Hoe roet van muur verwijderen?????

Discussie in 'De lounge' gestart door pixiehollow, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Help Help Help!!!!! Ik zie het niet meer zitten! We zijn net verhuisd naar een redelijk oud huisje, daar word verwarmd met een mazout kachel. Deze zat vol roet en ik heb deze proberen proper te maken met de stofzuiger, niet zo'n slim idee, want de stofzuiger heeft al het roet er langs achter terug uitgespuugd! Gevolg ALLES VOL ROET, heel de woonkamer. De pas geverfde muren zien helemaal zwart.
    Weet iemand hoe we de roet er weer af kunnen krijgen? Het zal zeker wel opnieuw geverfd moeten worden, maar die roetlaag moet er toch eerst af of moeten we gewoon dadelijk erover verven?

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Ik zou er zeker niet over heen verven, roet is echt troep! Wij hadden in het vorig huis een roetplek en die speciaal laten behandelen en daarna overgeverfd. Na een half jaar kwam het er toch weer licht doorheen. Dus ik zou eerst alles schoonmaken, alleen ik heb helaas geen tip!

Succes!

3. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik voor allerhande poetsklusje waat ik teer en roet voor moet verwijderen MethoxyPropanol. Kun je waarschijnlijk in de winkels niet krijgen, maar zelf gebruik ik het regelmatig want ik kan er wel aan komen. Met Aceton (zit ook in nagellakremover, maar is dan niet zo puur) kun je heel veel dingen schoonmaken en werkt beter dan MethoxyPropanol, maar is een heel stuk aggressiever voor de ondergrond dus de kans bestaat dat je dan alsnog over moet schilderen. Met MethoxyPropanol waarschijnlijk niet maar dan ben je wel even bezig. Het is wel vluchtig dus nareinigen is niet nodig. Het is echter wel brandbaar, maar dat zijn Aceton en brandpspiritus ook.

4. mi85

mi85 Lid

14 feb 2010
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou even langs een verfspeciaalzaak gaan, die hebben misschien wel wat schoonmaak tips! (voordat je het erger maakt ;))

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik had een rotdag maar toen ik dit las moest ik toch wel even lachen.hihihihi. Sorry maar kan er niets aan doen. Ik zou het niet weten hoe je dit op moet lossen. Misschien alles zwart verven?

Kan je er misschien een foto van maken. Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie

Dan is er toch iets goed uit voort gekomen!:) Misschien dat ik er over een paar dagen ook wel mee kan lachen, nu op de moment nog niet. Helpt ook niet dat m'n vriend me er steeds mee plaagt.

Ik heb nog steeds geen idee hoe we het gaan aanpakken om het proper te krijgen. Ik dacht mss met allesreiniger de muren proper te wassen en daarna dan de verf erover. Eigenlijk laat ik het liever over aan mijn vriend, dat hij het maar oplost en ik zal wel naar het resultaat kijken! Erg, ik weet het.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Even offtopic hoor, maar betekent proper schoon?
    Haha... zeker een typisch Belgisch woord, want ik ken het woord niet.

8. danip

danip Niet meer actief

Haha ja proper is schoon ;)

Een schone man is een lekker ding in Belgie
    En een propere man is een schone man :p

Vind het wel leuk die kleine verschillen in het Belgisch.

9. danip

danip Niet meer actief

O ja vergeet bijna op je vraag te reageren. Ik ben bang dat je het er zelf niet af krijgt. Roet is vreselijk spul (denk dat je stofzuiger er ook niet beter van is geworden.) en krijg je er echt niet zomaar af. Wij hebben hier een grote bus met schoonmaakspul voor roet staan (al eens gekregen van zon schoonmaakbedrijf die komen als je brand hebt gehad) maar dan nog wil het zelfs van gladde oppervlaktes niet goed af. Het probleem is dat je het eigenlijk alleen maar uitsmeert.

Misschien even bellen met een schoonmaakbedrijf of ze wat voor je kunnen betekenen. ik zou er zelf niet aan beginnen.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha dat is zeker grappig. :)

11. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik had het er daarstraks nog met een vriendin over. Zij zit ook op het forum. We kwamen niet meer bij. Kan er niets aan doen maar this wel lachwekkend. Maar wel erg natuurlijk. Net je nieuwe huisje en dan alles onder het roet. (nu moet ik weer lachen hihihihi sorry) ik zeg niets meer in dit topic want moet alleen maar lachen.

Deel Deze Pagina