Hoe voelen .....?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope123, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    De vraag; hoe voelen rugweeen? En als je vliezen zijn (gebroken of) een beetje zijn gescheurd loopt er dan veel vruchtwater of kan het ook als een soort van afscheiding eruit komen om de zoveel tijd?

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Rugweeën zoals ik ze in alle hevigheid heb gehad, betekenden bij mij uitstralende pijn uit de rug naar mijn benen en buik - alsof er telkens een flink gewicht op mijn rug werd gezet en ik moest trillen van inspanning. Lastig te omschrijven. In elk geval hing ik aan de badkamerdeur en zat ik handen en knieën te 'wiegen' met mijn bekken.

Mijn vliezen werden gebroken voor me door de vk, maar het kan ook zijn dat ze een beetje scheuren en je mondjesmaat vruchtwater verliest. Overigens is vruchtwater echt vloeibaar.

Hoop voor je dat het snel zover is en je je kleintje mag vasthouden!

Sterkte en succes :)

3. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    vruchtwater voel je eruit lopen, je voelt het warme water stromen tussen je benen en je hebt er geen controle over

4. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik had een hele plens vruchtwater het bleef maar komen!, En ik had een weeenstorm (waardoor ik wel heel snel beviel) van buik en rug weeen het begon in mn buik en ging helemaal door naar mn rug.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vruchtwater voel je lopen, ik dacht dat ik in me bed plaste maar toen ik de trap af liep kwam er een hele golf.
    vruchtwater herken je aan dat het zoet ruikt en plakkerig is.

rug weeen heb ik nooit gehad, ik had been weeen, dat voelt aan of je steeds kramp krijgt in je boven benen.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Rugweeën voelde voor mij alsof ze met duizenden grote slagersmessen tegelijkertijd in mijn rug aan het steken waren. Erg pijnlijk dus... echter zal dit voor iedereen verschillend zijn.

Vruchtwater weet ik niet hoe dat voelt. De VK had mijn vliezen gebroken, maar ik had nog maar zo weinig vruchtwater dat het nog niet eens een glas vol was... :confused:

7. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Rugweeen = PIIIIIIIJJJJJJJNNNNNNNN

Van mijn onderrug over mijn buik naar mijn benen tot onder mijn voeten. 1 en al wringende stekende pijn. Zo erg dat je op een gegeven moment denkt: erger dan dit kan het niet. Het volgende moment.... wordt het erger...
    Dan komt de fase: IK GA DOOOOOOOOOD... (deze fase is het zwaarst voor de eventuele partner)
    Dan komt: ok... ik geef op.... pijn, je hebt gewonnen. En dan komt het kindje :-D

Mijn vliezen braken terwijl ik ging zitten. Als een golf warm water kwam het eruit. Daarna bleven er steeds kleinere scheutjes water komen.

8. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ik heb ook rugwee,en buikwee,en en beenwee,en gehad en dat deed zo zeer de pijn is onbeschrijfelijk. ENdat gevoel dat je dood gaat is aanwezig pffff ik moet binnenkort weer maar hopelijk niet de zelfde wee,en was echt kapot na 18.uur perswee,en.

9. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Oke, dank jullie wel voor de antwoorden. Heb geen last meer van mijn rugpijn en het is dan denk ik ook nog geen vruchtwater hoor, maar was ook benieuwd...

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    k heb bij de laatste rugweeen gehad, en mijn hemel :confused: Die zijn met geen mogelijkheid op te vangen! Het begon met hele lage rugpijn, net of ik erdoorheen was gegaan. Alleen over het verlosbed heen hangen liep om de pijn te verlichten, maar naar mate de weeen heftiger werden wist ik mij geen houding meer aan te nemen. Ik wilde alleen maar dat bed uit om te lopen maar dat mocht niet meer :(
    Bij de eerste had ik buikweeen, en die ervaarde ik toch prettiger als deze!

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ja had ik ook, er zat bij mij niks geen pauzes tussen de weeen en het was echt niet meer op te vangen, ik heb echt aan het bed gehangen en tegen de deur lopen slaan.

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had erge rug weeen, maar ik weet niet meer hoe ze echt voelen, ja een beetje als kramp. Ze hebben mij in het ziekenhuis de vliezen gebroken, dit voelde ik lopen maar het kwam er niet met een golf uit. Het vruchtwater voelde ik eigenlijk de hele wel lopen, vooral alsik hoestte.

Deel Deze Pagina