Er zit zo ontzettend veel verschil tussen de diverse merken, dat ik het best moeilijk vind om online kleding te kopen voor onze zoon. Dus misschien even vergelijken met hoe jullie vinden dat merken vallen? Plaats gerust merken die ik niet noem, vind ik leuk om te lezen! Onze zoon is +/- 70cm lang en weegt +/- 7,230kg (hij heeft een opvallend smalle taille, maar groot hoofd). Zelf gewogen gemeten want het consultatiebureau is alweer een paar weken geleden en hij is overduidelijk gegroeid in de lengte en in de breedte H&M: Valt lang, maar niet heel breed. Noppies: Valt vrij klein. B*E*S*S*: Valt smal. Zara: Mouwen zijn altijd te kort En broekjes zonder (echt) trekkoordje zijn te breed. C&A: Valt smal en past op zich altijd perfect, maar krijg soms met moeite zijn grote hoofd door de shirtjes Zeeman: Rompers zijn te breed, maar de overige kleding past altijd erg goed. Ben vooral erg te spreken over de t-shirts. Broekjes wassen naar mijn ervaring niet mooi...veel pluisjes en gekrompen broekspijpen. M&S: Valt lang. Next Direct: Ik ben groot fan van hun babykleding, maar ik bestel er wel altijd een maat kleiner. Valt erg groot!
Mijn zoontje is ook wel smal, en niet erg lang. Zelf vind ik Hema heel fijn. Ook zeeman en name it (valt ook klein) bevalt mij erg goed. H&m is inderdaad vrij lang, t shirts en truien "hangen" hier vaak
Noppies valt perfect ( lange slanke dame) Dirkje valt goed Hema veel te groot/ lang Name it valt goed Dat zijn de merken die ik koop of probeer.
Mijn meisje is redelijk smal. (61 cm bij 4800 gram) Feetje valt klein (draagt ze een maat groter dan de rest) Z8 valt heel mooi Noppies mooi Baby love redelijk klein, maar wel mooi in verhouding. Tumble valt mooi hier HEMA te breed Quapi lang wel mooi smal Dat is wat k zo even kan bedenken
Eens met het lijstje van TS. Hier het liefst c&a, prenatal (maar valt wel ruim) en Hema. Die vallen altijd goed
Ik heb een lange magere vent. H&M en Hema zijn qua lengte goed maar veel te breed. Heb laatst de Tumble 'n Dry sale geplunderd en dat past veel beter. Een stuk smaller. Babyface valt hetzelfde en past hij dus ook goed. Name it zit er een beetje tussenin.
Ik ben echt fan van Tumble 'n Dry, valt heel goed bij mijn zoon. Mooi lang en smal, met name broekjes. Geldt ook wel voor Z8 maar broekjes daarvan weer minder. Sommige spullen daarvan pillen wel makkelijk, van beide merken. Zeeman moet ik altijd maatje groter hebben maar valt dan wel mooi, Hema past eigenlijk niet echt mooi, snel te kort, mouwen te lang en dan nog wel te wijd. Rompers zijn dan wel weer perfect. Van de H&M ook trouwens. Zara is te kort en te wijd. Name it ook vaak wel mooi.
Leuk om te lezen wat er bij jullie kindjes goed past Ik vergat Hema en Prénatal helemaal! Goed dat jullie er over begonnen! Hema is snel te kort, maar is dan nog wel te wijd. Maar toch hangen er ook wel wat fijne items (rompers) in zoonliefs kast. Prénatal valt altijd goed, lijkt het tot nu toe. Vooral de shirts zijn super Ik was alleen niet tevreden over hun Newborn broekjes. Veel te wijd.
Het jammere van de hema vestjes is dat ze na wassen en gebruik nog extra kort en breed worden. Wij hebben het voordeel dat onze tweede breder is dan onze oudste. Maar het had andersom echt niet goed gezeten. Hema heeft ook skinny broekjes van lekker dikke stretchstof en die zijn echt top. Onze oudste heeft smalle beentjes en het zit altijd netjes. De baggy broeken zijn ook niet heel erg baggy als ik het vergelijk met de h&m broeken. Dat zijn de wijdste die ik heb getroffen. en dan vaak ook een dikke stof waardoor het helemaal plomp wordt. De allermooiste sluitende broek die ik tegen ben gekomen is van Noppies. Maar die skinnies van de hema doen er niet heel erg aan onder. De zeeman shirtjes passen goed voor smallere kindjes. De mouwtjes lopen ook wat smaller af waardoor het ook goed om de pols sluit. Helaas voor ons dus ook niet bruikbaar voor onze 2e man.
Ik ben fan van de rompers van de Wibra. Die vallen erg goed en kunnen lang mee. De broeken zitten het mooist van Name It. Vind ik wel duur, maar ik zoek in de uitverkoop dan is het Goed te doen. Truitjes van Mexx vallen bij ZL goed, ook Dirkje en Feetje. ZL is trouwens 73 cm en 9,5 kilo.
H&M: Valt goed Noppies: Valt goed Zara: Veel te klein... minimaal 1-2 maten groter! C&A: Valt goed Zeeman: 1 maat groter nodig Wibra: Valt goed of 1 maat groter nodig HEMA: Te kort of te breed. Ik kijk hier echt naar het model en of het wel mooi zou staan als je er een riempje om doet of het broekje inneemt. Dirkje: Valt iets groter, maar neem hier geen maat kleiner! Name it: Valt goed Tumble 'n Dry: Valt goed Birds by D'rak: Bovenlijf een maat groter nodig. Broekjes/rokjes vallen goed. Primark: HEEL KLEIN! 2 maten groter :O Z8: Verschilt enorm... ligt echt aan het kledingstuk. Quapi: Valt goed, maar dan kijk ik bij de combi maten wel alleen naar de kleinste maat. Grotere maat red ze vaak niet Mexx: Valt goed Al om al valt alles redelijk op maat bij mijn dochter, maar ik merk wel dat het per seizoen verschillend is. Oh ja, ze is 88cm en 13kg.
C&A valt klein, we moeten altijd een maat groter nemen Zeeman valt super klein, 2 maten groter neem ik inmiddels! Behalve de rompers die zijn breed en groot Name-it goed, smal maar past altijd erg goed Dirkje valt hetzelfde als name-it Hema ene keer goed andere keer veel te klein H&M valt goed op maat Prenatal broeken zijn te lang en shirts te kort Dochter is 84cm en ong 13kilo