Mn dochter loopt nog niet, laat ik dat voorop stellen. Het is dus geen must. Maar had toch een paar super leuke leren laarsjes voor haar gekocht, 1 maat groter dan ze heeft, tikkie op de groei voor als ze straks wel loopt. Ze heeft kleine, smalle voetjes zo op het oog. Als ik haar voetjes tegen de onderkant van de zool zet dan zijn ze echt nog ruim. Toch krijg ik haar voetjes er nauwelijks in?! Ze houdt ze zo gek dat ik "de bocht" niet om kom. Zou ze een hoge wreef hebben ( wat ik me niet kan voorstellen omdat de schoenen erg ruim zijn gekocht en ze ook echt smalle voetjes heeft)? Toch niet de goeie maat? Had er uiteindelijk 1 aan en die zat wel. Maar iedere keer dit gevecht vind ik ook niks. Of iemand nog tips om ze makkelijk aan te krijgen?
Was en is bij mijn meisje ook zo, gewoon een hoge wreef en dan gaat het niet. Waarom dan door wringen? En ze loopt ook nog niet dus moet je geen harde laarsjes aan doen.Koop gewoon leuke slofjes die ze wel aan kan. Uiteindelijk als ze loopt word het minder, mijn meisje kan nu wel laarsjes aan.
Laarsjes zijn helemaal niet goed voor kindjes die aan het leren lopen/oefenen zijn. Idd koop gewoon leuke makkelijk slofjes.
Gewoon trekken zou ik zeggen. Weet niet wat voor laarsjes het zijn maar begin met flexibelen leren zooltje en als ze echt gaat lopen een flexibele leren zool. En dan heb ikhet over heel erg flexibel. De zolen die de meeste schoenen hebben in de winkel zijn veel te stug en is heel slecht voor hun voeten
Ik heb gisteren ook laarsjes gekocht, terwijl mijn kindje nog niet kan lopen. Ik heb ze gekocht voor als we naar buiten gaan, in de kinderwagen lijken slofjes me niet echt warm als het vriest. Toen ik de laarsjes afrekende bij de kassa, zei de kassière tegen me dat als de laarsjes moeilijk aan te krijgen zijn, dat je dan een schoenlepen onder het voetje moet houden. Geen idee of het werkt, ik heb het namelijk nog niet uitgeprobeerd. Maar wie weet.... helpt het. Ik geef de tip maar even door.
Kan me niet voorstellen dat ze een hoge wreef heeft, zo oogt het niet,m tis denk ik echt haar houding. ik zoek eigenlijk tips qua houding om ze aan te doen. Leren slofjes hebben we hoor, maar zijn voor de kou niet echt geschikt, meer voor binnen. Buiten moet ze ook af en toe even ergens tegen aan staan, of ana de hand lopen. Daar zijn de slofjes ook niet voor geschikt. Tis ook meer voor de sier Deze laarsjes hebben wel een flexibele zool trouwens.
Op de tafel, zittend met je rug tegen je buik. Als je de tenen in de schoen hebt eerst een keer goed aan de hak trekken, zodat de voet zeg maar een beetje 'de bocht om' gaat. Dan de schoen over de hak. Doordat je dochter tegen je aanzit kun je net iets meer kracht zetten. Mijn dochter steekt inmiddels zelf haar been uit als ze op het aankleedkussen ligt, maar zo heb ik het een tijd gedaan.
Voor de sier en dan maar gaan wringen, mmmm Kijk eens op aapie sloffen. Volgens mij Leren babyslofjes | Babyschoenen of google anders even. Daar hebben ze ook gevoerde babylaarsjes/slofjesmodel.
Die zijn idd erg leuk en warm! Maar de zool is niet waterdicht denk ik?? Voor de sier gekocht ja en wel met het idee dat ze er op de termijn mee kan lopen... maar niet met het idee te moeten wringen! Vandaar mn vraag hier! merah: bedankt voor de tips! haar met haar rug tegen me aan op schoot had ik al geprobeerd. Maar aan de hak trekken nog niet. ga ik eens proberen!
Als ze net lopen mag je toch ook geen schoenen/laarsjes met harde zool aan doen. Alleen met een flexibele zool zoals de schoentjes van Shoesme.
Ik kreeg hier vaak die leren slofjes nog niet eens aan Hoge wreef (als ze gaat lopen komt dat voetje platter te staan) en gewoon de voetjes krom buigen waardoor het echt niet lukte. Dat laatste doet ze nu nog weleens (bij voorkeur in de winkel met schoenen passen ).
Hier vindt de kleine de schoentjes met harde zool eng... Hij krijst alles bij elkaar, maar ik krijg ze gewoon wel makkelijk aan. Slofjes draagt hij wel altijd maar Tis idd een lastige periode nu, omdat hij af en toe wat stapjes zet, en t lijkt erop alsof hij ieder moment aan kan lopen. Dat dacht ik toen hij de 1e losse stapjes zette enkele weken geleden ook. Maar ja, toen viel hij en sinds gister durft hij pas weer n paas stapjes van papa naar mij bijvoorbeeld. Ik heb ook harde zooltjes voor de kleine stukjes die hij met mij aan de hand loopt als we bijvoorbeeld in de bossen gaan wandelen, toevallig kreeg hij die voor zijn 1e verjaardag. Ik twijfel wel wat ij nu ga doen als winterschoen. Toch slofjes of wel al harde zool. Want die slofjes zijn idd niet waterdicht, toch? Idd vd week had hij natte voetjes.
Dat laatste is inderdaad heel herkenbaar. Ik zou de laarsjes niet aan doen als het niet gaat. Wij hadden hetzelfde idee voor de winter toen onze dochter nog niet liep. Wij hadden alleen zachte stoffen laarsjes gekocht. Ze heeft ze nooit aan gehad omdat we ze niet aankregen. Onze dochter houdt nu nog steeds wel eens haar tenen gekromd als we de schoenen aandoen. Hier dus nog steeds geen laarsjes. Bovendien gaan ze de voeten pas echt goed plat neerzetten als ze echt lopen.
Hier kreeg ik haar voetjes ook niet in laarsjes. Krijsen dat ze deed toen ik met haar ging passen in de winkel Denk ook een hoge wreef... Wel jammer, maar dan maar lage schoenen...
Yossie: hier dus dezelfde situatie. Hier loopt ze nog niet los, wel aan een pinkje de hele kamer door. Of aan een stuk trui of aan een speeltje, haha, maar ze durft gewoon niet los. Tsja, werkelijk schandalig dat ik het niet kon laten om schoentjes met flexibele, maar stevige zool te kopen....tsssssss... Ik zal haar ze echt niet de hele dag aan laten doen, dat beloof ik Maar tis idd wel zo warm voor buiten of als ik haar even neerzet om bijvoorbeeld de deur open te maken ofzo...tenminste geen doorweekte slofjes en sokjes. Ik wilde overigens hier geen discussie opzetten over wel of geen schoenen voor als ze nog niet volledig loslopen. Misschien had ik dat er gewoon niet bij moeten zetten , ik vroeg alleen of men nog tips heeft om laarsjes aan te krijgen.
Ik heb overigens ook de schoentjes van shoesme met die nopjes eronder en flexibele zool, maar die zijn toch niet volledig waterdicht...Bovendien is die zool ook erg dun en niet erg warm.
Kleine kindjes hebben vaak een hoge wreef. Bij Eva hebben we vorig jaar flink moeten zoeken naar een laarsje die ze aan kon.