Hallo! Ik wil gaan proberen om over te stappen op 4 voedingen. Mijn zoontje is bijna niet wakker te krijgen voor de fles van 23.00 dus heb wel het idee dat hij er qua leeftijd en ook qua gewicht (+\- 7400 gram) aan toe is. Ons schema ziet er nu als volgt uit: 07.00 eerste fles 180+ 6 11.00 tweede fles 180 + 6 15.00 derde fles 180 +6 17.00 groentehapje (half potje) 19.00 vierde fles 180 + 6 23.00 vijfde fles 180+ 6 en 2 scheppen rijstebloem Nu eigenlijk mijn vraag of ik dan de hele fles van 23.00 ineens laat vallen en door die van 19.00 rijstebloem doe, of dat ik die van 19.00 nog wat probeer te 'rekken'.. En hoe doen jullie dat verder, want als ik een fles laat vallen krijgt hij ook gelijk 210 ml. minder vocht binnen. En met dit weer kan dat zomaar? :-k Of moet ik hem dan overdag een extra flesje met bijv. diksap geven? Of juist meer in de fles doen, dus bijv. 4 x 210 + 7? Ben benieuwd hoe jullie dat doen!
Ik zou dit proberen: 07.00 eerste fles 210 + 7 11.30 tweede fles 210 + 7 15.30 derde fles 210 + 7 17.00 groentehapje (half potje) 19.30 vierde fles 210 + 7 (mischien met rijstebloem)
Wij zijn vorige week overgestapt naar 4 flessen. Moet zeggen dat dit verbazingwekkend makkelijk ging. Volgens mij is het gewoon ff uitproberen Wij hebben de flessen opgehoogd naar 210/7 en dat ging gelijk al allemaal op. Hij krijgt nu dus: 7.30 - 11.30 - 15.30- 19.30 (+ rijstebloem) en hij slaapt het klokje rond . succes!
Ik zou die laatste van 19.00 ook verhogen maar ik zou hem niet later geven. Wij hebben het ook op hetzelfde tijdstip gehouden en ging gelijk prima Nou hadden (hebben) we wel een avondritueel van eerst in het badje, pyama aan en dan de fles in onze slaapkamer en daarna naar bed. Ging perfect hoor, gewoon proberen zou ik zeggen! liefs es
Dax kreeg 5 x 180+6 als volgt: 9.00 13.00 16.30 20.00 23.00 Ik ben van de ene op de andere dag overgegaan op 4 x 210+7 door de laatste fles niet meer te geven. Ik moest hem ook wakker maken. Ik ben dus gewoon meer in de resterende 4 flessen gaan doen en dat ging goed gelukkig.
Ik ben niet meer in de flessen gaan doen. Ze kreeg 5 keer 180/6 en heb haar gewoon niet meer wakker gemaakt om 23 uur. Dit ging meteen goed. Nu krijgt ze nog maar 3 keer 180/6. Nu geef ik haar wel diksap tussendoor. Ik ben wel, toen ze de 4e fles ook slecht begon te drinken over gegaan op opvolgmelk. Ze was toen bijna 6 maanden.
Mag die laatste fles er al af dan? Ik moet ons mannetje ook altijd wakker maken voor zn laatste fles dus vroeg ik op het cb of hij die nog wel echt nodig had. Aangezien hij er zelf niet voor komt. Ik moest die fles nog blijven geven van ze. schema: 6.30 fles 180 cc 10.30 fles 180 cc 12.30 paar hapjes fruit 14.30 fles 180 cc 18.00 fles 180 cc plus 2 schepjes rijstebloem en dan als wij dan naar bed gaan nog een fles meestal 23.00 van 180 cc Ga dan toch morgen eens proberen om die laatste fles niet te geven. Alleen mn zoontje spuugt heel erg, ben zo bang dat hij nog meer gaat spugen als ik zn flessen voller doe.... blijf het lastig vinden.
@bloemetje23: denk dat 18 uur ook wel erg vroeg is voor de laatste fles. Dax krijgt ze om 20.00 uur. En met spugen is het wel opletten geblazen ja.
ik spiek gelijk mee wij zitten ook een beetje met t zelfde idd. ik wou ook al de vraag stellen van hoe en wat maar hoeft dus gelijk niet meer hier ook 08.00/09.00 1e flesje van 180 +6 +2 scheppen rijstebloem 12.30/13.00 2e flesje van 180+6 16.00 groentehapje (zelfgemaakt,ongeveer half potje) +3e flesje van 150+5 erna 19.15/19.45 4e flesje van 180 + 6 (forte) +3 schepjes rijstebloem 00.00/00.30 5e flesje van 180 + 6 (forte) +3 schepjes rijstebloem en sinds gister hebben we dan de 4e fles verhoogt naar 210 +7 +5 schepjes rijstebloem en de laatste fles heeft ze haast niks van op.en viel zo in slaap. maar ik durf t ook nog niet helemaal aan om echt die laatste niet meer te geven.
