Hoe voelt een harde buik en wat moet je er mee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Thunder, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe voelt nou een harde buik?

Ik vraag me af of ik nu steeds harde buiken krijg of dat het meer te maken heeft met eten en dan weinig ruimte in de buik door volle maag.

En zijn harde buiken iets waar je actie op moet ondernemen? Of meer een teken om op dat moment rust te nemen?

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Harde buiken omschrijf ik alsof je een ballon opblaast en dan net dat laatste beetje lucht voor hij bijna explodeert…. Keihard is mijn buik dan ook…

En een harde buik is teken dat je het rustiger aan moet doen en/of betere ondersteuning voor je buik nodig hebt.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een harde buik is echt keihard. Je kunt heel duidelijk de contouren van je baarmoeder voelen. Bij mij voelt het alsof mijn ademhaling zakt, alles trekt naar beneden.
    Als je klaarkomt krijg je meestal ook een harde buik.
    Bij mij is het een teken van mijn lichaam dat ik te druk ben geweest of dat er teveel is gerommelt met mijn buik(echo bijvoorbeeld).

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb al sinds week 17 harde buiken... Maakt niet uit wat ik doe en heb ze soms vaak (4/5 per uur) maar schijnbaar doen ze tot op heden niets. Zit wel al hierdoor vanaf de 20 weken in de ziektewet.....

Bij mij voelt het alsof er zoveel druk op mijn buik staat dat mijn navel eraf springt haha of alsof je watermeloen in je buik heb. Echt geen fijn gevoel maar ben er ondertussen bijna gewend aan

5. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen harde buiken pijn?

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Harde buiken horen geen pijn te doen volgens mij..

Bij een harde buik staat echt je hele buik strak.. Als je alleen een volle maag hebt is het alleen op die plek strak zeg maar en niet je hele buik..

Voor zover ik het mij kan herinneren :D

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Bij mij voelt een harde buik als volgt. Mijn buik wordt heel hard (de baarmoeder trekt samen) en dan voel ik vaak de baby zitten...haar kontje bijvoorbeeld...mijn ademhaling zakt er een soort van...net als of mijn longen heel kort worden dicht geknepen...en mijn buik wordt langzaam weer zacht/ontspannen. Het duurt niet lang...doet geen pijn maar heeft ook absoluut geen fijn gevoel.
    Ik krijg ze na een echo als er te hard en te lang gepord is op mijn buik.
    Of door de bewegingen van mijn kindje..
    En in de auto heb ik ze weleens.

Ik heb ook wel eens een gespannen/vol gevoel over de hele buik/maag maar dat is echt van t teveel eten bijvoorbeeld.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik voel harde buiken alleen onder in mijn buik. Ik had daardoor ook pas laat door wat het was. Het voelt bij mij alsof er heel veel druk onderin mijn buik zit. Ik dacht eerst dat de baby gewoon draaide en dat minder ruimte had, vooral omdat een vriendin van mij het omschreef als een baarmoeder die in steen veranderde.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb ze nu ook al, bij de eerste twee wat later maar ook wel regelmatig. Omdat mijn BM nu nog kleiner is voel ik heel duidelijk een keihard balletje in mijn buik, en daar omheen nog zacht. In de laatste weken is het anders, dan zit dat strakke, keiharde gevoel echt tegen je huid aan en voelt je huid vaak ook strak. Ik voel het inderdaad ook in mijn ademhaling, geen idee hoe ik het uit moet leggen. Een beetje een benauwd gevoel. En vaak is het binnen een minuutje weer weg. Bij de eerste was het in de laatste weken wel pijnlijker, met vlagen, maar was het een combi van harde buiken en voorweeën, die wel degelijk pijnlijk kunnen zijn (niet zoals echte weeën, maar pijnlijk genoeg).

En ja, meestal is het een teken dat je BM even schrikt. Bij de een gebeurd het sneller dan de ander. Ik had er bij mijn eerste meer last van dan de tweede, en nu al juist veel vroeger in de zwangerschap (ben nu 15 weken).

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik heb ze alleen de laatste twee weken gehad bij mijn zoontje en toen kreeg ik het er benauwd van, maar ja, dan kan het ook bijna nergens meer heen.

Deel Deze Pagina