Dat klopt inderdaad. Ik heb een vriendin die ik jaaaaaren lang zeer regelmatig onder de zonnebank gaat en zij ziet er zoveel ouder uit dan de rest van ons vriendinnenclubje. Echt een groot verschil...
Nooit. In de zomer ben ik veel buiten, en word van nature heel snel bruin van gewoon in de tuin bezig zijn (ik lig eigenlijk ook nooit te zonnen, daar heb ik geen geduld voor). Dat kleurtje blijft de hele winter eigenlijk best redelijk hangen. Ik ben gezegend met donker haar en van nature redelijk warm tintje (dit in tegenstelling tot het merendeel van mijn familie), dus ik zie niet in waarom ik dat aan zou moeten vullen.
Ik ga er nooit onder. In de winter ben ik echt ziekelijk bleek in combinatie met bruin /zwart haar lijk ik echt ziek. Ik gebruik sinds een paar jaar 2x per week een geweldige bruiningsspray voor mijn gezicht. Het is een zelfbruiner, die ontzettend goed werkt. Sindsdien vragen mensen nooit meer of ik ziek ben en het is veel beter voor mijn huid dan de zonnebank. Plus dat het mij ongeveer 20 seconden per keer kost. Geweldig spul!
Ik heb een zonnebank op zolder staan en gebruik hem in de wintermaanden. Eerst een paar keer per week om een kleurtje op te bouwen en daarna 1 x per 2 weken om de kleur te behouden. Ik gebruik wel speciale zonnebank cremes. 1 voor het zonnen en 1 gelijk na het zonnen. Ik heb een mooie huid en ik ben er nog niet van verouderd. Ik word vaak zelfs wel 15 jaar jonger geschat dan ik werkelijk ben.
Maar om terug te komen op het zonnenbanken. Daar neem je dus bijna geen vit D uit op. Dan kan je beter suplementen slikken. Een stuk veiliger.
Ik had het m.b.t. vitamine D opname ook niet over zonnebanken. Ik reageerde op mensen die schreven ook nooit in de zo'n te gaan. Veel mensen hebben een tekort aan vitamine D. Met gewone supplementen vul je zo'n tekort niet aan. Daar heb je dan echt ampullen via de huisarts voor nodig. En regelmatig dus even in het zonnetje.
nooit. Wel heb ik een heel lichte huid van mezelf, inclusief bleek gezicht in de winter, maar een beetje makeup doet wonderen. Ook in de zomer bak ik niet. Ik zit altijd zoveel mogelijk in de schaduw aangezien ik al meerdere keren een zonnesteek heb opgelopen.
Ik heb er thuis 1, maar heb er nog nooit onder gelegen... Vind t wel lekker, maar gun mezelf er geen tijd voor....
Nooit, zowel omdat het schadelijk is, als dat ik het bruine kleurtje van de zonnebank echt niet mooi vind.
Nooit. Ben van mezelf best bleek, maar dat zij dan maar zo. Liever dat dan extra risico op huidkanker, waar ik door mijn huidtype sowieso al meer kans op heb. In de zomer gebruik ik factor 30 maar ga op tijd weer uit de zon. Als ik weinig buiten kom in de zomer gebruik ik niets en in het voorjaar meestal ook niets.
Niet. Overigens heb ik wel het geluk dat ik, als echte kaaskop zijnde, een vrij donkere huid heb. Ik word dan ook heel snel en makkelijk bruin en verbrand bijna niet. Maar dan nog smeer ik de eerste paar dagen in de zon (of dat nu tijdens een vakantie is of het begin van de zomer dat maakt niet uit) standaard met factor 10, ik wil mijn kinderen namelijk erg graag zien opgroeien.
Voor het trouwen een keer of 8 geweest om niet net zo wit te zijn als mijn jurk. Vooral de warmte vond ik heerlijk. Maar ga er nooit onder. Heb wel een bleke huid maar ben liever bleek dan dat ik mijn gezondheid moedwillig in gevaar breng.
Nu nog wel misschien, je bent er 'nog niet' van verouderd zeg je. Maar dat komt nog wel en dan maar hopen dat het bij de extra rimpels en groeven blijft.....😏 Wat iemand hierboven al zei, regelmatig onder de zonnebank of in de brandende zon doet met je huid wat roken met je longen doet. En helaas gaan steeds meer (jonge) mensen dood aan huidkanker.