Ik had al een rare opstart van mijn zwangerschap, testte pas een week na nod positief en werd later 2 weken terug gezet.. wel een kloppend hartje maar helaas toch mis gegaan.. nu zit ik nog middenin de miskraam, ik zit maar te wachten tot het los gaat laten.. sinds zaterdag bloed ik wel maar geen krampen etc nog.. Nu vroeg ik me af, hoe snel zijn degene die dit ook mee hebben gemaakt weer zwanger geworden na de miskraam?
Ik heb ruim een jaar geleden een miskraam gehad en ben nooit meer zwanger geworden. Het ligt er denk ik aan hoe snel je überhaupt zwanger raakt. Was je snel zwanger deze keer? Dan zal het de volgende keer misschien ook weer snel gaan. Sterkte in elk geval.
Na de eerste miskraam was het in de vierde ronde weer raak. Helaas ook weer mis en direct de tweede ronde na die miskraam weer zwanger. Het kan snel gaan , het kan ook lang duren. Sterkte met het verwerken
Hoi hoi, Hier een wat positiever bericht. Raakte afgelopen jaar onverwacht zwanger door condoom heen. Hadden geen hormonale anticonceptie ivm erfelijke borstkanker in de familie die gevoelig is voor hormonen. Deze onverwachte zwangerschap heeft ondanks korte duur veel losgemaakt en daarom zijn we er opnieuw voor gegaan. Ik was meteen weer zwanger en tot op heden nog steeds. Wel opnieuw spannend geweest in t begin. Veel bloedverlies en krampen gehad. Maar ze is wel blijven zitten. Dus t kan wel meteen. Ik heb destijds ook gegoogled daarop. Ze zeggen dat je na miskraam extra vruchtbaar bent. Og dat zo is geen idee. Ik hield er wel rekening mee omdat t door de anticonceptie heen was de eerste keer en buiten de voor mijn idee vruchtbare dagen. Xx
Na de eerste miskraam hebben we er 7 rondes over gedaan om weer zwanger te raken. Helaas liep dit ook uit op een miskraam. Na de tweede miskraam waren we bij de eerste poging weer zwanger, tot op heden nog steeds zwanger .
Wat naar zeg als je het meerdere keren meemaakt of het niet lukt erna! Ik was bij mijn 1e gelijk zwanger, en deze keer was het ronde 6 (andere partner dan mijn 1e kindje) maar dat zegt dan niet echt iets denk ik?
Heel verschillend. Ik heb vier miskramen gehad. Na mk 1 direct weer zwanger. Na mk 2 duurde het 11 maanden. Na mk 3 in ronde 2 zwanger. Na mk 4 in ronde 3 zwanger. En dit keer was het gelukkig weer een goede zwangerschap.
Wat verdrietig van je miskraam! Voor de eerste weet ik het niet, in een vroegere relatie 3x misgegaan en met mijn huidige man waren we bezig met een oriënterend vruchtbaarheid onderzoek toen ik zwanger bleek. Voor de tweede was het de eerste ronde raak, maar liep uit in een vroege miskraam. Tweede ronde niet raak en derde ronde wel, nu ruim 12 weken in verwachting van een tweeling. Alle 3 de zwangerschappen zijn overigens het resultaat van 1x actie voor mijn oudste waren we een jaar lang erg actief aan het oefenen. Dus ik vermoed dat veel sex bij ons de kans op zwangerschap niet heeft vergroot, dat vond ik wel een 'grappige' gedachte
Ik lees toch best veel dat het vaker dan 1 keer gebeurd achter elkaar.. nu maak ik me nog meer zorgen en is het spontaan losgekomen?
Geen zorgen maken, daar heb je niets aan . Ik ken genoeg vrouwen zonder miskramen, maar met 1 en helaas ook sommige met meerdere miskramen. Je kunt het gewoon niet voorspellen.
Ik heb zelf ook een miskraam gehad maar we hebben even gewacht met zwanger worden, omdat ik eerst mijn cyclus weer op orde wilde hebben. We zijn nu bezig met de tweede ronde. Ondertussen is er nog wat privé omstandigheden gebeurd waardoor we geen tijd hadden om zwanger te worden. Omdat een mk niet ‘erg’ is voor je lichaam mag je gelijk weer proberen om zwanger te worden als alles weer schoon is, volgens mijn huisarts. Je bent de eerste drie maanden ook vruchtbaarder. Na de miskraam kan je Hcg test nog steeds positief zijn. Heel veel sterkte met de mk. Heel naar en verdrietig om mee te maken.
Sterkte toegewenst! Ik heb voor ons zoontje een miskraam gehad, die was in 1 ronde raak, maar bleef niet plakken. Gelijk daarna weer zwanger (dus niet ongesteld geweest tussendoor). Merkte dat het kwa hormonen pittig was, veel schommelingen. Achteraf hadden we beter een paar mnd kunnen wachten.. Je kunt denk ik nooit zeggen hoe snel het raak is. Wij zijn nu een aantal maand wat slordig geweest met ac, maar tot nu toe niet zwanger ervan geworden (man wil wel graag, ik wacht liever nog even. Maar als het wel gebeurd is het zo). Terwijl bij ons zoontje ik zwanger was terwijl het volgens de berekeningen van eisprong etc niet supergunstig was. Je weet het nooit denk ik! In ieder geval veel sterkte toegewenst!
Nadat ik gestopt was met de pil was ik na 3 rondes zwanger, dit werd een miskraam. Daarna werd ik weer pas zwanger na de 8e ronde
Verdrietig dat je een miskraam had Ik was de eerste keer gelijk zwanger, met 8 weken een miskraam gehad, en toen nog 1x ongesteld geweest voor ik zwanger werd van mijn dochter.
Van ons eerste kindje was ik in ronde 1 zwanger. Gezonde dochter gekregen. Vier jaar later hebben we besloten te proberen een tweede kindje te krijgen. Ik was inmiddels 38. Ik was meteen ronde 1 zwanger, dat ging mis. Daarna in ronde 2 zwanger, ook dat ging mis. Ik ben nu weer zwanger, wederom in ronde 2. Ben inmiddels 39. De kans is groot dat mijn leeftijd een rol heeft gespeeld bij de miskramen. Ik heb dan wel weer het geluk dat ik makkelijk zwanger raak. Hopelijk blijft deze plakken!