abonnement nemen?

    alle hulp is welkom..
     
  2. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    oh ja, ik zie wel allemaal voorbeelden van kaartjes die afwijken van de "perfecte" grafiek, zeg maar die uit het schoolboekje, maar hoe moet die uit het schoolboekje er dan eigenlijk uitzien? zeg maar een mooi, duidelijk voorbeeld?
     
  3. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha ik was ook erg dom hoor maar mede door hulp van andere meiden bij temperatuurkaartjes kom je er echt wel veder zou ik het ook niet weten kan ut nie echt uitleggen
     
  4. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ja, daar was ik al bang voor, er komt volgens mij best nog veel bij kijken.. maar weet jij ook niet of je eerst een piek en dan een dal krijgt en daarna weer een stijging en wanneer dan je ei is geweest? dat zou al een stukje helpen...

    in ieder geval bedankt voor je reactie..
     
  5. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    zoals ik begrijp gaat de temp voor je ei naar de laagste piek en na je ei moet hij omhoog gaan en blijven als je zwanger bent en mocht je ongesteld worden gaat hij omlaag.
    volgens mij was het zo :)
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee je hebt niet eerst een piek dan een dal en dan weer en eistijging (zeg ik het zo goed hihihi)

    Het is zo dat je voor je ei een bepaald patroon heb (ik zit bijvoorbeeld tussen de 36,0/36.4) je temp kan daarna dalen, maar ook direct stijgen voor een ei. ik heb een klein dipje.
    Je ei word pas na minimaal 3 hogere tempjes na de laatste 6 invoerde tempjes vast gesteld.

    Eigenlijk komt er niks bij kijken. Dat ding in je gat en je gegevens invoeren. Je kunt helaas pas achteraf zien wanneer je een ei hebt gehad, dus voor op tijd vrijen is het niet geschikt.
     
  7. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja de zijn vele die zeggen het juist anders

    najah doe ik ook gewoon gegevens invoeren en wachten en optijd vrijen :) en mocht ik ongesteld wordne ff door de gyneacvoloog temp kaartje laten controleren zoals afgesdproken was na 2 maand en dit is dus de laatste temp kaartje dan trug kijken of ik eisprong heb zoniet aan de medicijnen :) komt vast allemaal goed bij iedereen
     
  8. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    heb je dan je ei gehad op de dag van het dipje (of de directe stijging?
    want je kan het pas vaststellen als je daarna (dus eigenlijk NA je ei) 3 dagen hogere tempjes hebt gehad (tov de dagen ervoor). ik begrijp dat je dan te laat bent, maar ik hoop dat ik in ieder geval kan vaststellen hoelang de periode is van het ei tot aan het moment van ongesteld worden (=dit de luteale fase?), want begrijp wel dat dit niet altijd 14 dagen is bij iedereen.. en wat is eigenlijk de basale...?
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je hebt je ei dan bij het dipje (1 dag voor de stijging)

    Je zou moeten kunnen vaststellen hoe lang dat is idd.
     
  10. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    wil je dan bij mij eens kijken natasja?
    de zijn er een aantal die bij mij denken dat ik die al gehad heb wat denk jij dan foto in me album
     
  11. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ok, bedankt! eerst maar eens een rondje tempen dan!
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het zou dag 25 kunnen zijn. Moeten je tempjes een paar daagjes hoger uitkomen dan die ervoor.
     
  13. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    na ik wacht af :) thnx
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat zou dan weer een kortere cyclus zijn dan 72 dagen! :D
     
  15. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja echt ik hoop het zo he want die 72 dagen was de verschrikkelijkste tijd hij had nog langer geduurd as ik geen medicijnen had gehad van de gyneacoloog toen en werd het 23 had echt gedacht dat deze ook langer dan 72 dagen zou duren hoop dat je gelijk heb :) :)
     
  16. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Bengeltje, hoe weet je nou welke dag je ei was? want je had toch 2 dipjes? je ziet het, ik snap het echt niet..
     
  17. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    volgens mij is het zo dat dus hij het allerlaagste was vrijdag ik dan best me eisprong gehad zou kunnen hebben omdat die lager is dan de vorige 2 keer.
    maar als ik nu nog paar dagen hoger test dan weet ik het pas zeker.
    watn je gewoon beste kunt doen ggewoon invullen op FF en je ziet vanzelf onder je tempkaartje ovaluatie detected staan
     
  18. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    moet ik eerst uitvogelen hoe ff werkt..
     
  19. ikke30

    ikke30 Lid

    22 mei 2007
    26
    0
    0
    leerkracht
    België
    Moet je temperatuur altijd serieus de hoogte ingaan; mocht je zwanger zijn?

    Bij mij is hij sinds een tijdje hoger (na mijn eisprong, dacht ik toch) is hij 2 dagen een beetje lager geweest en sindsdien altijd hoger.
    Maar dan een beetje hoger, dezelfde als de dag ervoor, opeens 0,4 hoger...
    Is het belangrijk dat de verhoging constant verloopt? of maakt dat niet zo uit?

    bedankt!
    ikke
     

Deel Deze Pagina