@inkie1980: ik durfde het ook niet aan maar toch geprobeerd. Wat heb je te verliezen? Dat je er een keer uit moet 's nachts en dan pak je de dag erna toch weer het oude schema op voor the time being?
Tjah ik heb het wel gedaan. Dax is een grote eter en ik dacht als hij dezelfde hoeveelheid overdag binnenkrijgt zou hij niet hongerig moeten worden 's nachts. En dat gebeurde dus gelukkig ook niet. Hij drinkt overigens altijd álles op, hij laat nooit wat staan.
Gaf je dan wel bijvoeding met 3 flessen? Neem aan van wel he? Lune drinkt ook niet super, 4x180+6 en drinkt ze niet eens leeg. Geef alleen nog geen bijvoeding dus een fles minder kan sowieso nog niet neem ik aan.
Toen wij van 5 naar 4 flessen gaan heb ik de voeding niet verhoogd. Gewoon 180/6 gelaten. Als blijkt dat je kindje niet genoeg heeft kan je het altijd nog verhogen. Als je de laatste fles wilt laten vervallen kan je proberen of je kindje doorslaapt als je 'em weglaat (zou ik wel uitproberen als je de volgende dag vrij hebt ) of kijken of je die iets kan verschuiven naar een uur later ofzo. Ik vond overigens die overgangen naar een fles minder niet altijd even makkelijk verlopen, ik heb van 4 naar 3 flessen een tijdje op 3,5 gezeten. Dan kreeg ze tussendoor een klein flesje. Toen was ze al een maand of 6 (en waren we net begonnen met bijvoeden ala rapley). Kwestie van uitproberen. Het advies verschilt per CB en het is een advies geen "moeten".
Ik ben al een tijdje niet bij het cb geweest, dus heb hier geen advies over gekregen en volg dus gewoon m'n kind en gevoel. Ik geef nu met 3 flessen inderdaad ook bijvoeding. Fruit en groente en soms een toetje. Ik heb ook heel even 3,5 fles gegeven, maar die dronk ze met zoveel tegenzin op dat ik het onzin vond om 'm nog aan te bieden. Ik twijfel weleens of het niet te weinig is, maar ze is er blij mee en ziet er goed uit, dus het zal wel goed zijn denk ik dan.
Hier zat ik dus ook mee, dus toen ben ik over gegaan op opvolgmelk, wat ze adviseren onder de 800cc. Op de verpakking staat alleen dat dit niet al enige voedingsbron dient, dus dat je er bijvoeding bij moet geven. Toen ben ik ook weer begonnen met groente en dat gaat goed. Ik geef ook graag wat vastere voeding ivm haar reflux.
Met Yannick zou ik het niet eens kunnen om een fles te laten vallen... Hij heeft echt na 3 uur weer razende honger! Hij krijgt nu om 7:00 als hij wakker wordt 200 cc fortevoeding, vanaf die tijd elke drie uur een fles, tussendoor een fruit-of groentehapje en dan om 19:00 een fles van 200 cc met 3 scheppen rijstebloem, waarna hij lekker doorslaapt. Ik hoef niet eens te denken aan minder, dan schreeuwt hij alles bij elkaar! Misschien straks als hij wat meer vaste voeding krijgt...
nou we zijn gisteravond heel stilletjes naar bovn gegaan en ons bedje in geslopen. maar toch wordt ze wakker. dus ik wacht toch nog even met stoppen met die nachtfles.
wij zijn sinds een week of 3 over op 4 voedingen schema is 7.00-8.00 1e fles 180+6 10.00-11.00 fruithapje 12.00 2e fles 180+6 16.00 3e fles 180+6 18.00 groentehapje 20.00 4de fles 210+7+3 rijstebloem werkt prima hier
Even laten weten dat het overstappen inmiddels is gelukt! We zitten nu op 4 * 210 + 7 en hij slaapt elke nacht door! Heerlijk, nu kunnen we zelf ook es op tijd op bed