Hoe snel zwanger na gebruik clomid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pppat23, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pppat23

pppat23 Lid

23 jun 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zal eerst even kort uitleggen wat mijn situatie is.
    Na 1,5 jaar gewacht te hebben en mijn vriend eindelijk de verlossende woorden zei "stop maar met de pil" ben ik in juni 2010 EINDELIJK gestopt met de pil.

Vol goede moed gingen we ervoor, totdat ik na 50 dagen nog steeds geen menstruatie had.. Nou je gaat natuurlijk hopen dat het gelijk al raak is.. maar na zoveel zwangerschapstesten weet je dat dat niet het geval is.. Uiteraard weet ik dat je moet "ontpillen" en we gaven het z'n beloop.

Tot ik na 7 maanden nog steeds geen menstruatie had.. toch op aandringen van mijn vriend maar even naar de dokter geweest ( ik ben al geen dokterspersoon, en wou er niet TE veel mee bezig zijn).
    De dokter constateerde dat dit niet goed was en kreeg een kuurtje van 10 dagen provera mee.. als ik hiervan een menstruatie zou krijgen moest ik gewoon weer afwachten.. En gelukkig kreeg ik al snel na het kuurtje mijn menstruatie...maar daar bleef het ook bij..

Vervolgens na 3 maanden weer naar de dokter gegaan, en die heeft mij doorgestuurd naar de gynaecoloog. Bloed afgenomen, spermaonderzoek enz. (was allemaal in orde), wel kreeg ik te horen dat ik PCOS heb..

Ben begonnen met weer een kuur van 10 dagen Provera en moest op de 3e dag van mijn menstruatie beginnen met Clomid 50mg. Sindsien 2x in de week naar de gynaecoloog geweest om een follikelmeting te doen.. vandaag voor de laatste keer deze maand geweest voor een follikelmeting (dag 21 van cyclus) om te kijken of het nog wat had gedaan.. het heeft niks gedaan dus nu ga ik vanaf vandaag weer beginnen met 10 daagse kuur provera en op de 3e dag van mijn menstruatie Clomid 100mg (2x 50 mg per dag)..

Ik hoop zo dat de 100mg wel aanslaat, mijn kinderwens is nu al 2,5 jaar aanwezig en iedereen om heen is zwanger.

Wat zijn jullie ervaringen met clomid? zijn jullie er snel zwanger van geworden. Ik weet natuurlijk dat het niet zo hoeft te zijn dat dit bij mij ook zo is.. maar ben erg benieuwd.

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ik kan niet mee praten, sterkte. Ik lees hier veel dat mensen Clomid slikken, dus je zal vast positieve reacties krijgen.

Vraagje; Hoe bepalen ze nou eigenlijk of je PCOS hebt?

3. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Hey,
    Ik kan er zelf niet over meepraten, maar een kennis van me heeft hierdoor wel al een dochter en een tweede is onderweg.. Weet helaas niet hoelang ze er mee bezig is geweest.. Wat ik alleen dus wil laten zien, er is dus zeker goede hoop!
    Ik duim voor je! Dat je maar snel zwanger mag zijn!

4. pppat23

pppat23 Lid

23 jun 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pip1986 Bedankt voor je reactie. Bij mij is het d.m.v. een inwendige echo geconstateerd.. je hebt dan heel veel eiblaasjes die als het ware als een trosje bij elkaar zitten.. het probleem is dat er te weinig hormoon aangemaakt word waardoor er een eiblaasje rijpt. (als ik het goed heb haha).

5. pppat23

pppat23 Lid

23 jun 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @happymom2010 Bedankt voor je reactie.. ja het is indd bekend dat 80% van de gevallen binnen een jaar zwanger is dmv clomid.. dus de hoop heb ik zeker! ben wel benieuwd na hoeveel rondes het bij andere heeft geduurd..

6. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Veel succes ermee, heb er geen ervaring mee maar hoop dat het bij jou snel raak is

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik was met de eerste ronde Clomid gelijk zwanger! :D

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen PCOS heb maar (achteraf gezien) alleen een steuntje in de rug nodig heb gehad. We hadden een negatieve samenlevingstest en de gynaecoloog dacht aan vijandig slijm bij mij. Hij zei dat ik 4 maanden Clomid moest proberen en daarna zouden we overgaan op IUI. Na m'n eerste rondje Clomid moest ik bloed laten prikken op progesteron (checken of ik daadwerkelijk een eisprong had gehad) en de uitslag was zo hoog dat ik gelijk een vermoeden had! Het kon ook niet anders want m'n eitje groeide meteen supergoed! Ik was ook al 5 dagen overtijd dus ja..;)

Ik zeg dus: I love Clomid!! :D

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

8 rondes op clomid gezeten, toen 10 maanden door omstandigheden gedwongen geen clomid kunnen gebruiken en begin nu aan mn 3e ronde puregon spuiten en mn 4e iui behandeling. Al met al nu nog steeds niet zwamger. Hoop dat het voor jou anders zal lopen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn nicht heeft twee kinderen met clomid en was bij beiden de eerste keer zwanger!
    Heel veel succes! :)

10. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    4 ronde met clomid zwanger geraakt! Heb ook mijn baarmoeder uitlaten spuiten voor de ronde dat ik zwanger werd. Succes met clomid

Groetjes Polo

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb meer dan 9 rondes Clomid gehad, en voor mij NOOIT MEER!!!!
    Wat een ellende, mijn humeur werd er niet beter van, ik voelde me down, zielig, en depressief.
    Als ik zwanger was geworden in een van de eerste rondes met Clomid dan had ik er waarschijnlijk anders over gepraat,bij mij werkte t wel, maar de bijwerkingen waren echt TE ERG!
    En dit hoor ik van meerdere dames, en zelfs van de gyn, en fertiliteits-arts.
    Nee, ik spuit liever Puregon, daar heb ik totaal geen bijwerkingen van.

