Met tegenzin...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Poemelke, Jan 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Met tegenzin... een flesje geven.... pff we moeten langzaam starten, zodat Lizzy aan de fles went voordat ik weer ga werken en ze naar het kdv gaat...
    Ik vind het vreselijk... na een wat moeilijke start in het ziekenhuis en bijvoeding dmv kunstvoeding, is ze sinds een 8 weken volledig aan de borst!
    En nu... nu wil ik haar niet afstaan aan die stomme fles!
    Ik wilde gister de voeding kolven zodat papa de fles kon geven.... maar ik kreeg het niet over mn hart heen, heb de kolfspullen de berging in gegooid!
    Ik kan mn kindje toch zeker wel live voeden!
    Nja misschien klinkt dit jullie bekend... weet ook niet waarom ik het neerzet, even van me afschrijven denk ik....

kus

2. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Op de eerste plaats: super knap dat je haar weer volledig aan de borst hebt gekregen! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je nu niet weer terug wilt naar de fles (roept misschien toch weer nare herrinneringen op...).
    Is het voor jou geen mogelijkheid dat je live gaat voeden op het KDV? Dat je dus ipv te kolven, die tijd gebruikt om live te voeden'?

Als dat niet kan, zie het voeden met de fles dan als iets wat er wel voor zorgt dat ze bv kan blijven drinken, dat helpt je wellicht.

Succes!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,808
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heel herkenbaar van in het begin ;)

4. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

Sep 5, 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Precies, ze krijgt in elk geval wél jouw bv binnen! En als je niet live kunt voeden op het kdv is dit wel de enige oplossing denk ik. Je zult dan toch een keer moeten beginnen met kolven, en misschien valt het je wel mee als je je bedenkt dat ze toch je melk drinkt! Ook al is het dan uit een flesje...

Ik heb met kolven geen probleem gelukkig, ik moest er in het zkh ook mee beginnen omdat mijn zoontje ook een wat moeilijke start had en ook bijgevoed moest worden. Ik ben er vrij snel thuis ook mee begonnen en heb een mooi voorraadje voor als ik volgende week weer ga werken. Ik vind er zelf ook niks aan om een fles te geven maar hij moet er wel aan wennen en dat gaat ook goed gelukkig!
    Maar als het even kan voed ik ook het liefste live hoor, dat is toch het allermooiste wat er is!!! :)

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Hihi dankje voor je bericht!
    Ja het is zeker mogelijk live te gaan voeden, ik werk in hetzelfde dorp.. maar het is nogal wat... weet je ik werk als verzorgende IG in de wijk, en dan 'even' gaan voeden, komt nogal wat bij kijken... van mn werkgever krijg ik die tijd wel, dat is geen probleem. Maar toch een gedoe...
    Maar als Lizzy straks op 4 maanden misschien nog een voeding krijgt om 11:30/12:00, dan zou ik haar dan gaan voeden en om 13uur ben ik klaar met werken (van 7 tot 13) en dat maar 2 dagen in de week.(en 2 weekenden in de maand) Dus tja... een flesje meegeven met wat borstvoeding is gewoon het makkelijkste en vrij simpel, de rest vd dag kan ik gewoon live voeden!! dus...
    Nja ik ben er ook wel uit hoe we het gaan doen, maar makkelijk vind ik het niet, ze zal langzaam aan een flesje moeten wennen, en dat is geestelijk erg moeilijk :p
    Want ik ben er gewoon, ik zit ernaast! en dan krijgt zij een fles! ze kijkt me zelfs aan met zo'n blik... wat doe je? ;)
    Ach ja, ik kom er wel overheen denk ik :p

xxx

6. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

Sep 5, 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toevallig, ik ga maandag ook weer beginnen als verzorgende IG hier in de buurt! Ik zorg dat er melk in de koelkast klaar staat maar als ik echt tijd over heb en het komt zo uit dan ga ik uiteraard lekker live voeden (of thuis kolven). Maar het is wel een gedoe, zul je net zien, zit je net lekker thuis te voeden en dan gaat de telefoon voor een oproep...

7. krabbeke

krabbeke Actief lid

Jun 30, 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken het gevoel! De eerste keren dat mijn zoontje met de fles ging oefenen (die gaf papa dan) heb ik zitten huilen tijdens het kolven. ik vond het zo erg. Stomme kolven, voelde me net een melkkoe. Ik kon hem toch gewoon zelf eten geven ;) Maar het gevoel word echt minder en nu heb ik er geen problemen meer mee. Het geeft je ook wel een stukje vrijheid als je kindje gewoon de fles drinkt zonder problemen en ze krijgt tenslotte gewoon jou borstvoeding binnen.

Share This Page