Hoe storend is het dat Floor Vloer betekent?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jerna, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe storend is het dat Floor Vloer betekent?

1. Storend

2. Beetje storend/ neutraal

3. Niet storend

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jerna

Jerna Lid

29 mei 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na twee jongens is er nu een meid op komst. We vinden Floor een hele mooie naam, kort, krachtig en vrouwelijk. Alleen hoe storend is het dat het Vloer betekent in het Engels? Ik werk in een internationale omgeving en wat als zij later internationaal wil werken...
    Zou je er om die reden Floortje of Flore van maken?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind dat zelf altijd heel storend. Zo ken ik twee zusjes die Floor en Lies heten, vloer en leugens.... Ik zou er zelf nooit voor kiezen.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja, ik zou daar niet over nadenken. Het is in Nederland een hele normale naam.
    Leuke naam.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    die link heb ik er nog nooit mee gelegd..
    de klank van de oo is ook net iets anders toch..
    zou er zelf iig niet eens over nadenken stel dat zij/hij later ooit bij een internationaal bedrijf gaat werken hoe spreken ze het dan uit en wat betekend het dan..
    ik denk dat je dan heel veel namen af kan strepen door niet uitspreekbaar of rare betekenis in andere taal

5. K00

K00 Niet meer actief

Ik vind Floor een hele gave naam!
    Ik zou het gewoon doen!
    In Nederland is het een normale naam.
    Job zou dan ook niet meer kunnen..
    Een vriend van ons heet Ruud, wat klinkt als onbeleefd. Hij noemde zichzelf daarom Rudy toen hij in het buitenland was, maar om nou te zeggen dat je je kind niet meer Ruud kunt noemen in Nederland?

Mocht ze het later als vervelend ervaren kan ze zich in het buitenland altijd nog Floortje of Florien noemen.

Alternatief is misschien Noor?

6. Aries

Aries Niet meer actief

Geen probleem wat mij betreft. Ze kan er in het buitenland altijd nog Flora van maken. Desnoods geef je dat of bijvoorbeeld Florine op als officiële naam en gebruik je Floor als roepnaam, kan ze altijd nog kiezen.

7. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ja ik vind dat wel storend. Daarom vind ik Fleur leuker.

8. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Oeh dat zou ik ook nooit kiezen...

9. Vleermuisjesss

Vleermuisjesss Niet meer actief

Heb genoeg "Floor"en in mijn omgeving en moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zo over heb gedacht :D.
    Maar nu ik zo denk is het eigenlijk best storend?

10. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Ik vind Floor een leuke naam, maar zou het nooit kiezen vanwege de betekenis in het Engels. Zou dan inderdaad eerder voor Fleur gaan.

11. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Ik werk in een internationale omgeving en zou wel balen als ik Floor had geheten denk ik. Is voor mij dus echt een no-go. Net als Lies, Joke, etc.

Edit: overigens vind ik het wel een mooie naam. Flore of een andere vorm met als roepnaam Floor zou ik wel ok vinden.

12. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Zo, die naam is nu voor altijd voor mij verpest :D had de link nooit gelegd maar nu ik het eenmaal hoor...

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.860
    5.098
    113
    Ik zou de naam niet kiezen vanwege de Engelse betekenis

14. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    noooit zou ik die naam geven maar ik ben dan ook vaak in het buitenland en let er altijd erg op dat de namen die ik geef zowel in NL als in het buitenland op correcte wijze worden uitgesproken...

15. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Onze dochter heet zo. Woon in een omgeving met veel expats en de meesten kennen deze Nederlandse naam en kijken er niet van op. Wel heeft ze nog een andere naam, die ze altijd zou kunnen gebruiken mocht ze ooit in een omgeving komen te werken/wonen die daar eventueel om vraagt. Daarbij vind ik het qua uitspraak toch net iets anders klinken als het om vloer in het Engels gaat. Kortom, wel over nagedacht maar nooit problemen mee gehad op wat voor manier dan ook. Succes met je keuze!

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb hier werkelijk nog nooit overna gedacht, terwijl ik wel een Floor ken. Maar nu je dit zegt Kan ik me wel enigszins voorstellen dat het niet zo "handig is" wanneer je internationaal zou werken. Op moment dat je voornamelijk in een NLe omgeving bent, zou ik me er niet druk om maken!

Ik vind overigens Flore ook wel een leuke naam, maar mss voor een volwassene iets minder?

17. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf denk ik een andere officiële naam geven (Flore, Flora, Florine etc.) en dan als roepnaam Floor doen.

18. Snoep

Snoep Niet meer actief

Floortje Dessing noemt zichzelf gewoon Flora in het buitenland. Ik vind t niet storend hoor!

19. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Ik vind het totaal niet storend! Maar inderdaad, als ze later als volwassen vrouw veel in een internationale omgeving woont zou het misschien minder handig kunnen zijn. Maar wat sommige anderen hier al zeiden, ze kan haar naam dan ook een beetje 'verengelsen'.

Zelf zou ik de naam om die reden in elk geval niet afwijzen. Sterker nog, hij stond vrij hoog op m'n lijstje maar is het nèt niet geworden (niet vanwege de Engelse associatie maar omdat we andere namen nèt mooier vonden).

20. Islah

Islah Niet meer actief

Tja zo heb je ook vrouwen in Amerika die Jan heten en mannen die Kip heten.
    Sem betekent gif in het Arabisch. En zo heb je vast nog veel meer namen.

Ik zou me er niet zo druk om maken wat iets in een andere taal betekent... En als je je er toch druk om maakt gewoon Flora als officiële naam geven en dan kan je altijd nog een iets andere roepnaam hanteren.

Deel Deze Pagina