Ja het gevoel dat met haar een stukje van mij gestorven is herken ik. Ik ben toch een stuk rustiger geworden. Maar kan ook meer genieten van kleine dingen. Daar ben ik me nu ook bewuster van. Mijn eerste dochter heet E.lin* en tweede dochter L.evie. We willen hierna nog wel een derde kind zodat L ook een broertje of zusje heeft waar ze mee kan spelen.
Ja dat heb ik ook van Sophie geleerd, meer te genieten van kleine dingen Mooie namen hebben je meisjes!
Dames sorry dat ik niet reageer.. Het gaat niet goed hier. Senne heeft heftige verborgen reflux en voedselallergieën. Daarnaast weten we sinds vrijdag dat hij laryngomalacie heeft, zijn luchtpijp klapt steeds dicht door te zwak kraakbeen en daardoor drinkt hij heel slecht. Uit bescherming dooft zijn lichaam de drinkreflexen uit en ik krijg hem nauwelijks aan de borst of fles. Als de boel maandag niet verbeterd is wordt hij (weer) opgenomen voor sondevoeding en observatie, uit angst dat hij straks een negatieve associatie krijgt met eten. Dus, veel gehuil, onrust en daarnaast een dwarse peuter, ik weet gewoon niet waar ik de tijd en energie nog vandaan moet halen.. Daardoor komt Juli* wat op de achtergrond te staan, maar haar voetjes geven me zo nu en dan even een warm gevoel, ze is nog bij me. Iemand vroeg of alles wellicht te snel gegaan is voor de verwerking en zo.. ik denk het niet echt, ik weet het niet want er is teveel onrust. De tijd zal het leren, maar ik heb geen spijt van onze keuzes.. Veel liefs!
@ Wmvss; mooie foto! Wat ontzettend fijn dat je nog een wondertje hebt mogen krijgen. Geniet er lekker van. @ Lilalief; wat heftig allemaal zeg..... Poeh, ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent! Dat is niet niks. Ik hoop dat het snel de goede kant op gaat en dat het wat rustiger wordt. En hopelijk kan je toch nog een beetje genieten!
Ojee lila dat is minder. Had lila ook geen problemen met voeding e.d.? Allergie ofzo? Meen me zoiets te herinneren. Het zit jullie ook niet mee zeg! Sterkte ermee... Hier gaat t wel ok. Eindelijk I* haar grafsteentje (glas) laten ontwerpen. Helaas duurt t nog wel even voor het grafje geplaatst wordt en daar heb ik nu eigenlijk wel spijt van. Dat we t niet eerder hebben geregeld, maar ik kon t eerder nog niet aan. Met de zwangerschap gaat t verder goed. Voel haar goed bewegen en er zijn verder geen klachten of problemen tot nu toe. Hopelijk is t snel augustus en is ons kleine meisje er gezond en wel. Kan niet wachten!
@ Wendy: welkom. Heftig verhaal hoor! Fijn dat Sophie* grote zus is geworden en dat alles goed is gegaan...
@ Luvv, tjeh, als je er nog niet klaar voor was...dan zij het zo. Alles op zijn tijd he! Hopelijk is het straks een hele mooie 'afsluiter' als alles klaar is. En wat lijkt het me heerlijk, om alweer 27 weken zwanger te zijn. Hoop dat je er heel erg van geniet!
@Lilalief: jee hee wat een verhaal. Heel veel succes en sterkte voor je kleintje!! Als je dit leest, hoe is het nu, is hij opgenomen (geweest)? @Beetjemama: Dank je wel. Ja we genieten echt enorm, sinds de komst van Vigo zegt iedereen dat ik er zo stralend uitzie Ik ken jouw verhaal niet (zal zo eens teruglezen) maar je naam geeft mij een vermoeden @Luvv: heftig he om zoiets te moeten ontwerpen. Ik vond dat destijds ergggg zwaar, je bent er helemaal niet mee bezig tijdens je zwangerschap. Ik was bezig met het uitzoeken van babykamertje en kleertjes en dan ineens zit je met een boek met foto's van grafkistjes enzo Heel veel sterkte. @Jonneke23: hoe is het bij jou en met je meisje? Hier een foto van het graf van Sophie*. Ze is bijgezet in het familiegraf waar haar overgrootoma en betovergrootoma liggen. Een foto van de dag waarop ze werd bijgezet en een foto zoals het nu is met haar gedenksteen.
Mooi hoor.. Ik kreeg even kippenvel, ze heeft onze achternaam. (die komt in deze regio bijna niet voor, maar misschien waar jij woont wel)
Gelukkig gaat het nu beter met hem. Over de bv moet je jezelf niet schuldig voelen hoor, je hebt het geprobeert en voor hem is het nu beter dat je fv geeft, zo kan je ook beter zien wat hij drinkt. Dat is toevallig, ze heeft de achternaam van haar vader, we zijn niet getrouwd.
