Met hun ogen dicht, dat snap ik Maar wij willen dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie naar Portugal. 22 uur rijden verdeeld over 2 dagen Onze kinderen zijn geen makkelijke slapers en al helemaal niet in een auto. De jongste zit in een stoel die we kunnen kantelen, dan 'ligt' hij in elk geval nog een beetje. Maar de oudste zit op een verhoger met rugleuning. Hoe kan ik het voor haar zo comfortabel mogelijk maken? Kom maar door met die tips
Mijn jongens vinden de stoelen altijd hard, dus zitten op een dun kussen. Verder slapen ze steeds minder. Maar als ze in slaap vallen dan vallen ze dubbel met hun nek, in hele rare houdingen. Met een klein kussentje gaat het wat beter. Maar ik heb niet het idee dat ze last hebben van hun nek. Wat wij wel deden toen ze kleiner waren was af en toe wisselen van plaats in de auto. Dus mama achterin met 1 van de kinderen en 1 kind in autostoel op de bijrijdersplaats. Dat vonden ze ook leuk. Even kijken naar de auto’s voorin of met mama een boekje lezen achterin.
Hier wordt gebruik gemaakt van een nekkussen. Anders krijgt hij echt wel last van zijn nek. Zo'n gordelhoes lijkt me ook nog wel een idee...
De jongens gebruiken bij ons geen kussentjes, maar een dekentje is een must. Lekker er onder kruipen en ze vallen bij ons zo in slaap.
Nu ze ouder worden slapen ze steeds minder goed.. met zn 3en op de achterbank wordt er niet comfortabeler op.. Maar ze zeuren niet.. even doorbijten helaas maar dan een super vakantie!
De oudste sliep/slaapt altijd in de auto, de jongste nooit. Nekkussen en gordelkussen wel geprobeerd, maar volgens mij maakt het weinig verschil. Gewoon kussentje werkt fijner, doordat het meer mogelijkheden biedt. En een dekentje en hun favoriete knuffel natuurlijk!
Hier een dekentje, knuffel en muziekspeler met koptelefoon (ook handig voor bv een luisterboek) - dan zijn ze allebei (mits ze moe zijn) zo in dromenland
Voor de jongste hebben we zo een hoofd band zoals @Eppo82 post. De broer die op dat moment achter hem zit (7zit) doet dit dan goed aan. De grote hebben gewoon hun hoofdkussen mee.
Bij ons slaapt of sliep niemand in de auto. Wij gaan altijd met een overnachting (of 2). Dan is iedereen ten minste uitgerust tijdens de reis en bij aankomst. Wel zo veilig. Dagen rijden was hier ook geen succes op zeer jonge leeftijd. Zelfs als ze wel slapen ben je zelf erg moe. Ik zou dit soort afstanden gaan vliegen. Of wat dichterbij.
Antwoord op je vraag ...: Niet! Gaan naar Frankrijk sinds de jongste 5 is en zowel zij als haar oudere zus slapen gewoonweg niet onderweg. Dat is ook 1 van de redenen dat we overdag rijden.
Hier slapen ze gewoon rechtop, zoals ze ook zitten. Ja, oke, misschien wel een beetje onderuit gezakt. De jongste nog in een verhoger met rugleuning (die kan ook een beetje achterover), de oudste hangt gewoon een beetje tegen de deur. Maar goed.. wij rijden nooit de hele nacht door, dus het gaat hooguit om een aantal uur.
Onze zoon sliep altijd goed in de auto. Aangezien we al lang niet meer weg zijn geweest heb ik geen idee of het nog steeds zo is. We hebben gekeken naar een kussen voor in de nek maar vond ze te bol en synthetisch. Heb zelf een bone pillow gemaakt. Wel een kinderrmodel. Zo kon ik hem vullen zoals hij het fijn vond. Door de vorm vond hij het fijn zonder last te hebben van zijn nek.