Dag, misschien een rare vraag, maar ik weet het dus niet. Sinds een week of vier zak ik steeds door mijn rechterbeen heen, als ik heb gelegen of heel ontspannen gezeten heb. Dat is ook flink pijnlijk, net of er een botje tegen een andere schuift. Daarnaast voelt het bij mijn schaamstreek erg vervelend, ook net of er wat schuift. Ik loop er ook een beetje 'omheen', zeg maar. Ook heb ik veel opstartproblemen met lopen als ik lang heb stilgezeten. Nu zei mijn vk toen ze me zag lopen: oh, jij hebt bekkenproblemen. Maar ehm... ik ga (gelukkig) niet knock-out van de pijn, ik loop alleen vrij vreemd bij vlagen. Hoe voelden jullie dit? Ik hoef geen fysio blijkbaar, hoeft van mij ook niet echt. Waarschijnlijk is het gewoon veel lichter als dat van anderen ofzo? Maar hoe voelt het bij jullie (lichte en zware bekkenklachten)? (Ik heb ook het idee dat het misschien wel geen bekkenklachten zijn, of ben ik nu de boel aan het ontkennen?)
Geen idee hoe het voelt. Ik heb last van steekjes onder in m'n buik en tegen mij heeft ook al iemand gezegd dat dit van m'n bekken kan komen... Heb daarstraks naar de ha gebeld omdat ik het hele weekend vanaf de vooravond pijn had, maar heb eigenlijk geen antwoord gehad... 't Is de eerste keer dat ik tijdens mijn zwangerschap bel om iets te vragen en ben nu eigenlijk ontgoocheld over het antwoord. Straks eens proberen of ik bij de gyn iemand kan vastkrijgen.
Ja, maar in de topic lees ik niet precies wát de klachten zijn. Ook zie ik dat er veel mensen zijn met véél pijn, maar dat heb ik niet. Het is bij mij vervelend, maar aanvaardbaar, zoiets. Maar ik zoek nog wel even verder. Had er even niet aan gedacht om dat bij 'gezondheid' te zoeken.
Dat gevoel alsof er wat verschuift en 'opstart'problemen bij het opstaan zijn herkenbare dingen bij bekkenklachten. Ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschap en herken deze klachten ook. Ik had ook vaak pijn bij mijn schaambot en helemaal onderin mijn rug. Soms knakte er ook wat als ik bijvoorbeeld weer ging staat, jakkie
ik heb redelijk veel klachten die (bij mij) vanuit mn bekken komen. -pijnlijk stuitje -zere onderrug -moe gevoel in mn bekken -pijnlijke billen -opstart problemen -vreemd lopen -beetje trekken met mn been tijdens het lopen -mn rug knakt op de meest rare momenten ik heb gelukkig niet alle klachten tegelijk maar wordt helaas wel steeds erger. liefs doris
De klachten die ik toeschrijf aan m'n bekken: - pijnlijk stuitje, vooral na lang zitten - pijnlijke heupen, vooral na lang liggen - pijn in m'n bil, soms uitstralend naar m'n bovenbenen - moeite met overeind komen, gaan lopen, traplopen De ene keer doet het veel pijn, de andere keer minder. Ik ben blij dat ik in deze zwangerschap al vroeg naar de bekkenfysio ben gegaan, omdat ik er nu beter aan toe ben dan in de vorige zw bij deze termijn! Terwijl ik e.e.a. zwaarder belast (m.n. zoontje tillen).
Voornoemde klachten.... Verder moest ik vorige zwangerschap al vanaf 16 weken zittend slapen, anders kon ik mn bed niet meer uitkomen... (kon niet rollen..of mn benen optillen.....) Later weigerde mn benen soms ook met lopen.... echt dom is dat... je wil wel, maar je been reageert gewoon niet.... hier is trouwens Nu alweer de begin dingen begonnen... dus de pijn in onderrug/ stuitje...(nu alleen nog maar als ik te veel gestaan heb) en ook het knakken in mn rug.... als ik sta en mn linkse been optil....
