Hoe versieren jullie straks het raam/huis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik zag pas leuke raamstickers met naam op internet.
    Nu vind ik 35 euro best veel geld voor een paar weken een sticker op het raam.
    Ik kan ook gewoon een slinger met: hoera een.... voor het raam hangen en bij Xenos zag ik geboortevlaggen voor 4,95 euro.
    Dan hangen we de vlag uit.
    We zijn er niet minder blij om! ;)

Wat doen jullie? Evt. tips?
    Hoe belangrijk is het?
    Geven jullie er veel aan uit?

We hebben geen voortuin, maar wonen gelijk aan de stoep.

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij hadden bij Xenos de raam-ooievaar gekocht...
    90 cm voor 20 euro...
    hebben we superleuke reacties op gekregen!!!

bij de hema een setje met ballonnen en een slinger "hoera een jongen" voor 4 euro

en uit een zak met gekleurde ballonnen die al in de kast lagen hebben we wat blauwe gehaald....

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0

Is dat die zogenaamd naar binnen vliegt?
    Ben bang dat ze die eraf trekken met langslopen 's nachts...;)
    Wel leuk idee.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij hebben 1 setje blauwe slingers en een lint met; hoera een jongen gekocht bij de xenos! Die hangen we alleen in de woonkamer!

Mn schoonmoeder zou ook nog wat doen zei ze, dus ik laat me verrassen! Ze heeft een sleutel, dus ben benieuwd als we thuis komen.
    Persoonlijk wilde ik weinig geld aan de versiering uitgeven. Ik denk dat we zo'n 3 euro voor beide slingers kwijt waren.

5. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb vandaag bij kidsstickers.nl een raamsticker besteld, is nu 30% korting, dat scheelt weer mooi.
    Verder heb ik een geboortekrans gemaakt voor op de deur en komen er vlaggetjes te hangen. De hoera een..... komt op onze slaapkamer te hangen omdat we anders het raam te druk vinden worden.

6. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Wij doen een raamsticker van foppiez punt nl. De kleinste maat is 15 euro en de grootste 27,50.

Valt erg mee vond ik en wel zo leuk!

7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik zag onlangs een hele leuke afbeelding.
    Heel goedkoop en grappig.

Lief Leuk & Anders: Blauw - witte sokjes aan de lijn

zelf willen we een soort ooievaar-mobiel maken voor buiten. Deze hangen we dan in de vlaggenhouder aan het huis met een paar roze of blauwe ballonnen eraan.

Bij de geboorte van Stijn hadden we een houten waslijntje voor het raam staan. (foto staat in mijn foto-album)

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Wij gaan ook voor de sticker van foppiez.nl... alleen die wij hebben gekozen qua grootte e.d. komt rond de 39 euro... vind het wel meevallen als je ziet hoe lang je het hebt hangen...

9. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Ik zag laatst bij iemand die een meisje had gekregen: een grote roze strik om de voordeur heen, dat vond ik echt een leuk en origineel idee!

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bestellen jullie zo'n sticker nu al, of als de baby er is?
    Ze kunnen zich natuurlijk in het geslacht vergist hebben met de echo...:D

11. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zwanger, dus ik heb geen idee of dit te veel werk is.... Maar je kan ook altijd nog iets zelf maken.
    Je hebt van die doorzichtige vellen waar je prima op kan schilderen. Dan hoef je 'm alleen nog maar voor het raam te hangen. Nou weet ik alleen niet of die vellen ergens te koop zijn. (ik heb ze een keer van een tante gehad die bij een drukkerij werkt)

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    In de vlaggestokhouder gaat een een mand (welke op een vlaggestok bevestigd is) en daarin zit dan een grote en een kleine ooievaar. Verder dan nog versiert met roze of blauwe balonnen.
    Verder nog iets van `hoera een .... `(maarja die kan mijn man na de geboorte pas halen ivm met geslacht) voor het raam beneden.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hadden een grote roze raamsticker (teken voor vrouw met haar naam)! En daarnaast nog een slinger voor het raam. Helemaal leuk

14. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben niets gedaan. Werd gedaan!!

15. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Wij hadden deze, was wel prijzig 65 euro dacht ik... Ik was er zo blij mee! Wr hebben er ook veel leuke reacties op gehad.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben destijds wat versieringen bij de geboortekaartjes gekregen en er zat een ooievaar op het raam toen we na 4 dagen thuiskwamen

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij hebben het geboortekaartje ontworpen bij hipdesign.nl.
    De voorkant van het geboortekaartje laten we nu ook maken als geboortebord (zie hun site). Wel wat prijzig, € 50,-. Maar dat bord kan je bewaren en er misschien iets moois van maken voor op de kamer ofzo.

18. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Via de link www.vistaprint.nl/tv28 kun je een gratis (klein formaat) spandoek laten maken, je betaald dan alleen de verzendkosten
    Vind ik ook een leuk idee!

19. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Wij hebben wat slingers en balonnen van de Xenos weg.
    Verder krijgen we van de drukker een opblaasbare ooievaar gratis incl naamsticker.

20. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Het is voor ons nog heeeeeel ver weg (April) maar we hebben er al wel over nagedacht, ook omdat we zo'n door-het-raam-vlieg-ooievaar zagen aan het begin van onze straat. Die vond ik zooooo grappig en had ik nog nooit eerder gezien, maar nu begrijp ik hier dat het toch vaker gebruikt wordt.

Mijn vriend wil absoluut niets met "hoera een jongen/meisje" en dat vind ik niet erg. Nu zijn we het erover eens dat ik een krans ga maken in roze of blauw, bloemen erin verwerken, kleine sokjes eraan laten bungelen met lintjes, en die dan op onze voordeur te hangen. We wonen in een oude straat met van die "lieve" huisjes/schipperswoningen, dus we vinden het ook wel mooi klassiek staan op die manier. :)

Die sokjes aan een lijn voor het raam zijn ook wel superschattig!! En ook een leuk idee van die grote roze strik om de voordeur! :D

Deel Deze Pagina