Even vraagje: Ik heb hier een zak patat in de diepvries liggen. Ik dacht dat het ovenfriet was, maar nee, verkeerd gekeken. Dit is dus voor de frituurpan, die we niet hebben. Hoe kan ik ze nu nog het beste klaarmaken? 1. niet ontdooien en in de koekenpan 2. niet ontdooien en in de oven 3. niet ontdooien en in de magnetron 4. wel ontdooien en in de koekenpan 5. wel ontdooien en in de oven 6. wel ontdooien en in de magnetron Groetjes!!
Een pan met arachideolie (pinda olie) is veel lekkerder en gezonder dan frituurolie. Gewoon op het vuur zetten en heet laten worden. Pas wel op dat de olie niet verbrand. Succes!
In ieder geval NIET in de magnetron, dat wordt hele vieze slappe hap. Ik zou een wok of hapjespan pakken en daarin ruim olie gieten, en daarin frituren.
Ik ben niet zo'n keukenprinses, maar ik zou ze ik een olie ( frituurolie of pindaolie) in een pan gooien, even laten aanbakken, en daarna in de oven. En niet eerst ontdooien..
Tot voor kort hadden wij geen frituur pan en ik bakte frietjes in de wok of jus pan in frituur olie. gaat wel stinken maar ja.
Niet ontdooien maar doe wat zonnebloemolie in een gewone koekepan en hup erin mikken en klaar is kees...
Wij bakken ze altijd in zonnebloemolie, in een gewone koekenpan. Gaat prima, wel uitkijken met kinderen en dieren want het kan best spetteren.
Heb je een wok? Die kun je volgooien met olie en op het vuur zetten. Op die manier kun je ook frituren! Vind het op die manier ook nog lekkerder dan echte frituur! Zo hebben wij het ook een hele tijd gedaan en nu weet, vorige week de frituurpan weg gegooit .