hoe nauw nemen jullie het met de leeftijden op de potjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

Dochterlief eet veelal mee met de pot maar sommige dingen mag ze van mij nog niet.

Goed alternatief zijn potjes maar in de categorie van 8 maanden is erg weinig te vinden wat mij aan spreekt.

Dus ik neem dus de 10/ 12/15 maanden potjes.

Maar waarom staat die leeftijd er op en hoe nauw nemen jullie het met die leeftijd??

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb ook potjes gegeven voor grotere leeftijden hoor , als het af en toe is kan het geen kwaad volgende de huisarts , gaat vaak over de kruiden en de brokjes

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Meestal heeft het te maken met de grofheid van het eten. Maar als jouw kindje daar geen moeite mee heeft is dat geen probleem. En sommige dingen daarvan zeggen ze dat het minder geschikt is om op een bepaalde leeftijd te eten, maar daar heb ik me nooit druk om gemaakt. Mijn dochter en zoon hebben beiden vanaf 6 maanden ook altijd al de potjes van 8 maanden gegeten en vanaf 8 maanden de 12 maanden potjes en dat ging altijd prima.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje (10 maanden) eet ook de 12 maanden potjes en pas heeft hij een 15 maanden potje op omdat mijn vader en stiefmoeder geen andere in huis hadden.

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    De leeftijden op potjes zeggen vrij weinig idd vooral vanwege de grote van stukjes.

Kreeg zelfs een folder mee van het CB waarin stond dat je daar geen rekening mee hoeft te houden, en vooral snel beginnen met stukjes zodat ze daar snel aan wennen (hier helaas nog zonder succes;))

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook vrij snel naar de grotere potjes gegaan. Heb het nooit zo nauw genomen met die leeftijden.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier vandaag voor het eerst 12 maanden potjes gegeven...mijn zoontje is 8 mnd
    manneke had veel moeite met brood....dus met 6 mnd gaf ik hem 8 maanden potjes mey grovere stukjes en toen ging brood ineens een ook stuk beter
    ik kijk er niet zo naar dus
    kan best zijn dat hij binnenkort een 15 mnd potje krijgt....maar heb nog niet goed gekeken welke smaken ze allemaal hebben van die

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier zijn overigens nergens 10 maanden potjes te.krijgen...vandaar dat ik vandaag 12 mnd heb gekocht .

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Is het ook niet zo dat de 12+mnd potjes meer zout bevatten? Zou even op het etiket kijken voor de zekerheid (voordat ze teveel zout binnenkrijgt).

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

zout let ik wel op maar ik ben van mening dat ze best wel wat zout binnen mag krijgen

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    nooit na gekeken. Met 6 maanden at ze potjes van 8 maanden. Vond ze veel lekkerder en at ze veel beter.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geen probleem, verschil is de grofheid. Wel opletten op het zout, dat zou ik voor de 12 maanden echt vermijden (stiekum krijgt een kindje best wat al zout binnen: melk, kaas, brood etc).

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    even kijken op de potjes lijkt me inderdaad, als ze alles mogen is het prima denk ik. is inderdaad meestal de structuur (maar let inderdaad op met zout en/ of bepaalde kruiden)

kan ook een optie zijn om als je iets gekookt hebt wat ze wel lekker vind en er is over dit in te vriezen voor de dagen dat jullie wat anders eten, hoef je ook niets weg te gooien. of een combi hier van....

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik nam het eigenlijk best wel nauw met die leeftijden, met 7 maanden en 3 weken kreeg ze een potje voor 8 maanden..
    Maar nou weet ik dat dat dus nergens voor nodig is. Wel fijn want ik vind de keuze in de 8 maanden potjes maar karig.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Volgens mij zijn er ook geen 10 maanden potjes. 8 maanden en dan 12 maanden.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmmz in nl geen 10 maanden potjes hahaha nouja in dld dus wel

17. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hier zijn ook 10 maanden potjes maar alleen soep..
    Neem t ook niet zo nauw hier maar die van 8 maanden zijn favoriet bij mevrouw..

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

In Nederland zijn geen 10 maanden potjes. Zout in 12+ potjes; niet opgelet, zoon kreeg vers vanaf 8 maanden. Maar in melk, kaas, vleeswaren zit ook zout en dat geef je je kleine ook gewoon;)

Vanaf 8 maanden potjes zitten stukjes in, maar die zijn zo inniminnie. 12 maanden potje heeft hij bij schoonouders gehad en dat waren wel wat grotere stukken. Maar zoon at vers dus voor hem waren de stukken in de 12 maanden potjes appeltje eitje.

Mijn tip: kijk naar je kindje. Niet alleen wat betreft de stukjes, maar ook de kruiden hoe je kind daar op reageert. En dan doel ik vooral op de darmen.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter at hier ook rond de 8 maanden weleens een 12+ of 15+ potje als ik bv gewerkt had. De stukjes en textuur erin was voor haar alleen maar fijn aangezien ze gewend was zelf te eten. Maar wel altijd even 't etiket lezen, zout en sommige andere dingen erin is niet altijd handig ( in ons geval was dat ei, varkensvlees, , melk/room/kaas, soya ivm allergie )

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik gaf weleens een potje en dan het liefst een potje voor 12 of 15 maanden. Hij at vanaf zes maanden namelijk met ons met de pot mee en ik heb zo weinig mogelijk puree gegeven.
    De potjes voor zes of acht maanden zijn wel zowat puree dus dat zag ik niet zitten.

Als hij ziek was gaf ik hem wel van die potjes voor vier maanden. Dat bleef vaak wel binnen.

Deel Deze Pagina