Kruik in de mand/bench.Knuffelbeest erbij en een tikkende wekker. Zo denkt de pup dat hij nog bij moeder in het nest ligt. Heeft hier altijd geholpen bij elke pup die we hebben gehad.
Ik denk dat het idd moet wenne aan het alleen Zijn. In zon nestje zitten vaak broers en zusjes die zorgen voor gezelschap. Wij zijn op het moment aan het twijfelen of we wel of geen pup nemen. Wat ik er zeker bij ga leggen mocht ik haar nemen is een kruik in een knuffel. Warm en zacht de knuffel kan ik van de kruik afnemen en enkele dagen voor ophalen pup bij haar moeder leggen voor vertrouwende geur op te nemen.
Wij hebben stap voor stap haar naar beneden geplaatst. 1e paar nachten in de bench naast het bed, vervolgens uit de slaapkamer maar wel zodat ze ons kon zien (overloop) daarna naar beneden. Ging hier altijd prima.
Toen wij een pup hadden heb ik bijna een week naast haar geslapen. Zij in de bench, ik op de bank. Als ze ging piepen (en er niet uit hoefde voor een plasje..) stelde ik haar gerust met mijn stem. Toen ze gewend was kon ik weer naar mijn eigen bed Kruik helpt idd ook goed.
Wij hebben toen de bench gehalveerd door een groot stuk mdf op de helft van de bench te doen, daarnaast hebben we er een kruik bij gelegd en een beer en een tikkende wekker. Toch bleef ze even piepen en doen toen hebben we een stukje bench bedekt met een deken, niet geheel natuurlijk voor de luchttoevoer. maar dit vond ze fijn en nu een jaar later ligt ze nog in de bench en geniet van haar plek. Inmiddels natuurlijk volledig de ruimte 1 deken en gewoon een bakje water erbij.
Hier gewoon de pup lekker in bed genomen! Arm ding is weggerukt bij mama en kan wel wat extra liefde gebruiken. Enne de nacht daarna sliep die helemaal door en het is nooit en zeikerig of bang hondje gewordeb door mijn vertroetelen en is uitgegroeid tot een super hond! Las op het honden forum dat dit zeker ook geen verkeerd plan van aanpak is.
Je moet benchtraining doen, de bench moet een veilig plaatsje worden, lok haar erin met een koekje of hondensnoepje, prijs haar als ze erin is, laat de bench open, dot opbouwen en dan soms het deurtje even dicht, dan open en prijzen en belonen, je pupje heeft weken in een warm vol nestje bij mama gelegen, ik deed mijn pupje toen in een dierenreistas naast me bed, dit ging helemaal goed, ze moeten vertrouwen opbouwen en die vertrouwen moet je haar geven zo bouw je een goeie band met haar op , ga je er snachts wel uit om een plasje te laten doen? Dat je zeker weet dat ze niet moet plassen, als ze piept je vinger erdoor en ff geruststellen. Verplaats je in haar situatie.
Dit werkte bij ons t beste... Eerste hond heeft als pup in de bench beneden geslapen, geen aandacht geven aan het gehuil.. Hij vond de bench een drama!! Nu gaat het goed, na veel trainen... Tweede hond heb ik bij beneden geslapen, ging prima. Derde hond heeft in de bench bij ons geslapen en ging daarna met de bench naar beneden, ging ook.prima. Als er hier weer een pup komt doen we het op de laatste tweee manieren. Ik ga geen pup met in de bench laten huilen en doen om.m niet te "verwennen". Bij kinderen is het slecht, waarom.zou het.geen kwaad kunnen bij een pup die net bij zn moeder en broertjes/zusjes weggehaald is?
In bed nemen, slaapkamer?? Dat vind ik altijd zo'n rare adviezen.... Heb hier 5 honden rondlopen, die allemaal vrij snel 'snachts doorsliepen, ook 2 in de bench, gewoon in de woonkamer Puppy op rustige momenten overdag ook al in bench leggen met het deurtje open. 's nachts een dekentjes met nestgeur bij de pup leggen, een deken over de bench leggen voor het 'hol / nest' gevoel en verder voordat de pup gaat slapen moe maken met denk of doe spelletjes. Op het begin mag je er natuurlijk 's nachts wel uit om de pup te laten plassen, maar doe dit niet steeds rond dezelfde tijd en bouw dit ook weer snel af. Veel plezier met je pup
zo hebben wij het ook gedaan , eerst naast het bed, als ze piepte vinger door de bench zodat ze wist dat we er zijn, na een paar nachten uit de kamer en als ze piepte dat we zeiden, shh het is goed, zodat ze wist dat we er waren, en toen beneden op de plek waar ze zou blijven zeg maar, de 2e pup ging gewoon rechtstreek naar haar eigen plek ze moesten de plek delen dus de pup kroop lekker tegen onze andere hond aan en dat ging meteen goed.
Onze Guus hadden we eerst steeds in een doos naast ons in de slaapkamer, maar dat vond hij niks, steeds jammeren, en wij waren echt wel bij hem, maar het werd em niet. Toen wij op de 4de nacht aan het douchen waren en hij al in de doos lag hoorden we hem in een keer niet meer, wij trots, die is het gewend dachten we. Toen we weer de slaapkamer in kwamen stonden we mooi te kijken, meneer was uit de doos gekropen en lag opgerold in de gordijnen, daarna nooit meer gehoord. Volgende dag gewoon bij de andere hond in de hal gedaan en niks geen gejank meer gehad. Bij hem was het echt de doos die het hem deed, terwijl wij juist dachten er goed aan te doen
Hier gewoon op hun plek, mand of bench met een deken met nestgeur en de radio zachtjes voor ze aan, oudste heeft 1 nacht wat gejankt, jongste nooit gehoord die zat in de bench toen we gingen slapen de volgende ochtend lag hij lekker bij de oudste in de mand toen we er bij kwamen, die had net zolang gesloopt totdat de kleine uit de bench kwam dus bench weg gedaan en nooit probleem mee gehad
Negeren helpt het beste tegen piepen. Toen onze hond een pup was ging hij ook tekeer in de bench, maar dat komt omdat hij niet gewend was alleen te zijn. Als je er dan naartoe gaat en het aandacht geeft dan werkt het dus en stopt het niet. Gewoon negeren en er pas uit laten als hij stil is, bij ons piepte hij na een aantal nachten niet meer en nu heeft hij totaal geen problemen met de bench en weet hij dat piepen niks bereikt (hij is nu ook al 2 ).