Ik voel me niet schuldig, maar ik baal wel enorm. Ik heb bakken geld uitgegeven aan BH's, voorraad compressen, een kolf, een huurkolf met koopset kolfschelpen om de productie te verhogen, voedingstopjes etc. Ik heb vreselijk veel gekolfd in het ziekenhuis en later thuis ook, 2x borstontsteking gehad en 2x spruw en steeds maar doorgezet want ik wilde zo graag! Het moment samen met voeden (wanneer het goed ging) was zo fijn.. Maar goed, wat niet gaat dat gaat niet, ik zie nu ook dat hij zelfs met de fles snel moe wordt dus ik moet hem die rust van het fles drinken ook gunnen..
Wat mooi!! Heftig hoe jij je dochter* hebt verloren. Lijkt me heel eng, dat je zo constant veel bloed verloor en de placenta niet wilde hechten.. Gelukkig is deze zwangerschap goed verlopen en heb je nu een prachtige zoon gekregen. Gaat het nu wel goed met hem? Herken het dat je schrijft dat met je dochter* een stukje van jou is gestorven.. zo voel ik het ook wel.. maar ook heeft ze een stukje van zichzelf in haar broertje gestopt. Mooi hè die wenkbrauwtjes, wimpertjes, nageltjes, etc.. ik was ook zo onder de indruk toen ik haar zag.. dat zullen we nooit vergeten!!
@ Gabrielle, hoe gaat het met je? Mooi gedichtje voor bij de boom, ik vind het ook zo'n mooi idee zo'n boom. @ LilaLief, hoe gaat het nu met Senne? Is die laryngomalacie ernstig of gevaarlijk voor hem? @ Luvv, fijn dat alles goed gaat.. nog even aftellen tot augustus! Is alles al klaar? Hoe is het met de andere meiden? Hier erg druk.. Kleine man is een huilbaby dus vind het erg zwaar.
Ja was ook echt heftig, ik wilde zelfs niet meer naar het toilet op den duur, ik werd echt gek van al dat bloed. Buiten het feit dat ik steeds flauwviel door het vele verlies Ook tijdens de zwangerschap van Vigo was naar het toilet gaan voor mij altijd angstig ................... Gedurende de zwangerschap van Vigo heb ik elke dag bloedverdunners in mijn been of buik gespoten, hij heeft direct na de geboorte wel een injectie gehad om zijn bloed te normaliseren, maar hij is gelukkig zelf geen drager van factor8. Met hem gaat alles dus gelukkig goed. Alhoewel ik wel met hem naar het Juliana Kinder Ziekenhuis moet volgende maand omdat er toch iets niet goed is met zijn bloedsomloop. Hij heeft op willekeurige momenten ineens een dik paars armpje of beentje, na wat masseren trekt dat dan weer weg. @Huilbaby: Onze eerste zoon was ook een huilert helaas. Weet je waarom hij huilt? Wij hebben elke arts en ziekenhuis met hem afgelopen, maar er is nooit iets gevonden totdat hij op zijn 5e een IQ test kreeg, hij is hoogbegaafd en in zijn hoofd kon hij dus altijd al veel meer dan zijn kleine lichaampje kon, één al frustraties maakte van hem dus een huilbaby.
Ik heb geen idee. Ik denk gevoelig voor prikkels en iets van verlatingsangst. Inmiddels gaat het wel beter, maar hij houdt wel veel van wakker zijn. Hij is motorisch ook best wel snel. Hij kan nu redelijk goed zelfstandig zitten en begint met kruipen. Pittig voor Senna dat hij hoogbegaafd is. Hij had dus verder nergens last van?
Late reactie maar nee kamertje nog niet klaar. Ben nu 32 weken en vorig jaar ging t in deze week mis. Vnd t een spannende week, het was al spannend, maar deze week is het nog iets meer. Gelukkig morgen controle en ze is duidelijk aanwezig. Hierna nog een week werken en dan verlof. Dan zullen we t kamertje denk ik gaan afmaken, maar vind t wel spannend hoor. Het deed zoveel pijn om de kamer weer leeg te ruimen.... Maar ik weet dat t toch een keer moet.
Luvv zeker een spannende tijd. Lijkt me ook lastig om de kamer te veranderen. Weer een stapje. Maar straks ligt daar een heel mooi klein mensje waar je voor kunt zorgen.
Nee verder heeft hij nergens last van en na verloop van tijd is het vele huilen ook over gegaan omdat hij uiteraard steeds meer kon, de dingen die hij in zn koppie wilde lukte hem uiteindelijk ook lichamelijk. Ook op school is hij gewoon net als andere kindjes omdat wij ervoor gekozen hebben om hem geen klas over te laten slaan, wel rekent hij op veel hoger niveau dan de rest van de klas omdat hij wel gemotiveerd moet blijven. Gelukkig gaat het nu al wat beter met jullie zoon.
Moet een dubbele week zijn luvv. Trek je het een beetje? Gelukkig heb je bijna verlof. Kun je echt tijd nemen voor jezelf en het kamertje af maken. Natuurlijk is dat moeilijk, het had anders moeten zijn. Maar wel heel mooi en bijzonder dat er dadelijk een heel klein wondertje daar mag slapen. Trek je het een beetje? Geniet maar van je verlof!
Was zeker dubbel. M'n verlof is nu aangebroken. Hopelijk over een week of 4 een gezond en levend kindje in onze armen. Hoe gaat t met jullie??