Hai meiden, Gisteren heb ik van de huisarts miconazolnitraat gekregen omdat ik nogal jeuk heb down under. De jeuk zit alleen uitwendig en ik heb verder geen overmatige afscheiding. De dokter ging gelijk van een schimmelinfectie uit en heeft verder ook niet gekeken. Omdat dit bij een voor mij geheel nieuwe praktijk was en er ook nog eens een mannelijke dokter in opleiding naast hem zat heb ik verder niet aangedrongen Nu blijf ik dus jeuk houden. Is dit normaal en duurt het even voor de zalf zijn werk gaat doen? Ik ben zo radeloos dat ik net een keer extra heb gesmeerd.. Ik twijfel ook een beetje of het überhaupt een schimmelinfectie is maar aangezien ik dit nooit eerder heb gehad is het moeilijk oordelen..
Aan het einde van mijn zwangerschap had ik ook last van een infectie. En uit ervaring weet ik wel dat een zalfje helpt. Ik had toen eerst eentje gekregen dat niet goed werkte..waar naar ik terug ging en de volgend zalfje hielp wel meteen. Natuurlijk heeft het wel ff zijn tijd nodig en zal je niet meteen na een of 2 keer smeren resultaat zien. Maar het moet zeker wel minderen.
Ik koop die zalf zelf bij de kruidvat ofzo. Canesten Gino heet het geloof ik. Dat duw je voor het slapen gaan naar binnen met een spuitje. Bij mij werkt dat binnen een dag dan merk ik al verandering. Ik ben nogal gevoelig voor schimmelinfecties. (nee geen soa daar ben ik op getest)
hier 3 dagen geloof ik, maar had het ook veel te laat door. had nergens last van, alleen korrelige afscheiding opeens... en heel erg veel pijn...
Ik heb het nu ook weer. De volgende keer moet je gewoon om een pil vragen. Dat met die crème is niks vind ik... Dit is gewoon 1 pil en dan is het de volgende dag wel over!
Maar smeer je het erop of breng je het ook in? Want de infectie komt vanuit binnen naar buiten. Bij mij werkt het het snelst als ik het inbreng en dan uitwendig insmeer.
Beide koala28.. voel alleen van binnen totaal geen jeuk maar dat zegt dus niets? Blegh ben blij als het weg is
ik heb het nu ook en heb een kuur van 3 tabletten gekregen die je erin moet stoppen zeg maar. Soms krijg je 1 gigantisch ei wat je erin moet doen maar bij mij was dat niet voldoende dus heb nu drie kleinere tabletten.
Hier helaas ook veel ervaring... als tiener heel veel last gehad, en nu met de zwangerschappen en borstvoeding ook weer. Met de zalf duurde het wel een tijdje voor het echt weg ging. Ik kreeg op zich ook jeuk van de zalf zélf, dus dat maakt het moeilijk he. Uiteindelijk overgestapt op de gynodaktarin ovules, en dat was/is bij mij veel efficiënter en praktischer dan die zalf. Liefst die van 1200mg: 1x inbrengen en klaar (geldt zowel voor inwendige schimmelinfecties als voor 'uitwendige'). Kan ik gewoon vrij verkrijgen bij de apotheek. succes, het is zo vervelend
Als ik er last van heb krijg ik altijd een pil, fluconazol. Een keer slikken en na 2 dagen is het weg. Sinds ik zwanger ben wil de huisarts die pil niet meer geven en heb een kuur voor 3 nachten gekregen. Daktarin, dit zijn 3 eitjes en per avond stop je er een in down under. Wat een zooi is dat zeg!! Ten eerst loopt het er net zo hard weer uit als dat het erin gaat, vooral als je er 's nachts weer eens uit moet om alweer te plassen. Ten tweede was een bijwerking jeuk... Terwijl ik al jeuk had... Erg fijn, not! Ten derde heb ik er al die nachten zeeeeeer beroerd van geslapen. Iedere nacht onder de douche gestaan met de sproeier erop gericht. Alles was 3 keer zo dik en rood en jeukte en klopte en ohhhhh bah bah. Volgens de dokter was het een allergische reactie. Dus die zooi hoeven we niet meer. De volgende keer als ik er last van heb vraag ik gewoon weer om m'n vertrouwde fluconazol!
Nee dat zegt niets idd. Ik ben ook altijd weer blij als ik er vanaf ben. Gelukkig nu 2 maanden alweer niet (even afkloppen) maar het is soms echt ondraagbaar zoveel jeuk en pijn.
Eerst wordt het meestal erger en dan na een dag of 2 gaat het beter. Sorry Kan je nog 1 tip meegeven: stop met suiker eten, dan is het zo over omdat gisten en schimmels groeien op suikers. Hier vroeger om de haverklap infecties totdat ik ben gestopt met het veel eten van suikers. Na feestdagen merk ik het gelijk weer, maar kan ik het dus tegengaan door weer te stoppen met suikers. Vreemd, maar waar.
Ik heb altijd vooral jeuk van buiten en niet heel veel afscheiding. Heb een tijd lang die daktarin gekregen (miconazol creme en eitjes) maar dat werkte niet. Op het moment dat ik naar de gyn mocht lag Canesten Gyno bij Etos en toen ik dat had geprobeerd was het over. Ik gebruik wel altijd meteen de tablet die je in moet brengen, is veel sterker dan de creme tube met inbrenghulsen. Maar soms is die laatste wel al genoeg als je het 4-6 avonden inbrengt. Ligt er aan hoe erg je het hebt. Duurt hier wel altijd bijna een week voor het een beetje weg is. Ik kreeg ook juist meer last van Daktarin/miconazol. Vele branderigheid vooral. Ik zou dus voor Canesten gaan. De creme is heel verzachtend in dat gebied. Werkt echt heel snel.
Hmm, het kan dus even duren helaas. Mocht het maandag niet minder zijn bel ik uiteraard de huisarts. Ik durf niet zomaar een ander middel te proberen omdat ik zwanger ben. Heb ook nooit eerder last gehad dus denk dat de zwangerschap ook de oorzaak is. Eet ook niet meer suikers dan normaal. Sterkte voor de dames die het nu ook hebben. Wat een letterlijke kut kwaal