En nu inmiddels al aan de IVF, dus helaas geen succes verhaal hier. :(

12. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey pppat23,

Ik wil niet je goede hoop wegnemen, maar wat ik ervan heb begrepen is dat bij 80% van de vrouwen die clomid krijgen er een eisprong optreed. 20% heeft een zogenaamde clomid-resitentie (zoals ik waarschijnlijk...). Van de 80% die een eisprong krijgen, wordt dan de helft zwanger.

Op deze site wordt alles heel goed uitgelegd:
    http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000109_PCOS_.pdf

Maar zelfs als clomid niet werkt (als je dus die 1 op de 5 bent die resistent is voor clomid), dan heb je met spuiten nog wel een goede kans op een eisprong. Ik zit nu in mijn laatste ronde clomid (150mg) en mag hierna ook gaan spuiten. Kan er niet op wachten! Ben zo benieuwd of dat wel wat voor me doet!

Maar voor jou hoop ik natuurlijk dat je gewoon bij die 80% hoort en lekker zwanger wordt van de clomid!! Succes!

13. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Wondermiddel!!!
    Voor iedereen is het natuurlijk anders maar bij mij sloeg het direct aan toen ik de goede dosering had. Bijwerkingen??? wist niet eens dat die er waren;) Nee nergens last van gehad, merkte geen enkel verschil!
    Wel pas na 13 rondes zwanger dus heeft echt wel lang geduurd en is helaas ook niet goed afgelopen maar ben wel zwanger geworden door de clomid zonder enige bijwerking. Zo kan het dus ook!:)

Wil nu ook geen seconde langer wachten en zsm weer mijn wondermiddel gebruiken!

Succes meid!

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier in de 1e ronde Clomid 50 mg zwanger!
    Ik heb geen PCOS maar gewoon geen goede eisprong van mezelf. Dag 11 groeide er al een mooi eitje en precies op dag 14 is hij gesprongen.
    Op dag 12 nog geweest voor een samenlevingstest, deze was negatief en mn zuurgraad van mn bms was te hoog. Daar zou ik in de volgende cyclus een nieuw onderzoek voor krijgen.
    Hoop dus verloren deze ronde tot ik geheel onverwachts afgelopen woensdag toch positief heb getest!

15. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    1 ronde Clomid geslikt, gelijk zwanger. Zie banner. :D
    Geen bijwerkingen gehad.

16. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb toch een goei 5 x moeten gebruiken de eerste 4 x sloeg het niet aan en de 5de maal was het raak, int begin had ik ook last vd bijwerkingen na de 3de maal was het over, ik ben van 100mg zwanger geworden

17. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Toen ik Clomid gebruikte was na 3 maanden zwanger.
    Mijn ex en ik waren 16 maanden bezig toen ik zwanger raakte.
    13 maanden zelf geprobeerd maar gezien het slechte kwaliteit zaad van mijn ex en mijn (toen) onregelmatige cyclus moest ik aan de clomid.
    Vond het heavy omdat de eisprong erg pijnlijk was maar toen ik uiteindelijk zwanger was was het het allemaal waard.
    Helaas moest de zwangerschap afgebroken worden omdat het heel slecht ging met mij en het kindje en ben ik dus bevalling,veel te vroeg,van mijn zoontje Pepijn*
    Inmiddels een ''nieuwe'' partner en daar was het meteen raak.
    Zonder clomid!
    En nu hopen we dat het binnenkort weer raak mag zijn,zonder de clomid!

Succes meid en ik hoop dat je snel resultaat hebt en een prachtige positieve test in handen hebt en je mag genieten van een prachtige zwangerschap!

18. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, jullie verhalen doen mij goed.
    Ik zal vermoedelijk volgende maand ook met clomid beginnen en ik heb het idee dat een positieve test echt nog heeeel ver weg is voor mij. Maar door jullie verhalen lijkt dat toch iets minder ver weg.

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik had precies hetzelfde gevoel. Ik dacht dat ik noooooit zwanger zou raken,alsof het niet voor mij weggelegd was.. Gelukkig is niets minder waar en heb ik het geluk gevonden. Ik hoop voor je dat de Clomid bij jou ook zo snel aanslaat en dat je hier een mooie knaltest mag komen showen! Heel veel succes alvast!

20. jaren babywens

jaren babywens Nieuw lid

26 jun 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,dames

Is clomid alleen via de dokter te verkrijgen ?
    ik heb ook zo veel geprobeerd om zwanger te raken.

Deel Deze Pagina