idd voorgenoemde klachten en in het begin van me 1ste zwangerschap deed het ook niet echt heel veel pijn maar hoe weker me bekken werden hoe minder goed ik kon lopen en soms helemaal niet
hier ook een pijnlijk schaambeen, (ik voel het de hele dag door maar het meest met zijwaarte bewegingen zoals omdraaien, van de bank opstaan, opzij stappen enz) stuitje en zitbotten na (lang) zitten of lopen, stekende pijn vanaf mijn stuitje uitstralend naar m'n benen. En (dit is een smakelijk verhaal) als ik lang sta of loop krijg ik een ontzettende druk naar beneden, alsof je darmen en baarmoeder eruit worden gedrukt ofzo... dit schijnt ook echt te komen door de zwaartekracht en de druk van de baarmoeder op het bekken
Bij mij zouden het waarschijnlijk bandenpijnen zijn en pijn aan de buikspieren door het verzwaren van de baarmoeder. Had daarstraks naar de gyn gebeld, maar het was de secretaresse maar ze heeft mij toch redelijk goed gerustgesteld. Als ik pijn blijf hebben, mag ik terugbellen en langsgaan. Moet het nu rustig aan doen.
@ all: bedankt! Toch wel herkenbaar dus! Gezien de andere topics hier ga ik dus serieus rustiger aandoen. Ik ga wel in beweging blijven, maar mijn zware taken echt uitbesteden (heb al thuiszorg gelukkig). Dus ook niet nog even voorbereiden (was wassen en in droger, auauauau, wat deed dat zeer vanmorgen)! Gelukkig hoef ik nog maar vijf weken, dan krijg ik mijn ks. Voor jullie allemaal veel sterkte! @Nijntje: nou, laten we hopen dat het dat maar is. Sterkte ermee.
Vannacht dus niet kunnen slapen van de pijn. Foei zeg! Ik kon wel janken halverwege de nacht. Terwijl het de nachten hiervoor vervelend was, maar ook niet meer dan dat. Gelukkig vanmiddag consult bij de gyn, ga het toch maar even aankaarten.
Wat balen dat je zo'n pijn hebt. Ken het gevoel helaas wel, al heb ik het alleen af en toe. Misschien kun je nog baat hebben bij oefeningen (bekkenbodem en diepe buikspieren - zeg maar die waarmee je je navel intrekt; met die spieren kun je je bekken een beetje stabiliseren voordat je een inspanning moet leveren), anders bij massage (drukpuntmassage op de plekken die het meeste pijn doen). Probeer niet te verkrampen, dan wordt het alleen maar pijnlijker. Blaas uit op het moment dat je een inspanning moet leveren (zoals opstaan, of omdraaien). En waar je vooral mee moet oppassen (lees: niet doen): dingen bukkend tillen. Dus als je al vindt dat je zelf de wasmachine moet vullen, neem een krukje en ga erbij zitten. Voor de rest: zet anderen aan het werk, en doe zelf alleen heel lichte klusjes. Sterkte, hou vol, en wacht geduldig die 5 weken af....
Ik heb deze klachten ook, en de VK zei tegen mij dat het Ischias was??? Hmm..toch maar weer even babbelen de volgende keer...
Wilde net een topic openenen tot ik de jouwe zag staan....ik word sinds gisteren helemaal zot van de pijn.... Het begon denk week 12 ofzo dat ik last had van mijn rechter bil....althans heb bot in mijn bil, steeds door mijn benen zakken, been trilde ook, krampen en het gevoel om met mijn tenen naar elkaar te gaan lopen, snap je wat ik bedoel? Ook steken in mijn bil. Ik naar de fysio geweest heeft echt heel goed geholpen, nog wel last maar hebbare last. Heb ook opstart pijn.... Maar sinds gisteren ben ik het ff kwijt heb nu last tussen mijn benen en echt alsof bij elke stap die ik zet dat bot daar in 100000 stukjes wordt geslagen.... Heb net ook jankend de honden uitgelaten..... Hoop niet dat je het zo erg krijgt, maar zo voelt het bij mij.....
De klachten van een Ischias en bekkenpijn liggen heel dicht bij elkaar vaak. Ik heb begin vd zwangerschap ook een ischias gehad en dat lijkt er wel op kwa klachten, enkel veel minder heftig en minder uigebreid. heb een extreme vorm van bekkeninstabiliteit en dat is eigenlijk niet te verwarren met een ischias. Maar als jij een ischias hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je gaat twijfelen bij het lezen van de klachten in dit topic!!